Na potralu bieganie.pl pojawił się cykl artykułów poświęcony treningowi Maćka, kolegi Naczelnego Serwisu, którego prowadzi do dobrego wyniku w wiosennym maratonie właśnie sam Adam Klein. Mam nadzieję, że uda mi się w moim „quasi – blogu” poprowadzić kilka miesięcy swojego treningu do maratonu – dla porównania. Założenia są podobne, mam jednak tę przewagę że jestem jednak parę lat młodszy Maćka i celem nie jest życiówka ale zbliżenie się do niej (cel na wiosnę). W porównaniu z 2013 rokiem, kiedy ostatni raz pobiłem swój rekord w maratonie jestem 4 lata starszy i 4 kilogramy cięższy. Z masą ciała zamierzam rozprawić się wyłącznie treningiem – bez stosowania zabiegów dietetycznych.

Cały okres przygotowań podzieliłem, zgodnie z metodą Danielsa, na cztery fazy po 6 tygodni. Właśnie zakończyłem pierwszą z nich. Jej celem było:

  • określenie aktualnego poziomu sportowego;
  • poprawa wytrzymałości ogólnej;
  • poprawa siły biegowej.

Trwała ona od 23 października do 3 grudnia. Środki treningowe, które były zaplanowane to: BS (bieg spokojny/rozbieganie/OWB1 – jak kto woli), R (rytmy/przebieżki), PB (podbiegi). Do tego ćwiczenia siłowe (bruch, grzbiet, pompki).

Oto streszczenie tych sześciu tygodni:

23-29.10.2017: 42,2km @5'14
pon: BS 11,1km @5'07
śro: BS + R 8x100m/100m 11km @5'16
sob: BS 20,1km @5'20

30.10-05.11.2017: 56,3 @5'09
wto: BS 10,1km @4'59
śro: BS 10,3km @5'06
czw: BS 8,9km @5'21 + PB 8x100m + BS 3,14km @5'51
pią: BS 12,3km @5'01
nie: BS 10km @4'53

06-12.11.2017: 47,6km @5'09
pon: BS 13,8 @5'09
wto: BS 10km @5'12
pią: BS 5,45km @5'06 + PB 8x200m + BS 5km @5'05
nie: BS 10,3km @5'05

13-19.11.2017: 73,1km @5'04
pon: BS + R 14,6km @5'02
śro: BS 15,3km @5'03
pią: BS 5,4km @ 5'09 + PB 10x200m + BS 5km @4'55
sob: BS 3km @ 5'11 + PARKRUN 5km 19'05 + BS 2,7km @6'05
nie: BS 18,3km @5'12

20-26.11.2017: 77km @5'10
pon: BS 14,2km @5'12
śro: BS + R 10x100m/100m (brak zegarka)
czw: BS 12km @5'17
pią: BS 5,1km @4'59 + PB 10x200m + BS 5,1km @4'53
nie: BS 20,9km (brak zegarka)

27.11-03.12.2017: 78,4km @5'06
pon: BS + R 10x100m/100m @4'59
śro: BS 15,9km @5'15
czw: BS 10,7km @5'14
pią: BS 5km @5'03 + PB 10x200m + BS 5,1km @4'59
nie: BS 22,9km @5'03

Cele pierwszej fazy zostały osiągnięte. Muszę więcej czasu poświęcić na rozciąganie – czuję lekki przykurcz lewego przywodziciela uda. Założenia i cele drugiej fazy – w kolejnym wpisie.

Podziel się: Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+