gruby
1 stycznia 2023 Redakcja Bieganie.pl Lifestyle

4 najczęstsze biegowe postanowienia noworoczne. Pomagamy Wam zrealizować


Do tej pory świecące pustkami siłownie z dnia na dzień stają się bardziej oblegane niż kina w dniu premiery kolejnej części „Avatara”, a na biegowych ścieżkach powstają prawdziwe korki. To znak, że… zaczął się nowy rok. Większość z nas, przynajmniej tymczasowo, stara się zrealizować swoje noworoczne postanowienia o osiągnięciu życiowej formy. Postaramy się Wam w tym pomóc w najczęstszych biegowych postanowieniach.

Najczęstsze postanowienia noworoczne

Jednym z głównym celów naszego portalu, obok serwowania Wam najświeższych doniesień ze świata biegania amatorskiego i wyczynowego, jest przygotowywanie poradnikowych materiałów, które mają za zadanie pomóc Wam w tym, aby biegać szybciej, bezpieczniej i bardziej efektywnie. Znaczna część z nich wpisuje się w najczęstsze biegowe, postanowienia noworoczne. O czym mówimy? I gdzie szukać porad w danych kwestiach?

1. Chcę zacząć biegać

Jeśli powstałby ranking najczęstszych postanowień składanych tuż przed lub tuż po północy 31 grudnia, to fraza „zacznę biegać” plasowałaby się w ścisłej czołówce. Każdy, nawet ten, który nigdy nie miał do czynienia z amatorskim truchtaniem ma świadomość, że jest to najbardziej efektywna droga do szczupłej i zdrowej sylwetki. Zapytacie – dobra, ale jak zacząć? Z głową. Każdego stać na 30 minut biegu na początek.

Przeczytaj jak zacząć biegać:

2. Chcę przebiec maraton

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Właśnie dlatego znaczna część biegaczy, którzy od pewnego czasu regularnie truchtają stawia sobie poprzeczkę wyżej. Najpopularniejsza wysokość? Maraton. Niemal każdy biegacz, który jeszcze nie ma na koncie biegu na dystansie 42195 metrów marzy, aby dołączyć do elitarnego grona maratończyków. Jak przygotować się do takiego debiutu? Ile czasu potrzeba?

Przeczytaj:

Świetną okazją do debiutu może być kultowy już Maraton Dębno, z bardzo szybką trasą, który w tym roku będzie obchodził już 49 edycję.

3. Będę więcej ćwiczył siłę i technikę biegu

Przebiegłeś 10 km? Ba – mogłeś nawet przebiec maraton, i to nie jeden. Ale z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy stwierdzić, że jeśli powyższe sukcesy już masz na swoim koncie – chciałbyś biegać jeszcze szybciej. Łatwo powiedzieć, ale trudniej zrobić? Kluczowe i niezwykle pomijane wśród znacznej większości biegaczy jest przygotowanie siłowe i sprawnościowe.

Przeczytaj:

4. Chcę schudnąć i/lub chcę lepiej się odżywiać

Wiele osób, które zaczynają biegać decyduje się na nie właśnie po to, aby schudnąć. Niestety część z nich szybko przekonuje się, że samo truchtanie to za mało, aby zrzucić zbędny balast. Ponadto, zbyt wysoka waga ciała jest często tym, co dzieli nawet bardziej zaawansowanych zawodników od wejścia na kolejne biegowe poziomy.

Przeczytaj:

Powyższe cztery punkty to naszym zdaniem najczęstsze postanowienia u biegaczy. Co dopisalibyście do tej listy? Piszcie. Na pewno postaramy się pomóc w ich realizacji.

Tekst powstał w ramach akademii bieganie.pl – zacznij biegać z nami

akademia