slodycze
18 lutego 2022 Redakcja Bieganie.pl Lifestyle

Handlowy gigant straszy klientów bieganiem. Nowe oznaczenia na produktach Biedronki


Biedronka jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadza nowe, dodatkowe oznaczenia na wybranych produktach marki własnej. Dzięki tej inicjatywie dowiemy się jak długo trzeba się ruszać, aby spalić spożyte ze smakiem kalorie. Pierwsze produkty z ikoną „Wybiegaj to!” będzie można znaleźć już tym tygodniu w wybranych sklepach sieci.

Mówi się, że „bieganie to jedyny sport, który w innych sportach stosuje się za karę”. Okazuje się, że może być ono też dobrym straszakiem na zbyt rozbuchane apetyty konsumentów.

Chipsy ziemniaczane o smaku karkówki z grilla, karbowane o smaku grillowanych warzyw oraz chrupki z soczewicy o smaku paprykowym i kwaśnej śmietany z cebulą to pierwsze produkty marki własnej sieci Biedronka, na których opakowaniach pojawią się informacje ile czasu należy wykonywać daną aktywność fizyczną, by spalić ilości kalorii spożytą w ramach porcji produktu. Dzieje się to poprzez zastosowanie oznaczenia PACE.

wybiegaj to biedronka

PACE (z ang. physical activity calorie equivalent) to miary aktywności fizycznej, które informują o czasie wykonywanej aktywności fizycznej niezbędnym do spalenia określonej liczby kalorii. Ikony „Wybiegaj to” będą umieszczane na tyle etykiety produktów marki własnej sieci Biedronka – Top.

Jak rozumieć oznaczenie PACE?

Przykładowo: osoba dorosła o masie ciała około 70 kg, aby spalić zjedzoną porcję 30 g chipsów ziemniaczanych, powinna przez około 13 minut biec z prędkością około 10 km na godzinę (tempo 6’00”). Zawsze jednak należy pamiętać, że całkowity wydatek energetyczny jest cechą indywidualną, i zależy od wielu czynników. Docelowo taką informację otrzyma każdy klient sieci Biedronka wkładając do koszyka produkty z linii Top. Sukcesywnie dodatkowe oznakowanie będzie pojawiać się na kolejnych produktach w marce własnej TOP.

Nadmiar spożywanych w ciągu dnia kalorii jest jednym z czynników prowadzących do nadwagi, a regularna aktywność fizyczna pozwala na utrzymanie nie tylko dobrej kondycji, ale również prawidłowej masy ciała. Dlatego w interesie naszych klientów zdecydowaliśmy się wprowadzić oznaczenia PACE na wybranych produktach marki własnej Biedronki. Etykieta produktów to jeden z elementów ułatwiających podejmowanie świadomych wyborów już przy półce sklepowej, a aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem zdrowego stylu życia – mówi Justyna Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca osobom dorosłym regularnie ćwiczenia przez 150-300 minut tygodniowo z umiarkowaną intensywnością lub 75-150 minut z dużą intensywnością. Według badań oznakowanie PACE poprzez zachęcenie do aktywności fizycznej może wspomóc kontrolę masy ciała i ograniczyć spożycie kalorii o ok.  100- 200 kalorii każdego dnia.

Co na to biegacze? Jak Wam podoba się takie rozwiązanie? Czy biegowy straszak powinien być „złotym standardem” i obowiązywać we wszystkich punktach handlowych?

Źródło: Biuro prasowe sieci Biedronka, Zdjęcie: WAYHOME studio / shutterstock