Bartłomiej Falkowski
Biegacz o wyczynowych aspiracjach, nauczyciel wychowania fizycznego i wielbiciel ciastek. Lubi podglądać zagranicznych biegaczy i wplatać ich metody treningowe do własnego biegania.
1 września w samym sercu Warszawy otwarty został największy w Europie Środkowo-Wschodniej sklep marki adidas. Na trzech piętrach Domów Towarowych Wars Sawa Junior na ulicy Marszałkowskiej będzie można nabyć szeroki asortyment niemieckiego producenta oraz korzystać z treningów prowadzonych w Sports Base będącym następcą bazy adidas Runners na warszawskim Solcu. Nam udało się dostać na wydarzenie dla mediów, gdzie przedpremierowo zobaczyliśmy sklep i nową bazę AR. Porozmawialiśmy też z kapitanem adidas Runners Warsaw Pawłem Machowskim.
W adidasie mają rozmach! Wchodząc do sklepu na parterze od razu rzuca się w oczy stół znany z dobrych restauracji z sushi, na którym zamiast jedzenia jeżdżą buty do biegania spod marki z trzema paskami. Na parterze swój świat będzie miał każdy biegacz. Ogromny wybór ubrań i butów do biegania, przestronne przymierzalnie, w których można sprawdzić przy okazji polecane trasy biegowe w Warszawie. Sklep jest na tyle duży, że spokojnie można przebiec się dla testów w przymierzanych butach. Na ścianach wiszą dotykowe ekrany, gdzie można sprawdzić całą dostępną ofertę na stronie adidas.com, a także zamówić to czego akurat nie ma na miejscu. Wystrój sklepu to połączenie betonu, drewna i zieleni. Zgodnie z powszechną już polityką niemieckiego producenta wszystko ma być jak najbardziej przyjazne planecie i do tego nawiązuje też wystrój. Obiekt został zgłoszony do certyfikacji LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) oceniającej budynki pod kątem zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju. W sklepie znajdziemy też interaktywną grę dotyczącą ochrony środowiska i wiążącą się z coroczną akcją adidasa Run for the Oceans.
Drugie piętro to głownie kolekcja Originals. Tam warto zaopatrzyć się w ubrania, które można założyć po treningu i na co dzień. Drugie piętro to także duża strefa przeznaczona specjalnie dla kobiet. Ta grupa odbiorców jest szczególnie doceniona w nowym sklepie adidas Warszawa. Świadczy o tym grafika autorstwa Joanny Polaczyk, która nawiązuje do projektu adidas Breaking Barriers. W ogóle nowy, flagowy sklep marki ma wiele nowoczesnych i przyciągających oko instalacji artystycznych. Grafika Mateusza Króla przedstawiająca Warszawę w sportowym świetle czy zdjęcia autorstwa Marka Ognia przedstawiające Wisłę i jej znaczenie dla Warszawy i biegaczy. Przedstawiciele adidas zwracają uwagę, ze nowy sklep będzie miejscem również dla młodych artystów, gdzie będą mogli przedstawiać swoje prace nawiązujące do sportu, street artu i Warszawy.
Na samej górze mieści się nowa siedziba adidas Runners Warsaw, czyli Sports Base. Na 420 m² zobaczymy wiele zdjęć, mebli oraz przyborów i przyrządów sportowych, które warszawska społeczność AR zna z poprzedniej bazy. To wielki plus. Z jednej strony pokazuje ekologiczne podejście i dalsze wykorzystywanie dobrych jeszcze przedmiotów. Po drugie pozwoli poczuć się jak w domu tym, którzy znali poprzednią bazę. W Sports Base dużo lepiej, bardziej przestronnie zaprojektowano szatnie. Jest też duża przestrzeń wypoczynkowa gdzie będzie można napić się kawy stworzonej specjalnie dla ARW! Jak wiadomo kawa i sport to idealne połączenie, a w grafiku ARW jest nawet trening Coffee Run. Ogromne wrażenie w sali treningowej robi panoramiczne okno z widokiem na centrum Warszawy. Pałac Kultury i Nauki, nowoczesne biurowce czy zabytkowa pierzeja Al. Jerozolimskich z hotelem Polonia na czele. My widzieliśmy to za dnia, ale najprawdopodobniej największe wrażenie będzie podczas popołudniowych treningów zimą gdy szybko zapadnie zmrok, a miasto rozświetli się kolorami. Co ważne wszystkie treningi są darmowe i wystarczy zapisać się na nie w aplikacji adidas Running.
O zmianach w siedzibie AR Warsaw porozmawialiśmy z Pawłem Machowskim, który jest kapitanem warszawskiego projektu. Rozwiał on też wątpliwości, jakie wzbudziła u niektórych zmiana adresu.
Bartłomiej Falkowski bieganie.pl: Jakie zmiany wiążą się z przenosinami z poprzedniej bazy, która mieściła się nieopodal stąd na Solcu?
Paweł Machowski kapitan adidas Runners Warsaw: Teraz jesteśmy w Sports Base Warsaw. Myślę, że to jest zmiana warta zaznaczenia. Idea, która przyświeca tej nowej siedzibie to otwarcie się na więcej nowych ludzi. Osób nie tylko związanych z bieganiem, ale też takich, które chcą aktywnie spędzić czas na zajęciach z m.in. jogi, tańca, treningu funkcjonalnego. Chcemy zainspirować ich do tego aby poznając ludzi należących do społeczności adidas Runners Warsaw chcieli zacząć swoją przygodę z bieganiem. Zmieniamy więc podejście – stajemy się jeszcze bardziej inkluzywni. I prawie zapomniałem! Będziemy mieć też kawę! Sports Blend by adidas Runners Warsaw. Każdy kto należy do społeczności po męczącym treningu będzie mógł też zatankować kawę z lokalnej palarni Cophi Solutions
Rozumiem, że oferta treningowa będzie większa. Możesz powiedzieć jak zwiększy się liczba treningów w porównaniu ze starym grafikiem i co nowego czeka uczestników?
Jeśli chodzi o liczby, będziemy celować w około trzydzieści treningów tygodniowo, czyli powiększymy ofertę o około 5-7 spotkań w porównaniu do poprzedniego układu. Powiększymy grafik przede wszystkim o te treningi niebiegowe. To jest to urozmaicenie. Do naszego zespołu trenerów niebawem dojdzie jeszcze jedna osoba – mindset coach, czyli trener przygotowania mentalnego. W zależności od kompetencji konkretnego trenera jak i potrzeb grupy dopasujemy odpowiednie techniki stosowane na zajęciach, ale na pewno można spodziewać się elementów treningu uważności, oddechu czy relaksacji. Pokazuje to, że poza tymi rzeczami, które oferowaliśmy dla ciała chcemy rozwinąć także ofertę dla ducha. W grafiku tygodniowym zostajemy przy podstawowej strukturze znanej z poprzedniej lokalizacji, bo wiemy, że wielu członków naszej społeczności przyzwyczaiło się już i dopasowało plan treningów do swojego planu tygodnia.
Kiedy ogłaszaliście przeprowadzkę na Marszałkowską, opinie były różne. Że centrum Warszawy, że spaliny i daleko od biegowych ścieżek. Jak poradzicie sobie z dużym ruchem wokół Sports Base i dobiegnięciem np. na bieżnię Agrykoli, czy do Łazienek.
Jeśli chodzi o bezpośrednie odległości to różnica między starą bazą, a Sports Base to jakieś 200 metrów w przypadku dobiegu na Agrykolę. Faktycznie nasze trasy biegowe ulegną lekkim zmianom. Warszawa ma jednak ten urok, że jest wokół dużo parków i nasi trenerzy, którzy dobrze znają Warszawę, na pewno poradzą sobie by znaleźć właściwe miejsce dla każdego treningu. Co do przemieszczania się po mieście to trzeba spojrzeć na to trochę szerzej. W tym momencie w Warszawie następują zmiany w centrum. Okolica Sports Base już teraz staje się coraz bardziej przyjazna ruchowi pieszemu, a wiemy, że w dalszej perspektywie będzie tylko lepiej. W najbliższym czasie jest to wyzwanie i zdajemy sobie z tego sprawę. Z drugiej strony jest to okazja, żeby dużą grupą biegaczy, w przepoconych ubraniach, ale i z uśmiechem na twarzy oraz energią pokazać się Warszawiakom i zachęcić ich do dołączenia do nas. Jestem przekonany, że z logistyką jakoś sobie poradzimy, skoro radzą sobie z nią społeczności w takich miastach jak Nowy Jork, Tokio czy Londyn.
Sklep adidas Warszawa ruszył 1 września. Z tej okazji, Pasaż Wiecha będzie odmieniony i wyposażony w elementy sportowe i instalacje z różnymi atrakcjami co bardzo ożywi tę specyficzną przestrzeń miejską. W ramach cyklu „Sport Thursdays’ w czwartki będą odbywały się spotkania i warsztaty z ambasadorami marki adidas. W „Inclusivity Fridays” zaplanowane są rozmowy i warsztaty z inspirującymi ludźmi, ale też hip hop jam i warsztaty o tym, jak poruszać się podczas sesji zdjęciowych. Natomiast w „Sustainability Saturdays” odbędą się m.in. warsztaty o tym, jak spersonalizować i przywrócić drugie życie sneakersom. Wszystkie spotkania będą prowadzone przez sportowców i influencerów. By zapisać się na wydarzenia, należy zarejestrować się bezpłatnie w adiClub, a następnie odszukać w aplikacji adidas stronę sklepu adidas Brand Center Warsaw pod sekcją „sklepy w okolicy” i zapisać się na wydarzenie.