rfto4
17 maja 2022 Redakcja Bieganie.pl Lifestyle

adidas i Parley po raz piąty uruchamiają biegową społeczność, aby posprzątać oceany


Sport daje moc, dzięki której możemy robić rzeczy niemożliwe i inspirować pozytywnym działaniem. W przypadku akcji Run For The Oceans nasza aktywność pomaga położyć kres plastikowym odpadom. Dołącz do wyzwania i zamień 10 minut biegu na równowartość 1 plastikowej butelki.

8 czerwca będziemy obchodzili Światowy Dzień Oceanów. To właśnie ocean jest największym i najbogatszym ekosystemem na naszej planecie, zamieszkanym przez tysiące gatunków i produkującym połowę tlenu, którym oddychamy. Niestety, jest to również najbardziej zagrożony ekosystem ze względu na zanieczyszczenia powodowane przez odpady z tworzyw sztucznych. adidas współpracuje z Parley for the Oceans, aby pomóc wyeliminować te zanieczyszczenia poprzez odzyskiwanie odpadów z odległych plaż i od społeczności przybrzeżnych oraz przekształcanie ich w surowiec, z którego stworzona jest cała linia odzieży sportowej.

rfto3

Run For The Oceans to specjalna, globalna inicjatywa, której celem jest właśnie zwiększenie świadomości na temat zanieczyszczenia wód morskich i oceanicznych plastikowymi odpadami. W tym roku, już po raz piąty, adidas i Parley angażują biegaczy do posprzątania aż 250 tyś. kilogramów plastiku.

Dzięki wyzwaniu, za każde 10 minut biegu i uprawiania innych dyscyplin związanych z bieganiem, takich jak tenis czy piłka nożna, organizatorzy akcji posprzątają równowartość wagi 1 plastikowej butelki.

W kilku prostych krokach każdy biegacz może wziąć udział w Run For The Oceans, która w tym roku potrwa od 23 maja do 8 czerwca. Jak to zrobić:

  1. Pobierz aplikację adidas Running na urządzenie mobilne.
  2. Stuknij w zakładkę Społeczność i przejdź do Wyzwań.
  3. Przejdź do wyzwania Run For The Oceans i stuknij Podejmij wyzwanie.
  4. Rejestruj każdą minutę aktywności od 23 maja do 8 czerwca. Możesz również dołączyć poprzez STRAVA, Joyrun, Yuedongquan i Codon.

Rejestracja rozpoczęła się 9 maja. Możesz biegać samodzielnie lub z przyjaciółmi, gdzie chcesz, kiedy chcesz i jak często chcesz. Pamiętaj jednak, by rejestrować swoją aktywność w aplikacji adidas Running, żeby każda minuta miała znaczenie!

rfto

adiads i Parley chcą, aby Run For The Oceans było akcją globalną i niewykluczającą nikogo, bo każda dyscyplina, w której występują elementy biegania, ma duże znaczenie. Dlatego też można brać udział w Run For The Oceans, monitorując w aplikacji adidas Running dowolne z następujących czynności: bieganie, spacery, piesze wycieczki i wędrówki, nordic walking, ćwiczenia na bieżni stacjonarnej, ćwiczenia na orbitreku, tenis, piłka nożna, bieganie przełajowe, golf, wspinaczka po schodach, lekkoatletyka, koszykówka, tenis stołowy, siatkówka, squash, futbol amerykański, piłka ręczna, padel, baseball, aktywność na wózku inwalidzkim, siatkówka plażowa, rugby, krykiet, frisbee, hokej na trawie, plogging, lacrosse, bieganie wirtualne.

Po zarejestrowaniu się, łatwo jest rozpowszechniać informacje i zachęcać znajomych do udziału. Wystarczy, że wyślesz im link z zaproszeniem, korzystając z funkcji Udostępnij w aplikacji adidas Running. Aby dotrzeć do jeszcze większej liczby osób, podziel się swoją aktywnością w mediach społecznościowych, tagując @adidasRuntastic i używając #RunForTheOceans.

rfto2

Od 2017 roku inicjatywa Run For The Oceans zjednoczyła ponad 3 milionów biegaczy na całym świecie. Wspólnie udało się pokonać 25,5 miliona kilometrów i zebrać 2,5 miliona dolarów, aby pomóc Parley w rozwoju programu edukacyjnego dla młodzieży, mającego na celu zachęcenie młodych ludzi do działania na rzecz oceanów – wprowadzono proekologiczny program do lokalnych szkół, czyniąc z nich ośrodki walki z zanieczyszczeniem plastikiem. Ale to dopiero początek.

Ogłoszona przez adidas w marcu 2021 roku w ramach nowej strategii „Own the Game” ekspansja Run For The Oceans w nadchodzących latach stworzy bardziej otwartą przestrzeń cyfrową i rzeczywistą dla różnych społeczności. Organizatorzy liczą, że w latach 2017-2025 w naszej inicjatywie weźmie udział w sumie 40 milionów osób. 

Więcej o akcji na stronie adidas.pl