Najnowsze badania przeprowadzone przez ASICS ujawniają szkodliwy wpływ obsesji na punkcie idealnego ciała na kondycję psychiczną – tego zdania jest 75% respondentów. 69% badanych jest zdemotywowanych zdjęciami pojawiającymi się między innymi na kanałach social media, obrazującymi przemianę fizyczną, będącą efektem ćwiczeń, natomiast 53% czuje się niepewnie w stosunku do swojego ciała.
Raport został zaprezentowany w ramach nowej kampanii ASICS, rozpoczynającej się dokładnie w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Ma ona na celu podważenie zasadności realizacji ćwiczeń fizycznych wyłącznie w celu transformacji estetycznej. Marka zmienia format dedykowanych obrazów przed i po ćwiczeniach, aby podkreślić nierozerwalną więź pomiędzy ciałem a umysłem.
Udowodniono naukowo, że regularna aktywność fizyczna poprawia zdrowie psychiczne. Korzystnie wpływa na sen, nastrój, pomaga radzić sobie ze stresem oraz może zmniejszyć ryzyko depresji. Presja społeczna na punkcie idealnej sylwetki, która w dużej mierze przejawia się poprzez media społecznościowe, potrafi zniechęcić do podejmowania ćwiczeń, tym bardziej że 69% badanych twierdzi, że zdjęcia fizycznych przemian skutecznie ich demotywują.
Zdjęcia zrealizowane przez fotografkę, Sophie Harris-Taylor ukazują osoby przed i po 15 minutach i 9 sekundach ćwiczeń – udowodniono, że tak krótki czas poświęcony na sport wystarczy, aby poprawić swoją kondycję psychiczną. Oczywiście, zestawienie dwóch obrazów nie eksponuje drastycznej przemiany fizycznej, lecz wskazuje, że nie wszystkie transformacje są widoczne gołym okiem. Celem działań jest zachęcenie do uprawiania sportu w głównej mierze dla poprawy własnego nastroju mentalnego, a dopiero w dalszej kolejności własnego ciała.
Kultura fizycznej transformacji jest napędzana przez media społecznościowe. Uwarunkowała postrzeganie ćwiczeń wyłącznie przez pryzmat zmian cielesnych. Wierzymy, że realne korzyści wynikające z uprawiania sportu wykraczają daleko poza ciało, podnosząc umysł zgodnie z naszą dewizą „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Zobowiązujemy się, że na kanałach własnych nie będziemy publikować żadnych zdjęć koncentrujących się wyłącznie na fizycznych przemianach. Wspiera nas w tym szeroka społeczność ASICS FrontRunner, która będzie szerzyć przekaz oparty na mentalnych efektach ruchu oraz pozytywnych emocji wywierających wpływ na ciało oraz umysł – powiedział Gary Raucher, EVP w ASICS EMEA.
Informacja prasowa ASICS