new balance maraton
 
19 czerwca 2014 Redakcja Bieganie.pl Sport

Dodawanie imprez do kalendarza – zakładka informacje


Sądząc po liczbie dodanych imprez oraz małej liczbie błędów przy ich wprowadzaniu wnioskujemy, że część z was dobrze zaznajomiła się z naszym kalendarzem. Dla większości pozostałych czytelników KalendarzBiegowy.pl to jednak wciąż absolutna nowość i z pewnością chcieliby oni dowiedzieć się jak można wziąć udział w jego tworzeniu. 
Kalendarzbiegowy.pl tworzony jest dla biegaczy przez biegaczy. To oznacza, że każdy zarejestrowany użytkownik serwisu może dodać do niego imprezę, trening lub wydarzenie, a także edytować już istniejące materiały. Jak to zrobić? W niniejszym tekście postaramy się to wyjaśnić.

Na początku skupmy się na tym co można dodać. W kalendarzu rozróżniamy trzy typy najważniejszych materiałów – imprezy, wydarzenia i treningi. Sądzimy, że podział jest prosty – imprezami są wszystkie zawody (także te nieformalne), wydarzeniami mogą być np. spotkania ze znanymi osobami ze świata biegowego, natomiast treningami są po prostu treningi organizowane w ramach jakieś akcji (np. BiegamBoLubię).

W instrukcji skupimy się na dodawaniu imprez. Jeżeli dowiecie się jak wprowadza się zawody, to dodanie wydarzenia lub treningu nie będzie dla was dużym wyzwaniem.

Dodawanie imprez

Wszystko powinno zacząć się logowania (w przypadku braku konta od rejestracji), ponieważ tylko zalogowani użytkownicy mogą wprowadzać zmiany w kalendarzu. 

Po zalogowaniu, chcąc dodać imprezę do kalendarza, najeżdżamy kursorem na grafikę Dodaj do kalendarza widoczną w górnym menu i następnie, z rozwiniętego okna, wybieramy Imprezę. Wówczas przeniesiemy się do widoku Dodawanie imprezy.

informacje.png

Ten widok to najistotniejsza zakładka imprezy. Takich zakładek jest w sumie kilka, jednak to informacje są najważniejsze, ponieważ są zawsze aktywne i ich wypełnienie sprawia, że dana impreza od razu pojawia się w kalendarzu. 

Co w niej znajdziemy? Dodawanie zaczyna się od podania nazwy imprezy. Tu wyróżniamy jedną nazwę główną, która będzie pojawiała się w różnych miejscach kalendarza oraz nazwy alternatywne, dzięki którym będzie można łatwiej znaleźć zawody za pomocą wyszukiwarki (np. wpisując Mistrzostwa Polski na 10 km szukając Biegu Św. Dominika).

Kolejna rzecz to daty i godziny rozpoczęcia oraz zakończenia zawodów (tu chyba jest wszystko jasne). 

Następnie widzimy Dane organizatora. Te informacje nie są obligatoryjne, dlatego sekcja jest zwinięta. Można ją, tak jak i pozostałe sekcje w informacjach, zwijać lub rozwijać. W tym celu należy kliknąć na jej nazwę lub trójkącik widoczny po prawej stronie.

sekcja zwijanie

Kolejna rzecz to miejsce rozgrywania zawodów – kraj (wybierany z listy), miejscowość i kod pocztowy oraz ulica/opis. Najbardziej interesujące jest pole z kodem pocztowym. Otóż lokalizację naszej imprezy możemy wskazać wpisując kod lub miasto, a następnie wybrać ją z listy sugerowanych. Przykłady poniżej:

lokalizacja

Co ważne, zarówno miejscowości, jak i kodu może nie być w bazie. W takiej sytuacji pojawi się opcja Nie znaleziono w bazie, kliknij aby dodać ręcznie, która umożliwi ręczne wpisanie kodu, nazwy miejscowości i wyboru województwa. Poniżej przykład:

brak_kodu.png

Po dodaniu lokalizacji mamy możliwość wgrania pozostałych danych. W sekcji Inne możemy dodać regulamin (np. w formie pliku pdf), logo biegu, które wyświetli się w zakładce informacji (pamiętajmy, że szerokość tej grafiki wynosi 80 pikseli i nie każde logo będzie prezentowało się ładnie), link do zawodów oraz krótką informację o poprzedniej edycji (liczba uczestników, zwycięzcy).

Dodawanie dystansu

Dalej przechodzimy do bardzo ważnej części – dodawania dystansu. W tym miejscu kluczowy jest wybór typu biegu (ulica, przełaj, bieżnia itd.), bo od tego zależy jak będzie się on wyświetlał w kalendarzu. Kolejna rzecz to określenie wartości dystansu, czasu lub innej jednostki, wybór tej jednostki, wybór płci, ograniczenia wiekowego (można je określić za pomocą wieku lub rocznika) oraz daty i godziny rozgrywania biegu (dla pierwszego dystansu informacje te są automatycznie czerpane z daty i godziny rozpoczęcia imprezy).

Poza tym użytkownik może dodać limit czasu oraz określić czy w danym biegu startują dzieci (zaznaczenie tej opcji ułatwi wyszukiwanie imprez z biegami dla dzieci za pomocą wyszukiwarki). Może także zdecydować czy dany bieg ma się wyświetlać w kalendarzu (może mieć to znaczenie właśnie dla biegów dziecięcych, które maja charakter towarzyszący i nie zawsze chcemy, żeby były wyświetlane na równi z dystansem głównym).

W ramach jednej imprezy możemy dodać kilka dystansów korzystając z opcji Dodaj dystans.

Kolejną sprawą jest możliwość dodania pozycji w programie. Program imprezy tworzony jest właśnie na podstawie informacji dodanych w tym miejscu oraz danych czerpanych z informacji o dystansach. Oba elementy można wyróżnić za pomocą pogrubienia i zmiany tła danego wiersza. Przykładowy program widoczny poniżej.

program

Na koniec użytkownik ma prawo dodać pozostałe informacje, które nie zmieściły się w pozostałych zakładkach jako Dodatkowe uwagi.

Pozostałe zakładki

Po wypełnieniu zakładki informacje i zapisaniu tych danych (poprzez kliknięcie na przycisk Dalej), impreza automatycznie zostaje dodana do kalendarza. Nie oznacza to bynajmniej, że prace związane z dodawaniem imprezy można uznać za zakończone. Oczywiście minimaliści mogą na tym poprzestać, my jednak sugerujemy aby zacząć wypełniać pozostałe zakładki, tak by podstrona o waszej imprezie była kompletna.

O tym jak wypełniać kolejne zakładki dowiecie się w następnym artykule.