Redakcja Bieganie.pl
Jak pewnie zauważyliście bieganie.pl chętnie wspiera różnego rodzaju biegi charytatywne. Niedawno informowaliśmy was o biegu „Wybiegaj Sprawność”, natomiast dziś przedstawimy krótki raport z imprezy „Przegonić raka”.
Głównym celem imprezy była promocja zdrowego stylu życia, poparcie dla walki z rakiem i zabawa, a także – do czego przekonywało nas hasło kampanii – zmiana naszego społecznego postrzegania chorób nowotworowych.
Wobec rosnącego zainteresowania bieganiem organizatorzy postanowili zrealizować powyższe cele właśnie poprzez organizację imprezy biegowej. Czy im się to udało? Sądzimy, że tak.
W biegu udział wzięło ponad 1000 uczestników, dzięki którym udało się zebrać prawie 50000 złotych. Całą kwotę przekazano na rzecz Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych, która zajmuje się walką z rakiem (Koalicja to wspólny głos ponad 80 tysięcy pacjentów onkologicznych w Polsce zrzeszonych w 18 stowarzyszeniach. Wspólnie działają na rzecz poprawy sytuacji chorych onkologicznie w naszym kraju).
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w naszym biegu charytatywnym wzięło udział aż tyle osób. Wśród biegaczy były także osoby, które zmagają się z nowotworem lub wygrały z rakiem. Dla nich było to nie tylko symboliczne przegonienie raka! – mówi Alicja Zakrzewska, rzecznik kampanii „Rak. To się leczy”. – Cieszy nas także zebrana kwota, która w całości zostanie przekazana na pomoc osobom z chorobą nowotworową – dodaje.
Dzięki wydarzeniu udało się także bezpłatnie przebadać dziesiątki innych osób, które 20 października odwiedziły warszawską Agrykolę. Wszyscy odwiedzając miasteczko biegowe mogli bowiem spotkać się z lekarzami warszawskiej lecznicy ONKOLMED, którzy udzielali porad z zakresu dietetyki, ginekologii, położnictwa i chorób wewnętrznych.
Akcja była finałem dotychczasowych działań w ramach kampanii społecznej „Rak. To się leczy!” – pierwszej w naszym kraju akcji łączącej najważniejsze organizacje lekarzy onkologów i pacjentów onkologicznych. Jej celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych.
Kto wygrał?