„Biegiem na staż” – bieg nie tylko dla stażystów
17 maja na Polu Mokotowskim odbędzie się impreza biegowa „Biegiem na staż” – punkt kulminacyjny kampanii społecznej „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz”. Start o 11:00.
Cała Polska biega. Rano, wieczorem, przed pracą, po pracy, w przerwie na lunch. W parkach, ulicami i na przeznaczonych do tego imprezach. W grupie lub samotnie, na tyle na ile samotny może być biegacz zewsząd pozdrawiany porozumiewawczym skinieniem. Dlaczego biegamy? Dla zdrowia, dla mody, dla przyjemności i coraz częściej – W IMIĘ IDEI. Bieganiem wyrazić można poparcie lub zaprotestować, bieganie to coraz popularniejsza forma zabierania głosu.
Spontaniczny bieg na rzecz ofiary gwałtu w Lesie Kabackim, Bieg na rzecz Ziemi, biegi charytatywne w celu pomocy chorym dzieciom – imprezy biegowe w intencji nie tylko sportowej to już swoista moda. Bieg staje się symbolem pomocy, aktywizacji społeczeństwa, dosłownego „poruszenia” konkretnego problemu. Czy faktycznie taka forma nagłaśniania istotnych społecznie tematów to kolejny, nowy etap aktywizacji i integracji społecznej, czy tylko przejściowa moda?
Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przekonuje, że bieganie ma moc. Właśnie dlatego w ramach kampanii społecznej „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!”, której celem jest zachęcenie pracodawców do realizacji staży i praktyk wysokiej jakości oraz zmotywowanie młodych ludzi do świadomego wyboru rzetelnych programów staży i praktyk organizuje imprezę biegową „Biegiem na staż”. Bieg ma służyć integracji ludzi młodych oraz pracodawców wokół tematyki wysokiej jakości staży i praktyk. Symbolem biegu jest potrzeba aktywizacji zawodowej młodego pokolenia.
Kampania „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!” to nie tylko bieg – aby zachęcić młodych do świadomego wyboru rzetelnych programów staży i praktyk, a pracodawców do organizowania staży i praktyk wysokiej jakości, przeprowadzono szereg działań zachęcających pracodawców do organizowania staży i praktyk wysokiej jakości oraz aktywizujących studentów do świadomego wyboru staży i praktyk. Ważną częścią kampanii jest cykl spotów internetowych prezentujących i ośmieszających stereotypy na temat staży i praktyk, a tym samym uświadamiających, jak nie powinny one wyglądać. Filmy dostępne są
tutaj.
Mecenasami kampanii są: Nestlé, Orange, PZU oraz Siemens. Partnerem merytorycznym kampanii są Wyższe Szkoły Bankowe, z kolei Partnerem Technologicznym – eRecruiter.
Do udziału w biegu zapraszamy wszystkich, którym bliska jest postawa aktywna. Do zobaczenia 17 maja!