NB 1080v12
bieganie.pl Marsza ek 2
28 maja 2020 Redakcja Bieganie.pl Zdrowie

Ćwicz z Marszałkiem – Mięsień trójgłowy (brzuchate i płaszczkowaty)


Ścięgno Achillesa – ofiara naszych często wygórowanych ambicji. To także ofiara zaburzenia krzyżujących się zbyt mocno napiętych cięciw: mięśnia trójgłowego łydki wraz mięśniem podeszwowym oraz poprzecznie krzyżujących się ze ścięgnem włókien troczków. Biegną one w przestrzeni pomiędzy kostkami – boczną i przyśrodkową, wypełnioną dodatkowo tkanką łączną i tłuszczową.

To zaburzenie ruchomości, elastyczności i mobilności tkankowej w obrębie ścięgna i tkanek sąsiednich zaburza właściwe ukrwienie i tym samym regenerację tkankową. Niestety, w połączeniu z przeciążeniami biegowymi, długim stażem treningowym, prowadzi to do przewlekłych stanów zapalnych, które prowadzą do włóknienia tkanki łącznej i dodatkowego zaburzenia ukrwienia. Niestety sprzyja to powstaniu przewlekłych stanów zapalnych, których wynikiem jest dodatkowe włóknienie (przerost tkanki łącznej), pogrubienie ścięgna, bolesność i wykluczenie z biegania!

Jak wspomóc proces leczenia, jak zapobiegać temu negatywnemu procesowi  – zachęcam do zapoznania się z filmem dotyczącym autoterapii mięśni łydki i ścięgna Achillesa.


Zapraszamy na kolejne spotkania z ekspertem – dr. hab. Sławomirem Marszałkiem, pierwszym wykształconym w Polsce dyplomowanym osteopatą oraz fizjoterapeutą i samodzielnym uniwersyteckim pracownikiem naukowym. Łączy on 20-letnie doświadczenie kliniczne z naukowym oraz z 30-letnim stażem zawodniczo-trenerskim.

Dowiedzcie się, gdzie tkwią Wasze rezerwy i jak konkretnie pracować choćby nad rozciąganiem czy rozluźnianiem – by unikać typowych dla biegaczy kontuzji. Zachęcamy do odwiedzenia strony marszalek-osteopatia.pl oraz obejrzenia innych filmów o terapii mięśniowo-powięziowej dla biegaczy na kanale Youtube.

Redakcja Bieganie.pl