13 grudnia 2013 Redakcja Bieganie.pl Sport

Startuje program przygotowań do ORLEN Warsaw Marathon!


15 grudnia w sześciu miastach Polski rozpocznie się cykl oficjalnych treningów przygotowujących do startu w ORLEN Warsaw Marathon 2014, który pobiegnie ulicami Warszawy już 13 kwietnia 2014. W zajęciach mogą uczestniczyć wszyscy chętni, którzy planują zmierzyć się z jednym z trzech dystansów podczas "Narodowego Święta Biegania". 

OWM 170213 fot.L.Nazdraczew LIVE DDS5339
fot. L.Nazdraczew (LIVE)

Cykl przygotowawczy do ORLEN Warsaw Marathon 2014 potrwa 17 tygodni. W każdą niedzielę, od 15.12.2013 do 6.04.2014, z wyłączeniem 22.12.2014, w godzinach od 10.00 do 12.00, w wybranych lokalizacjach w Warszawie, Płocku, Krakowie, Poznaniu, Trójmieście i Katowicach, będzie można pod okiem trenerów regularnie budować formę biegową. Udział w zajęciach jest bezpłatny. Dodatkowo, najbardziej sumienni biegacze, którzy stawią się na minimum 70% spotkań, zostaną zwolnieni z opłaty startowej na dystansie 42,195 km oraz otrzymają bezpłatny pakiet startowy. Skład pakietów na wszystkie trzy dystanse zostanie zaprezentowany już wkrótce.

Miejsca zajęć:

  • GDYNIA – GOSiR, ul. Olimpijska 5/9
  • POZNAŃ – Jezioro Rusałka przy Stadionie Olimpii
  • WARSZAWA – Plac Bankowy (przy pomniku Stefana Starzyńskiego)
  • PŁOCK – Kort pod Lasem, ul. Pocztowa
  • KATOWICE – Stadion AWF
  • KRAKÓW – Błonia Krakowskie / Kopiec Kościuszki
Uczestnicy cotygodniowych sesji zostaną podzieleni na dwie grupy – początkującą oraz zaawansowaną. Ponadto, zostanie dla nich również stworzony plan aktywności na pozostałe dni tygodnia, z którego będą mogli skorzystać odwiedzając zakładkę „Dla uczestników” na stronie internetowej www.orlenmarathon.pl. To rozwiązanie także dla biegaczy, którzy nie mieszkają w pobliżu miast, gdzie będą odbywać się treningi.
– Maraton to bardzo wymagający bieg długodystansowy. Jako organizatorom Narodowego Święta Biegania zależy nam, aby uczestnicy byli do niego jak najlepiej przygotowani. Dlatego wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom zdecydowaliśmy się zorganizować regularne spotkania treningowe w całej Polsce. Przygotowaliśmy również całotygodniowe plany aktywności, które uzupełniają zajęcia sportowe  – mówi Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.

OWM 170213 fot.L.Nazdraczew LIVE DDS5640
fot. L.Nazdraczew (LIVE)

Oprócz spotkań z profesjonalnymi trenerami, uczestnicy mogą liczyć także na dodatkowe atrakcje. Jedną z nich jest udział w zajęciach wybitnych postaci świata biegowego, m.in.: Jerzego Skarżyńskiego – trenera, byłego maratończyka, autora popularnych książek biegowych, Arkadiusza Gardzielewskiego – mistrza Polski w maratonie, czy Agnieszki Gortel – mistrzyni Polski w maratonie.
Szczegółowy plan etapów cyklu przygotowawczego:
  • 15 grudnia – 5 stycznia (3 tygodnie) – okres wprowadzający (22 grudnia – brak treningu): rozgrzewka, bieg ciągły o pierwszym zakresie intensywności (trucht, lekki bieg, rozruch, rozbieganie) w tempie od 6 min./km do 5 min./km na dystansie od 8 do 15 km, ćwiczenia sprawnościowe. 
  • 6 stycznia – 9 lutego (5 tygodni) – okres przygotowawczy (progresja intensywności): rozgrzewka, bieg ciągły o pierwszym i drugim zakresie intensywności (trucht, lekki bieg, rozruch, rozbieganie, bieg ciągły, cross) w tempie od 5 min./km do 4:30 min./km na dystansie od 6 do 15 km, trening siły biegowej (skipingi, biegi pod górę), zabawy biegowe, ćwiczenia sprawnościowe. 
  • 10 lutego – 23 marca (6 tygodni) – okres BPS (bezpośrednie przygotowanie startowe): rozgrzewka, bieg ciągły o pierwszym, drugim i trzecim zakresie intensywności (trucht, lekki bieg, rozruch, rozbieganie, bieg ciągły, cross, długie odcinki) w tempie od 5 min./km do 4 min./km na dystansie od 8 do 20 km, trening siły biegowej (skipingi, biegi pod górę), zabawy biegowe, ćwiczenia sprawnościowe.
     
  • 24 marca – 6 kwietnia (2 tygodnie) – okres przedstartowy: rozgrzewka, bieg ciągły w pierwszym i drugim zakresie intensywności w tempie od 4:30 min./km do 4:15 min./km na dystansie od 8 do 12 km, zabawy biegowe, ćwiczenia sprawnościowe 
  • 7 kwietnia – 12 kwietnia (1 tydzień) – okres startowy: rozgrzewka, bieg ciągły w pierwszym zakresie intensywności w tempie 4:30 min/km na dystansie od 8 do 10 km, ćwiczenia sprawnościowe. 
  • 13 kwietnia 2014 – start w ORLEN Warsaw Marathon 2014.
Więcej informacji na temat treningów do ORLEN Warsaw Marathon 2014:
Redakcja Bieganie.pl