trail
13 lipca 2023 Redakcja Bieganie.pl Newsy

Które buty wygrały klasyfikację medalową na MŚ w Biegach Górskich i Trailowych?


W biegach ulicznych dyskusje na temat obuwia karbonowego rozgrzewają biegaczy do czerwoności. Wyścig zbrojeń można zaobserwować także w przypadku obuwia trailowego. Poniżej prezentujemy zestawienie obrazujące, w których markach butów zawodnicy zdobyli najwięcej medali podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w Biegach Górskich i Trailowych rozgrywanych w Innsbrucku. 

Ilość butów każdej marki, według medali zdobytych przez zawodników podczas MŚ w biegach górskich i trailowych 2023:

ZłotySrebrnyBrązowy
On222
Adidas121
Asics11
Saucony11
Inov1
Evadict (Decathlon)1
Altra1
Hoka31
Scarpa2
Nnormal1

Klasyfikację medalową wygrała marka On Running za sprawą dwóch złotych medali. Kenijczyk Patrick Kipngeno zwyciężył na Verticalu, a Francuzka Marion Delespierre na dystansie Long Trail. 

Warto zauważyć, że nie wszystkie medale zostały zdobyte w butach trailowych. Patrick Kipngeno, biegł w On Cloudboom, modelu startowym dedykowanym na biegi uliczne. Taka sytuacja nie jest niczym nietypowym. Na biegi verticalowe zawodnicy często wybierają lekkie obuwie startowe przeznaczone do biegów ulicznych. Przeważnie – w zależności od nawierzchni i pogody – na biegach pod górę, trailowy bieżnik nie odgrywa aż tak dużego znaczenia. Zawodnikom bardziej zależy zazwyczaj na jak najniższej wadze buta. Zdarza się nawet, że biegacze decydują się na obuwie asfaltowe na biegach anglosaskich (góra-dół). W Innsbrucku czołówka także wybrała asfaltówki. Zwycięzca Ugandyjczyk Leonard Chemutai biegł w przeznaczonym na asfalt Adidasie, a zwyciężczyni Amerykanka Grayson Murphy w Saucony.

Źródło zestawienia: konto na Instagram: Biel Rafols Perramon.

Bądź na bieżąco
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Tomasz
Tomasz
10 miesięcy temu

Ta klasyfikacja trochę mnie zaskoczyła wynika z tego że marka On robi dobry produkt

Runner
Runner
10 miesięcy temu
Reply to  Tomasz

W tym przypadku robotę zrobił biegacz a nie buty. Dobry zawodnik/zawodniczka to i dobrze pobiegną w Reeboku. Buty to jest ułamek producenta w wyniku. Co innego w sprincie.

Szymon
Szymon
10 miesięcy temu
Reply to  Tomasz

Ja myślę, że to bardziej wskazuje, która marka uruchomiła w danym roku jak duży budżet marketingowy. Mam wrażenie, że na tym poziomie biegania buty wybiera się bardziej na podstawie najlepszej oferty kontraktu z producentem/sponsorem niż na podstawie indywidualnych preferencji zawodnika. Po to właśnie, żeby szaraczki jak my potem się zastanawiały czy w Onach zrobię lepszy bieg niż w swoich obecnych laćkach 🙂