philips
 
10 czerwca 2014 Redakcja Bieganie.pl Lifestyle

Christophe Lemaitre — dzień treningowy z perspektywy terapeuty


Christophe Lemaitre to najszybszy biały sprinter w historii (9.92s na 100m), mistrz Europy na 100 i 200m, medalista mistrzostw Świata w sztafecie, uczestnik większości finałów najważniejszych imprez w ostatnich latach. Wielka Nadzieja Białych, a przynajmniej we Francji zaliczany do największych gwiazd sportu. Po dwóch nieudanych sezonach i reorganizacji treningu zwrócił się do mnie z prośbą o pomoc w przygotowaniach do IO Rio 2016.

Tene1.jpg
Obóz na Teneryfie, marzec 2014, Christophe Lemaitre (drugi z lewej) z part­ne­rami trenin­go­wymi i tera­peutą Tomaszem Zagórskim z HandsON.pl (pierw­szy z prawej).
Moja filozofia pracy ze sportowcami opiera się na działaniach profilaktycznych. W przy padku pracy z Christophem obejmuje odnowę biologiczną, masaże, hydroterapie, do której wykorzystujemy dostępne na miejscu termy z mineralną wodą o temperaturze 34 stopni – idealną do Watsu, trening stabilizacyjny, funkcjonalny, stretching. Z dobrym skutkiem wykorzystuję pracę na powięzi, zarówno techniki manualne z KMI jak i trening Fascial Fitness.
W przypadku Christopha okoliczności wymogły przeprowadzkę do Francji umożliwiającą systematyczną pracę. W przypadku, gdy prowadzę lub uczestniczę w szkoleniach zapewniam zastępstwo fizjoterapeutami z HandsOn. Należy zaznaczyć, że praca z zawodnikami o najwyższym poziomie sportowym wymaga bardzo indywidualnego podejścia uwzględniającego specyfikę dyscypliny, okresu treningowego i warunków (dostępności obiektów, organizacji dnia, pracy i/lub innych aktywności zawodnika). Należy też wziąć pod uwagę kulturę pracy w danym klubie czy federacji.
1.jpg
Obóz na Majorce, kwiecień 2014, Ewelina Rosłoniec z HandsOn dba o szybką regenerację podczas treningu.

Typowy dzień pracy zaczyna się o 10 lub 11 treningiem uzupełniającym na hipodromie w Aix-Les-Bain, gdzie jest trawiasta bieżnia o długości 333m jeszcze z czasów wiktoriańskich. Rozgrzewka, stretching, trening stabilizacyjny, specyficzne ćwiczenia. Zazwyczaj 45min do godziny, po nim obiad i odpoczynek. Ta część to to wyłącznie moja odpowiedzialność. Kolejny trening jest o godzinie 18 na stadionie tartanowym. W zależności od potrzeby przed treningiem robię wcierki, tapy czy aplikuję specyficzne ćwiczenia rozgrzewkowe. U sprinterów rozgrzewka musi być dokładna i zajmuje sporo czasu. Ilościowo trening nie jest obszerny ale ma bardzo wysoką intensywność (np 100m w 10.2sek) i dlatego wymaga odpowiedniej ilości czasu pomiędzy odcinkami na skuteczną przerwę. Trening trwa zazwyczaj 2 godziny, czasami dłużej. Po odcinkach szybkościowych bezpośrednio po roztruchtaniu aplikuję zimną kąpiel obejmującą całe nogi w specjalnie do tego celu zaprojektowanej wannie. Dzień zawodnik kończy masażem regeneracyjnym.

Tekst pochodzi ze strony www.neoReh.pl:
x_3.jpg

O autorze:

Tekst napisał ceniony fizjoterapeuta Tomasz Zagórski z HandsON.pl.
Chcecie zadać mu pytanie? Czeka na Was na info@handson.pl