Dominik Kopeć
10 sierpnia 2022 Redakcja Bieganie.pl Audio

Jak trenuje się najmłodszych? | W rytmie biegania


Dominik Kopeć – Trener dzieci i młodzieży w klubie RKS Łódź i trener Olimpijczyka Mateusza Rzeźniczaka będzie gościem podcastu i videocastu W Rytmie Biegania, który powstaje przy współpracy z marką eobuwie.pl

Dzisiejszy odcinek jest wydaniem specjalnym, w którym całą uwagę poświęcamy szkoleniu najmłodszych oraz ich zaangażowaniu w zajęcia sportowe w szkołach. 

Aktywność fizyczna jest szczególnie ważna u dzieci, które znajdują się w fazie intensywnego wzrostu, wzmacniania i doskonalenia, dlatego powinna być rozwijana już od najmłodszych lat. Ograniczenie aktywności ruchowej jest zdecydowanie niekorzystne, gdyż opóźnia rozwój dziecka. Na horyzoncie początek roku szkolnego, a tym samym powrót do regularnych zajęć sportowych, dlatego zapytaliśmy naszego gościa:

  • dlaczego lekkoatletyka jest ważna w rozwoju aktywności ruchowej dziecka?
  • czym różni się „stara szkoła” od obecnej?
  • jak dokonać odpowiedniego wyboru obuwia dla dzieci?
  • czy szkolne sprawdziany na 1 km zachęcają do dalszej aktywności biegowej?
  • jak wygląda sytuacja ze zwolnieniami z WF?
  • jak trener powinien rozmawiać z dzieckiem aby zachęcić go do aktywności fizycznej?
  • jak trenować z dziećmi aby sprawiało im to radość?

Dominik Kopeć

Wskazówki dla rodziców:

  • bądź dla dziecka przykładem – sam/sama podejmuj aktywność fizyczną;
  • planuj i organizuj aktywność ruchową wspólnie z dzieckiem;
  • stwórz dziecku warunki do podejmowania aktywności fizycznej;
  • pozwól dziecku na samodzielny wybór rodzaju aktywności;
  • rozmawiaj, dowiedz się dlaczego dziecko lubi bądź nie lubi uprawiać sportu,
  • chwal za podejmowanie aktywności ruchowej;
  • doceniaj wysiłek dziecka, motywuj go do podejmowania dalszych aktywności ruchowych. 

Bibliografia:

  1. Białas L., ”Ruch bramą do nauki”, Bliżej Przedszkola, 2009, nr 5.
  2. Fall – Ławryniuk M., „Ciało i umysł lubią ruch”, Bliżej Przedszkola, 2009, nr 6.
  3. Gniewkowski W., Wlaźnik K., „Wychowanie fizyczne”, WSiP, Warszawa 1990.
  4. Nadachewicz K., „Rola nauczyciela w rozwoju ruchowym dziecka”, Wychowanie w przedszkolu, 2009, nr 10.
  5. Owczarek S., „Gimnastyka Przedszkolaka”, WSiP, Warszawa 2001.
  6. Pasternak A., „Fit, czyli w dobrej formie. Kultura fizyczna przedszkolaka”, Bliżej Przedszkola, 2010, nr 12.
  7. Wlaźnik K., „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”, Przewodnik dla nauczyciela. 

Możliwość komentowania została wyłączona.