Epson wkracza na rynek zegarków z GPS
Nie tylko Garmin przedstawił na tegorocznych targach CES nowe zegarki z GPS. W Las Vegas takie urządzenia zaprezentował także Epson, producent znany głównie z produkcji urządzeń oraz akcesoriów związanych z drukowaniem i wyświetlaniem obrazów.
CES, czyli Consumer Electronics Show to największe na świecie targi elektroniki oraz nowych technologii, odbywające się w styczniu w Las Vegas. Obok różnego rodzaju nowości technologicznych co roku producenci prezentują kilka ciekawych zegarków dla sportowców. W tym roku jednym z wystawców była firma Epson, która pokazała trzy zegarki z GPS z linii Epson Runsense.
Poza funkcją GPS, która pozwoli użytkownikowi na pomiar dystansu i tempa biegu zegarki będą wyposażone w funkcje pomiaru tętna (bez konieczności zakładania paska na klatkę piersiową) i podstawowe funkcje treningowe.
Zegarek ma umożliwiać korzystanie z zegarka z włączonym GPS do 30 godzin bez ładowania.
Najważniejsze funkcje
- wbudowany monitor pracy serca,
- czujnik GPS,
- czujnik kroku, który w przypadku utraty sygnału z GPS zapewni ciągłość pomiaru odległości,
- bateria pozwalająca na pracę do 20 godzin z włączonym pomiarem dystansu i tętna oraz do 30 godzin z włączonym GPS,
- treningi interwałowe,
- cele treningowe,
- aplikacja mobilna,
- internetowy serwis Epson Runsense,
- konfigurowany ekran pozwalający wyświetlać na raz 3 ekrany danych,
- wodoodporność,
- alarm wibracyjny (modele SF-710 i SF-810),
- pamięć 400 okrążeń,
- Bluetooth 4.0,
- łączność z komputerem za pomocą USB.
Zegarki z linii Epson Runsense (trzy modele: SF-510, SF-710 i SF-810) dostępne będą wiosną tego roku i kosztować będą od 250 do 350 dolarów.
Ambasadorem marki został medalista olimpijski, zwycięzca ubiegłorocznego maratonu w Bostonie – Meb Keflezighi.