new balance 880
 
12 grudnia 2012 Redakcja Bieganie.pl Sport

Trening do Maratonu


Oto krótki przewodnik po przygotowanym materiale mającym pomóc w przygotowaniu się do maratonu.

 Debiut Wydłużenie Wyższy poziom
Dla kogo?
Dla wszystkich tych, którzy myślą o maratońskim debiucie, biegają na razie niewiele Dla tych, którzy nie mogą poradzić sobie z tym aby ich wynik w maratonie odpowiadał wynikom jakie teoretycznie powinni wg kalkulatorów osiągać, czyli dla tych, którzy już jakiś maraton przebiegli, ewentualnie dla tych, którzy chcą debiutować i od razu myślą o ambitnym czasie Dla tych, którzy utknęli i nie mogą sobie poradzić z wejściem na wyższy sportowy poziom. To jest najtrudniejsza grupa, zawodnicy dosyć doświadczeni dlatego warto jest abyście z kimś porozmawiali jaki jest rzeczywiście wasz problem, często jeśli ocenę próbujecie dokonać Wy to nie jesteście obiektywni (np mówicie: dużo biegam – a biegam mało, albo nie biegam bardzo szybko – a ciągle biegasz za szybko)
Przeczytaj
Czy maraton dla każdego?
Zimą, problem z motywacją.
Badania?
Przygotowanie ogólne, siłowe.
Środki treningowe

Wydłużenie
Przygotowanie ogólne, siłowe.
Środki treningowe
Objętość
Intensywność
Dynamika
Przygotowanie ogólne, siłowe.
Środki treningowe
Plany
Biegasz swobodnie 10 km
(1) 4 /tyg,
(2) 4 /tyg, PM*

Nie biegasz jeszcze 10 km
(3) 4 /tyg
(4) 4 /tyg, PM*

(5) 4 /tyg,
(6) 4 /tyg, PM*
(7) 5 /tyg.
(8) 5 /tyg, PM*
(9) 5 /tyg, OD**
(10) 5 /tyg, ID**
(11) 6 /tyg, OD**
(12) 6 /tyg, ID**
(13) 5 /tyg, OD**, PM*
(14) 5 /tyg, ID**, PM*
(15) 6 /tyg, OD**, PM*
(16) 6 /tyg, ID**, PM*

Uwaga – to są już plany dla dobrze wybieganych zawodników, przy 6 treningach w tygodniu to nawet 10 godzin treningu biegowego tygodniowo, co dla zawodników biegających poniżej 5min/km oznacza objętość ponad 120-130 km/tyg!!!

* PM – Jeśli planujesz start w Półmaratonie 

** OD – Objętość i Dynamika, ID – Intensywność i Dynamika