Jak wyglądają przygotowania Kalenji do sezonu biegowego?
Już niedługo pełną parą ruszy sezon biegowy w Polsce. Jednym z założeń marki Kalenji jest przeszkolenie jak największej liczby pracowników sektora Bieganie w sklepach Decathlon. Co więcej, wybrani pasjonaci biegania otrzymują możliwość uczestniczenia w szkoleniu technicznym we Francji. W tym roku Polskę reprezentowało osiem osób, które miały okazję poznać ofertę marki na rok 2016 oraz przetestować jej innowacyjne produkty.
Profesjonalne szkolenia techniczne dla pracowników sektora Bieganie w Decathlon odbyły się w tym roku w Agay we Francji. Zostali na nie zaproszeni pracownicy z całego świata. Co ciekawe, można tam było spotkać m.in. Belga Sanne Torfsa, biegającego 10 kilometrów poniżej 30 minut, czy Rumunkę Luminitę Achim z rekordem życiowym 1:16 w półmaratonie. Oboje na co dzień pracują w sklepach stacjonarnych w swoich krajach.
fot.: Paweł Kowalik
Nie zabrakło też przedstawicieli z Polski. W tym roku Decathlon Polska reprezentowali: Mateusz Oracz, Patryk Rogowski, Marcin Uber, Maksymilian Krajewski, Konrad Pepłowski, Mirosław Żurawski oraz Dariusz Frużyński i Paweł Kowalik. Szkolenie trwało pięć dni i składało się z porannej części teoretycznej (warsztatowej) oraz popołudniowego testowania produktów.
fot.: Paweł Kowalik
Wielkim wyróżnieniem dla Polski była nagroda dla Mateusza Oracza z Decathlon Poznań Franowo. Okazał się on jednym z najlepszych na świecie szkoleniowców marki w roku 2015!
fot.: Mirek Żurawski
Szkolenia z markami zewnętrznymi
Dwa pierwsze dni należały do marek zewnętrznych – adidas, Nike, New Balance, Salomon, ASICS i Mizuno. Każda z nich zaprezentowała odzież i obuwie na sezon wiosna lato 2016, dostępne w sklepach Decathlon. Uczestnicy szkolenia otrzymali możliwość spotkania z gwiazdami marek, m.in. z ubiegłorocznym zwycięzcą UMTB, Xavierem Thévenardem (ASICS) czy François D’Haene (Salomon).
fot.: Mirek Żurawski
Kalenji!
We środę i czwartek Decathlończycy skupili się już na marce własnej – Kalenji. Na pierwszy ogień poszły produkty podstawowe, najbardziej popularne wśród klientów Decathlon. Ich właściwości i zastosowanie prezentowali Szefowie Produktu, znający je od podszewki. Dzięki temu ciekawość każdego uczestnika szkolenia mogła zostać w pełni zaspokojona.
fot.: Mirek Żurawski
Trail z Kalenji
Ostatniego dnia dominował trail. Kalenji zaprezentowało swoje innowacyjne produkty, m.in. pompkę ułatwiającą pice z bukłaka, elastyczne bidony czy poprawioną wersję buta trailowego XT6. Każdy z nich został przetestowany 15. kilometrowej górskiej trasie pod okiem znakomitego trailowca, Thierrego Breuila.
fot.: Paweł Kowalik
Całość szkolenia wieńczył obligatoryjny i decydujący test dla szkoleniowców, weryfikujący ich poziom wiedzy. Wszyscy szkoleniowcy z Polski otrzymali wynik pozytywny.
Co dalej?
Stale chcemy polepszać jakość obsługi klienta, dlatego w tym roku planujemy przeszkolić do maja ponad 300 pracowników. W tym celu każdemu ze szkoleniowców został przypisany odpowiedni obszar terytorialny ze znajdującymi się na nim sklepami Decathlon. Podczas całodniowego szkolenia z biegania będą dzielić się wiedzą na temat danych produktów biegowych, znajdujących się na półkach sieci sklepów Decathlon. Dzięki temu większość pracowników sektora Bieganie będzie w stanie udzielić klientom fachowych porad biegowych.