Redakcja Bieganie.pl
To już dwudziesta szósta edycja Maratonu Wrocław, czy wprowadzone zostały zmiany w imprezie?
Tak, zaszły pewne zmiany. W poprzednich latach start i meta były na wrocławskim Rynku, w tym roku mieszczą się przy Stadionie Olimpijskim. Obiekty stadionu, należące do Akademii Wychowania Fizycznego zapewniają nam lepsze warunki sanitarne i logistyczne na przeprowadzenie takiej imprezy. Nie ma tu żadnych problemów z dotarciem na miejsce, gdyż będzie udostępniony parking oraz całe „Pola Marsowe” przy stadionie. Trasa nie jest w kształcie ósemki, jak to było w poprzednich latach. Dzięki temu miasto jest mniej zablokowane.
Co jest najtrudniejsze przy organizacji maratonu?
Zdecydowanie mogę powiedzieć, że trudności sprawia wytyczenie trasy. Spotkaliśmy się teraz z niemałym problemem, ponieważ została zamknięta ulica Hallera , przez która miał przebiegać maraton. W związku z tym musieliśmy przerzucić ruch zawodników oraz samochodów na jedną stronę ulicy. Wiąże się to z ponownymi zmianami na trasie, a więc i z atestem. Mamy atest na trasę, którą wcześniej wytyczyliśmy, jednak teraz musimy go odnowić.
Jakich pozyskaliście sponsorów?
Jest to impreza promująca miasto Wrocław, a więc dostaliśmy sporo środków z Urzędu Miasta. Wsparcie finansowe otrzymaliśmy od wielu sponsorów, dzięki którym udało się zgromadzić wartościowe upominki dla zawodników oraz nagrody finansowe dla najlepszych biegaczy. Nagrodą za 1 miejsce wśród pań przewidziane jest 5 500 zł ,a wśród mężczyzn jest 11 000 zł w klasyfikacji generalnej. Gdy zawodnik pobije rekord trasy, to otrzyma wspaniałą nagrodę w postaci samochodu osobowego marki Chevrolet. Jeśli nie dojdzie do pobicia rekordu trasy, auto zostanie rozlosowane w konkursie dla uczestników maratonu.
Jaką szacujecie frekwencję wśród zawodników?
Do tej chwili mamy zgłoszonych ponad 1350 osób. Zapisy nadal trwają i będą trwać do 13 września. Marzy nam się, aby bieg ukończyło nie mniej niż 1199 osób. Najważniejsze jest, aby uczestnicy bardzo dobrze się czuli na trasie maratonu i byli dobrze przyjęci. My, jako organizatorzy to zapewniamy.
Nowa trasa maratonu posiada atest PZLA i AIMS i przebiega ulicami: START Stadion Olimpijski – al. Paderewskiego – ul. Mickiewicza – ul. Kopernika – ul. Dembowskiego – ul. Bacciarellego – ul. Olszewskiego – ul. Wróblewskiego – Most Zwierzyniecki – ul. Wybrzeże Wyspiańskiego – Most Grunwaldzki – pl. Powstańców Warszawy – ul. Purkyniego – ul. Modrzewskiego – ul. Św. Ducha – ul. Grodzką – pl. Uniwersytecki – ul. Kuźniczą – Rynek – pl. Solny – ul. Gepperta – ul. Kazimierza Wielkiego – pl. Dominikański – ul. Piotra Skargi – ul. Kołłątaja – ul. Kościuszki – ul. Stawową – ul. Borowską – ul. Ślężną – ul. Glinianą – ul. Borowską – ul. Kamienną – ul. Bardzką – ul. Armii Krajowej – ul. Ślężną – ul. Sudecka – al. Wiśniowa – al. Hallera – ul. Klecińska – Na Ostatnim Groszu – ul. Milenijna – ul. Popowicka – ul. Starogroblowa – ul. Długa – Most Dmowskiego – ul. Dmowskiego – ul. Kurkowa – ul. Łowiecka – ul. Reymonta – Most Osobowicki – ul. Bałtycką – ul. Kamieńskiego – ul. Pola – al. Kasprowicza – ul. Boya Żeleńskiego – pl. Kromera – ul. Toruńska – al. Kochanowskiego – Mosty Jagielońskie – ul. Kochanowskiego – ul. Śniadeckich – ul. Moniuszki – ul. Karłowicza – ul. Noskowskiego – al. Paderewskiego – META brama zachodnia pergoli Stadionu Olimpijskiego.