Jesteś aktywny – biegasz, jeździsz na rowerze lub uprawiasz nordic walking, a może po prostu często spacerujesz? Nie może Cię zabraknąć w wyzwaniu RakReaton. Liczymy na Twoje kilometry, bo dzięki temu 120 000 złotych trafi na rzecz dzieci z chorobą nowotworową. Spraw, aby Twoje wrześniowe treningi nabrały dodatkowego sensu – pomagania.
RakReaton to sportowe wyzwanie, które odbywa się w ramach Kampanii Złotej Wstążki. Jego celem jest zachęcenie do jak największej aktywności związanej z pokonywaniem dystansu we wrześniu w celu zebrania miliona kilometrów, które zagwarantują wsparcie w postaci 120 000 złotych na rzecz dzieci chorych na nowotwory. Partnerami inicjatywy są Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej oraz Grupa Impel.
Udział w wyzwaniu umożliwia bezpłatna aplikacja Activy, która rejestruje pokonane kilometry. Pobranie jej, a następnie jak najczęstsze używanie, czyli dokumentowanie aktywności, wspiera ogólnopolski projekt wsparcia psychologicznego, pedagogicznego i społecznego dzieci z chorobą nowotworową oraz ich rodzin (https://rakreaton.activy.app/pl/).
– Dzieci chore na raka i ich rodziny codziennie zmagają się z chorobą i jej wyzwaniami, które można porównać do biegu z przeszkodami. Ich długodystansowym celem jest zdrowie i życie. Ludzie aktywni z kolei podejmują wyzwania sportowe z różnych powodów, by być w dobrej kondycji, osiągać coraz lepsze wyniki, pokonywać własne słabości czy po prostu czerpać radość z wykonywanej aktywności. Obie te grupy cechuje determinacja i koncentracja na długofalowym celu. Osoby aktywne niejednokrotnie angażują się przy tym w pomoc potrzebującym. W RakReatonie łączymy ze sobą te dwa światy, jednoczymy ludzi w słusznej sprawie. Dajemy satysfakcję z pokonanych kilometrów, ale także pokazujemy moc pomagania. Biorąc udział w wyzwaniu, „przekazujesz” swoje kilometry z biegu lub jazdy na rowerze. To jest właśnie moc pomagania w akcji – zachęca do zaangażowania się Anna Apel, prezes zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, pomysłodawcy sportowego wyzwania RakReaton.
Po osiągnięciu miliona kilometrów, partnerzy RakReatonu przekażą 120 000 zł na wsparcie psychospołeczne dzieci z chorobą nowotworową oraz ich rodzin. Wyzwanie może podjąć każdy. W poprzednich edycjach uczestnicy przejechali na dwóch kółkach 1 348 582 km! Najwięcej rowerzystów zarejestrowało się w pierwszej edycji wyzwania.
– Jesteśmy ciekawi, która dyscyplina będzie królować w tym roku w walce z rakiem: dwa kółka czy dwie nogi. Jeśli przy okazji uda się zmotywować innych do wstania z kanapy, tym większa będzie radość z pomagania – dodaje Anna Apel.
Partnerami RakReatonu od 3 lat są: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, której fundatorem jest Totalizator Sportowy i Grupa IMPEL. Partnerem Technologicznym jest Activy. Przez dwie edycje inicjatywa zgromadziła ponad 15 tys. uczestników. W trzeciej edycji RakReatonu wezmą udział m.in. firmy: Sofomo, ArtGeist i DR Schumacher.
RakReatonowy dekalog:
Szczegółowy regulamin RakReatonu dostępny na www.zlotawstazka.pl.
O Kampanii
Wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Symbolem jego obchodów jest złota wstążka, która nawiązuje do najcenniejszego kruszcu i reprezentuje największą wartość – zdrowie dzieci. Tegoroczna Kampania Złotej Wstążki podejmuje temat wsparcia psychospołecznego rodziny w chorobie nowotworowej dziecka w kontekście związanych z tym wyzwań i trudności. Bo gdy choruje dziecko, choruje cała rodzina.