Redakcja Bieganie.pl
Lubisz mieć pod górę? Marka Suunto zaprasza na World Vertical Week (20-26 września). Wydarzenie łączy pasjonatów biegania, ale też miłośników innych aktywności na świeżym powietrzu. Tegoroczna edycja pierwszy raz odbędzie się we wrześniu. W poprzednich latach uczestnicy kompletowali przewyższenia na przełomie lutego i marca. Niezmienne pozostają nagrody, które przewidziano w konkursie fotograficznym. Można wygrać jeden z trzech zegarków Suunto 9 Baro.
Vertical, to nic innego jak wspinaczka. Biegi, które mają tego typu charakter, określa się w żargonie stylem alpejskim (przeciwieństwem jest styl anglosaski, gdzie podbiegi przeplatane są zbiegami). Żeby wziąć udział w Suunto World Vertical Week wystarczy otworzyć aplikację Suunto i kliknąć kartę Vertical Week w swojej skrzynce odbiorczej. Symbol dzwonka u góry ekranu przeniesie Cię do odpowiedniego obszaru, w którym uzyskasz wszelkie niezbędne informacje.
Verticalowe święto potrwa między 20 a 26 września. Zaplanuj w tym czasie trasę na wybranym szlaku. Już na tym etapie swojej przygody masz możliwość skorzystania z nowoczesnych i dokładnych map 3D w swoim telefonie. Korzystając z podglądu 3D, dokładnie sprawdzisz, jakie podejścia Cię czekają. Im bardziej pagórkowaty teren, tym więcej uzbieranych metrów w pionie. Im wyższe wzniesienia, tym lepsze widoki. Im lepsze widoki, tym ciekawsze zdjęcia.
Tegoroczna edycja World Vertical Week, wzorem poprzednich, umożliwia udział w konkursie fotograficznym z atrakcyjnymi nagrodami. Co trzeba zrobić, aby wygrać jeden z trzech zegarków Suunto 9 Baro?
Po pierwsze i najważniejsze – rusz w teren w wyznaczonym terminie. Po drugie udokumentuj swoją górską przygodę oryginalnym zdjęciem. Po trzecie podziel się swoją biegową wspinaczką, korzystając z konkursowej nakładki na zdjęcie, którą znajdziesz w aplikacji Suunto. Na koniec udostępnij swoją aktywność na Instagramie, używając znaczników @suunto i #verticalweek.
Nagrodzone zostaną 3 najlepsze fotografie. Jest o co walczyć. Suunto 9 Baro zapewnia między 25 a nawet 170 godzinami pracy przy włączonym GPS. Zegarek wyposażony jest w szafirowe szkło, nadgarstkowy pomiar tętna, dotykowy ekran i ponad 80 trybów sportowych (cena na stronie Suunto to 2499 zł bez rabatów).
Suunto World Vertical Week to cykliczna impreza organizowana przez markę Suunto od 2016 roku na przełomie lutego i marca. Bieżąca edycja po raz pierwszy odbędzie się we wrześniu. Nowy termin to odpowiedź na apele społeczności Suunto, aby udowodnić, że sporty letnie mogą z łatwością konkurować ze sportami zimowymi. Która dyscyplina i który kraj zwycięży – okaże się już niebawem!
Tradycyjnie po zakończeniu wydarzenia zsumowane zostaną wyniki wszystkich uczestników wyzwania i dowiemy się, który kraj wspiął się najwyżej, a także która dyscyplina sportu cieszyła się największą popularnością. Liczymy, że najwięcej metrów w pionie dołożą biegacze!
W poprzedniej edycji największe przewyższenia zgromadzili sportowcy z Hiszpanii, przed Francuzami i Włochami. Najbardziej verticalową dyscypliną okazało się narciarstwo, przed wspinaczką i bieganiem. Co ciekawe, w biegach przodowali uczestnicy z Japonii i Hongkongu. Potomkowie Samurajów wykręcili imponującą średnią na uczestnika – 839 metrów w górę!
——-
O firmie: Marka Suunto to coś więcej niż producent zegarków sportowych. To historie pasjonatów przygód, długa tradycja, fiński design i niezawodność. Wszystko zaczęło się ponad 80 lat temu, gdy fiński inżynier i biegacz na orientację Tuomas Vohlonen wynalazł patent na kompas wypełniony płynem, z dokładniejszą i stabilniejszą igłą, niż te wcześniej stosowane.
Dzięki temu wynalazkowi od 1936 roku firma Suunto bezbłędnie nawigowała nie tylko sportowców i podróżników, ale także żołnierzy i żeglarzy. Dziś stawia na ciągły rozwój i innowacje wprowadzane przez projektantów. Efektem tej pracy są kolejne modele zegarków outdoorowych, które wspierają zarówno profesjonalnych sportowców, jak i pasjonatów i amatorów.
Marka Suunto jest częścią Amer Sports wraz z siostrzanymi markami takimi jak: Salomon, Arc’teryx, Atomic i Wilson.