14 kwietnia 2015 Redakcja Bieganie.pl Lifestyle

Ponad 6 mln Polaków biega? – wyniki badania IBRiS



Wyniki badania są zarazem ciekawe i trochę… dziwne. Ciekawe, bo pokazują jak wielka jest rzesza biegających Polaków (ponad 20 proc. dorosłej społeczności) i jak wielka jest jednocześnie grupa nieidentyfikująca się z biegowym środowiskiem (tylko 15 proc. truchtających startuje w imprezach masowych).

Nie mielibyśmy poważnych zarzutów do raportu. To pierwsze tego typu opracowanie, które wydaje się być opracowany zgodnie z prawidłami badań społecznych i rynkowych. Ale zastanawiające są wyniki rozpoznawalności producentów sprzętu sportowego.

Nie dziwi wysoka pozycja Nike i adidas, czy nawet Reebok, bo w tej niebiegowej sferze są to marki znane. Nie dziwi też relatywnie niska pozycja ASICS, bo jest to marka znana głównie przez osoby w bieganie wkręcone. Dziwi jednak 10 pozycja marki… Musse – nikomu nieznanej marki, którą nawet trudno jest zlokalizować w internecie. 

Po spotkaniu z autorami badania (14 kwietnia) postaramy się przedstawić ich interpretację.

Możliwość komentowania została wyłączona.