mind asics
9 czerwca 2021 Redakcja Bieganie.pl Lifestyle

ASICS bada umysły biegaczy


ASICS sprawdza, czy w zdrowym ciele rzeczywiście kryje się zdrowy duch? Wszystko za sprawą globalnej platformy „Mind Uplifter”, dzięki której możemy zbadać wpływ ruchu na nasze emocje, nastrój, czy skupienie. Nowy projekt japońskiej marki wystartował w Światowy Dzień Biegania (2 czerwca), jednak skorzystać z interaktywnego narzędzia będą mogły również osoby uprawiające 24 inne dyscypliny sportu. Polskimi ambasadorami kampanii zostały: tenisistka Iga Świątek i biegaczka Joanna Mazur, multimedalistka mistrzostw świata osób z niepełnosprawnością. 

Sport w służbie lepszemu nastrojowi 

Znany na całym świecie akronim ASICS oznacza „Anima Sana In Corpore Sano”​ („W zdrowym ciele zdrowy duch”). Japoński potentat stworzył dedykowaną aplikację, poprzez którą zachęca m.in. biegaczy, aby sprawdzili, jak aktywność fizyczna wpływa na samopoczucie. O tym, że taka zależność istnieje przekonują chociażby wyniki badań opracowanych przez EMOTIV, przy wsparciu dr Brendona Stubbsa, czołowego badacza ćwiczeń i zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie.

– Nasze wstępne badania ukazują głęboki wpływ na umysł nawet 20-minutowego biegu. Ćwiczenia odgrywają cenną rolę w utrzymaniu dobrego samopoczucia i zdrowia psychicznego, dlatego tak ważne jest, aby wszyscy mogli zrozumieć pozytywny związek między nimi. Wspólnie, chcemy doświadczyć podnoszącej na duchu mocy sportu w trudnych czasach i w oparciu o wiarygodne dane – stwierdził dr Brendon Stubbs.

W analizach do których odwołuje się dr Stubbs wykorzystano dane z EEG i samoopisu. W badaniu na próbie 45 zawodowych i amatorskich sportowców, bezpośrednio po wysiłku fizycznym odnotowano wzrost takich wskaźników jak: pewność siebie (średni wzrost o 14,4%), energia (9,7%) i relaksacja (13,3%).

Sport w służbie lepszemu nastrojowi

Przetestuj się sam

Aby sprawdzić w jaki sposób aktywność fizyczna wpłynęła na nasze samopoczucie wystarczy wejść na stronę Asics Mind Mover i postępować zgodnie z instrukcją. Badanie polega na zeskanowaniu twarzy przed i po wysiłku, oraz skonfrontowaniu się z kilkoma krótkimi pytaniami, dzięki którym porównamy nasz stan po bieganiu, z nastrojem sprzed treningu. Intuicyjna aplikacja odmierzy nam minimalny czas wysiłku, który według naukowców powinien wynosić 20 minut.

Na podstawie zebranych przez platformę MindUplifter danych, ASICS chce stworzyć interaktywną mapę ruchu (powstanie 1 lipca). Wszystko po to, aby określić pozytywny wpływ sportu na zbiorowe nastroje mieszkańców miast i krajów. O tym, że aktywność fizyczna stanowi ważne wsparcie dla zdrowia psychicznego w czasach pandemii jest przekonany Yasuhito Hirota, prezes i dyrektor operacyjny ASICS.

– Zmiany wywołane przez pandemię wzmocniły siłę sportu jako kluczowego aspektu, pozwalającego radzić sobie ze stresem czy izolacją społeczną. Naszą misją jest umożliwienie jak największej liczbie osób doświadczenia fizycznych i psychicznych zalet płynących z ruchu. Każdy z nas może przyczynić się do jeszcze lepszego zrozumienia wpływu, jaki sport wywiera na nasze umysły. W tym roku będziemy podejmować wiele inicjatyw, mających na celu określenie kluczowych obszarów badawczych, z których wszyscy będziemy mogli czerpać realne korzyści w ciągu najbliższych lat – zapowiedział Hirota

Skorzystanie z MindUplifter jest bezpłatne. ASICS zachęca aby uzyskanym wynikiem pochwalić się w mediach społecznościowych za pomocą hasztaga #UpliftingMinds. Im więcej udostępnień, tym większe wsparcie finansowe na rzecz organizacji charytatywnej Mind, zajmującej się zdrowiem psychicznym. Pierwszym wydarzeniem promującym kampanię Upflifting Minds, będzie bieg London 10K, zaplanowany na 25 lipca br.

Możliwość komentowania została wyłączona.