Redakcja Bieganie.pl
W Złotych Tarasach w sklepie Adidasa Fundacja Maraton Warszawski zorganizowała ciekawą imprezę. Wydaje się, że idealną z punktu widzenia marketingu sportowego: w popularnym centrum handlowym, w centrum stolicy, w weekend, przez całe dwa dni producent sprzętu sportowego i organizator maratonu promują bieganie (oczywiście w swoich, komercyjnych celach ale przecierż nic w tym złego). Specjalnie na tą okazję ściągany jest ze Szczecina Jerzy Skarżyński, na drugi dzień zaproszony jest fizjolog z Instytutu Sportu Konrad Witek. Czyli można powiedzieć w jednym punkcie "full serwvice", wydaje się, że wszystko tak jak trzeba.
Wydaje się. Na spotkanie z Jurkiem Skarżyńskim przyszło dosłownie kilka osób, w sporych odstępach czasowych. Dlaczego ? Absolutny brak jakiejkolwiek promocji tego wydarzenia. Bieganie.pl oficjalnie dowiedziało się o tym w piątek, dzień przed Imprezą, na stronie Maratonu informacja jest mało widoczna, w samych Złotych Tarasach nikomu nawet do głowy by nie przyszło, że wchodząc dziś do salonu firmowego Adidasa może liczyć na coś więcej niż poprostu kupno butów. Żadnej informacji na zewnątrz sklepu.
Bieganie.pl zawsze będzie się starało takim imprezom patronować ale naprawdę szkoda zmarnowania takiej okazji.
Ale przy okazji dowiedzieliśmy się kilku rzeczy.
Niestety Adidas sprowadził na ten sezon mniejszą biegową ofertę butów niż w poprzednich sezonach. Nie dostaniemy żadnych modeli trailowych a z pozostałych są chyba dwa modele linii AdiStar (Control i Cushion) i chyba jakieś modele z linii Supernova. Żadnych z linii Response, które wydawało by się teoretycznie, ze względu na cenę powinny móc łatwiej znaleźć nabywców niż modele za ponad 600 zł.
Pocieszające jest to, że w sklepie dowiedzieliśmy się, że można zamówić i sprowadzić dowolny biegowy model z katalogu Adidasa i to sprowadzenie nie powinno trwać dłużej niż kilkanaście dni (podobno 11).
Narazie możliwość sprowadzania na zamówienie jest jeszcze otwarta choć wiarygodność nas, biegaczy w oczach Adidasa została nadszarpnięta przez przedstawiciela dosyć znanej grupy biegowej, który od długiego czasu nie zgłasza się po zamówiony Towar. Miejmy nadzieję, że sprawa sie wyjaśni.
Na stoisku Maratonu zaprezentowano specjalnie wyprodukowane tabliczki
dla maratońskich kibiców. Jurek Skarżyński jak zwykle dwoił się i troił
mimo sporadycznego zainteresowania tematem maratońskim.
Wykorzystamy jednak tę okazję do zamieszczenia Wywiadu z Jurkiem Skarżyńskim.