Bieganie.pl najlepsze wg Magazynu Press
W rankingu portali dla biegaczy Magazynu Press, Bieganie.pl uzyskało pierwsze miejsce.
Branżowy mediowy miesięcznik, Magazyn Press postanowił poddać ocenie serwisy dla biegaczy. Pięć kryteriów, takich jak aktualność, wartość merytoryczna, użyteczność, funkcjonalność, wartość dodana oceniało Jury w składzie:
Marta Kuligowska TNV24
Anna Pawłowska Pojawa, PMPG
Piotr Kraśko TVN BiS
Kamil Dąbrowa, Meloradio
Maciej Kurzajewski, TVP Sport
Grzegorz Kopacz, freelancer, związany z Magazynem Press
Każdemu z kryteriów jury mogło przyznać od 0 do 10 punktów. Teoretycznie, gdyby każdy członek Jury, przyznał każdemu kryterium maksymalną liczbę punktów można by było uzyskać 300 punktów. Najwięcej, 232 uzyska Portal Bieganie.pl (exequo z PolskaBiega).
Pierwsza dziesiątka:
Bieganie.pl 232
PolskaBiega 232
MaratonyPolskie 227
TreningBiegacza 227
MagazynBieganie 227
Kingrunner 208
FestiwalBiegowy 207
RunnersWorld 201
TrenerBiegania 194
Czasnabieganie 192
Można powiedzieć, że Bieganie.pl doceniono za całokształt. Pretensje mieli, że za mało wykorzystujemy społeczność. Coś w tym jest.
PolskaBiega pochwalona za rozbudowany serwis ale zganiona za słabe forum i blogi.
MaratonyPolskie na plus społeczność i kalendarz, na minus przejrzystość treści.
TreningBiegacza na plus sporo ciekawej treści, na minus nierówny poziom tekstów i autorów.
MagazynBieganie – doceniono profesjonalizm i teksty Marcina Nagórka
Kingrunner plus za pełne oddanie sprawie biegów ultra
FestiwalBiegowy na plus za aktualność, na minus za brak relacji z użytkownikami
Adam Klein, Bieganie.pl: Bardzo się cieszę, choć przyznam, że nie lubię być oceniany. Chyba nikt nie lubi. Partie polityczne są poddawane ocenie wszystkich obywateli co cztery lata, lub częściej ale one nie mają wyjścia i jak wiemy, często coś, co jest wg nich dobre, nie znajduje uznania w społeczeństwie. Ten ranking był trochę inny, oceniała grupka osób wybranych przez Magazyn Press. Metodologia była przejrzysta. Różnice faktycznie nie takie duże. Rola portalu naszego i nie tylko podlega ewolucji. Kiedy zaczynałem „zabawę” w portal w 2007 roku krajobraz bardzo różnił się od dzisiejszego. Portale były często jedynym źródłem. Teraz informacja jest dużo bardziej rozproszona, liczba mediów jest dużo większa, jest cała sfera social mediów (Facebook, Twitter, YouTube, Instagram itd) w której każdy użytkownik ma swoją własną sieć przez którą dociera do niego skrojony pod niego zestaw informacji. Zmienił się sposób konsumpcji treści. Myślę, że jesteśmy gdzieś w drodze.