20 stycznia 2011 Redakcja Bieganie.pl Sprzęt

Nowy zegarek to nasze wspólne dziecko – John Forsyth o nowym zegarku Nike i TomTom


niketomtom_john.jpgJohn Forsyth, wiceprezydent firmy TomTom  ds. projektów specjalnych dla GPSNews

GPSNews: Jak zaczęła się wasza współpraca z Nike?
John Forsyth: Mieliśmy już wcześniej nieformalne relacje z  Nike. W pewnym momencie stało się jasne, że możemy dać wartość dodaną wykorzystując wiedzę Nike w zakresie biegania i TomTom w zakresie konsumenckich urządzeń GPS. Ten zegarek jest dziełem prawdziwej współpracy pomiędzy naszymi zespołami. Po obydwu stronach był duży nacisk na design i użytkowość a więc było nam łatwo pracować chcąc osiągnąć ten sam cel, czyniąc ten zegarek prosty, łatwym w użyciu dla biegaczy. Pliki CAD (formaty używane przez projektantów) krążyły pomiędzy nami tam i z powrotem i obydwie firmy mają teraz swoich ludzi nadzorujących linię produkcyjną u naszego partnera w Chinach.

GPS News: Jak planujecie zorganizować dystrybucję pomiędzy TomTom i Nike?
John Forsyth: Chcemy oczywiście wykorzystać siłę obydwu firm. Nike wykorzysta swoją mocną pozycję na sportowym rynku detalicznym, w Internecie, także w biegowych sklepach specjalistycznych. TomTom zajmie się dystrybucją na rynku elektroniki konsumenckiej, który znamy bardzo dobrze.

GPS News:  Spodziewacie się, że który kanał będzie mocniejszy?
John Forsyth: Szczerze to nie wiemy. Ale mamy nadzieję rozwinąć ten rynek w sklepach elektroniki konsumenckiej. Wierzę, że rynek zegarków z GPS wychodzi z niszy i wchodzi w główny nurt. Społeczność internetowa Nike+ ma 4 miliony biegaczy na całym świecie, którzy umieszczają swoje treningi w sieci. To już nie jest nisza. Jest rosnące zainteresowania dzieleniem się sportowymi osiągnięciami. Ten społeczny element jest bardzo ważny.

niketomtom 270GPS News: Jakie macie cele sprzedażowe?
John Forsyth: Nawet jeślibym mógł nie chciałbym skomentować tego na tak wczesnym etapie. Jestem osobiście bardzo konserwatywny i ostrożny. To jest nasz pierwszy produkt i zobaczymy jak zostaniemy odebrani i zaadaptowani przez użytkowników. To co mogę powiedzieć, to to, że ABI Research (firma badająca rynek technologiczny) prognozuje sprzedaż około 1,5 miliona zegarków z GPS sprzedanych w roku 2014 na całym świecie.

GPS News:  Geograficznie, jakie są największe rynki?
John Forsyth: 90% rynku na zegarki z GPS to Ameryka Północna i Europa i jest mniej więcej równy podział pomiędzy nimi.

GPS News:  Dzięki John za rozmowę
John Forsyth: Przyjemność po mojej stronie

FORUM DYSKUSYJNE

Możliwość komentowania została wyłączona.