philips
 
3 grudnia 2014 Redakcja Bieganie.pl Zacznij Biegać

5 ćwiczeń siłowych dla biegacza (VIDEO)


Na filmie zaprezentowany jest zestaw składający się z pięciu ćwiczeń. Ktoś powie: "tylko pięć"?! Tak. Myślę, że zaletą tego materiału jest między innymi właśnie to, że jest ich tylko pięć. Zwróciliśmy się z pytaniem do Michała Piekarskiego, kierownika Studia McFIT przy Świętokrzyskiej 3 w Warszawie, o zaprezentowanie najlepszych jego zdaniem ćwiczeń ukierunkowanych na bieganie.

Michał jest instruktorem ćwiczeń siłowych, ogólnorozwojowych, czasem biega, ale pewnie nie nazwałby się biegaczem w takim znaczeniu, w jakim w dużej mierze są nasi czytelnicy. Niektórzy mogą zatem pomyśleć: "Eee, co tam jakiś kark z siłowni może mi w bieganiu pomóc" (nota bene, Michał nie ma przysłowiowego karku).

Wiele lat temu funkcjonował pewien australijski trener – Percy Cerutty. Wychował kilku znakomitych zawodników, między innymi rekordzistę świata na 1500 m Herba Elliota. Percy był wielkim admiratorem ćwiczeń siły ogólnej, przykładał do nich wielką wagę. Dlaczego piszę o tym tutaj? W latach 60-tych wydał książkę: Bądź sprawny lub bądź przeklęty. (Jedną z niezwykłych historii związanych z Percym możecie przeczytać TUTAJ).

percy deadlift1

Na jej łamach prezentował najważniejsze jego zdaniem ćwiczenia siłowe (też było ich niewiele). Pierwszym ćwiczeniem z obciążeniem, jakie tam pokazał, jest to samo ćwiczenie, które na filmie pokazuje Michał. Jest to ćwiczenia wśród biegaczy bardzo mało popularne ale bardzo popularne wśród miłośników pakowania: martwy ciąg.

Zapraszam do obejrzenia filmu.

Przy okazji polecam McFIT – otwarty 24 godziny przez 365 dni w roku. Świętokrzyska 3. Trochę zazdroszczę Warszawiakom!