Redakcja Bieganie.pl
Beata Nienadowska z Elbląga październikowy maraton w Poznaniu pokonała w czasie 03:38:55. Zaproponowane przez nią hasło konkursowe: „Żyję dla sportu. Wiem, że nie jestem sama.” zostało najwyżej ocenione przez komisję konkursową.
„Hasło, które zaproponowałam wzięło się stąd, wokół mnie są tysiące takich wariatów zapaleńców jak ja i wiem, że na trasie nigdy nie jestem sama. Ten zagada, ten się uśmiechnie, ten poda wodę, a ten zrobi zdjęcie – zawsze ktoś z tobą jest. Gdy wyciągnęłam kupon konkursowy z worka startowego w biurze zawodów przed 13. Poznań Maraton, przeczytałam początek hasła i spojrzałam na odwrotną stronę kartki przedstawiającą start maratonu w Tokio – hasło dopowiedziało się samo. Muszę się przyznać, że oczyma wyobraźni ujrzałam się na tym starcie tokijskiego maratonu wśród tysięcy maniaków takich jak ja” – tak Beata Nienadowska tłumaczy swój pomysł na zwycięskie hasło.
Bartosz Lipnicki natomiast dokonał szczęśliwego zakupu sprzętu ASICS, na targach EXPO przed 34. Maratonem Warszawskim. Zdecydował się na buty ASICS GEL-Hyper 33. Wybierając się na Stadion Narodowy wiedział o zasadach konkursu i dobrze przemyślał swoją propozycję hasła. Na kuponie konkursowym, który otrzymał od sprzedawcy napisał hasło: „Jestem wiarą, nie zwątpieniem. Żyję dla Sportu”, które zostało uznane za najbardziej trafnie oddające istotę kampanii „Made of Sport”.
„Pomysł pojawił się podczas dyskusji w kilkuosobowym gronie. Moim zdaniem hasło „Jestem wiarą, nie zwątpieniem. Żyję dla sportu“ idealnie nawiązuje do globalnej kampanii firmy ASICS. Jednocześnie podkreśla ducha walki, daje przekonanie, że uda się pokonać własne słabości. Każdy biegacz musi przede wszystkim uwierzyć, że pokonanie dystansu, czasu, ukształtowania terenu czy innego biegacza jest możliwe. To równie ważne, jak przygotowanie fizyczne” – wyjaśnia Bartosz Lipnicki.
Konkurs konsumencki „Tokyo Marathon 2013” rozpoczął się we wrześniu i trwał do końca października. Okres jego trwania został wydłużony ze względu na duże zainteresowanie biegaczy udziałem w konkursie.
„Tegoroczna globalna kampania zatytułowana „Made of Sport” podkreśla prawdziwe sportowe wartości. W ten sposób ASICS składa hołd dla sportowców, którzy kochają wyzwania, swoją pasję i poświęceni szanując siebie nawzajem. Wyznają wartości, które motywują ich do treningu bardziej niż sława i bogactwo. Byliśmy ciekawi, jak biegacze w Polsce rozumieją przekaz naszej kampanii, dlatego zaproponowaliśmy taką formę konkursu. Propozycje, jakie otrzymaliśmy były bardzo ciekawe i pomysłowe, niełatwo było wybrać najlepsze hasła” – powiedziała Tanja Stankovic-Lipnicka, Marketing Manager, ASICS Polska.