Redakcja Bieganie.pl
Outdoor | Fitness | Urządzenia nawigacji morskiej | Urządzenia samochodowe | Urządzenia lotnicze | Total | |
Sprzedaż netto 1Q2012* | 77162 | 71215 | 56064 | 279269 | 72887 | 556597 |
Sprzedaż netto 1Q2011* | 66450 | 56367 | 51308 | 264550 | 69159 | 507834 |
Zmiana (2012/2011) | 14,95% | 23,38% | 8,86% | 5,41% | 5,25% | 9,17% |
Największy procentowy wzrost sprzedaży zanotowała właśnie działka Fitness, czyli urządzeń dedykowanych aktywności sportowej. 71mln to nadal mało w porównaniu do prawie 280 mln sprzedaży urządzeń do samochodów ale to liczba zauważalna. W dodatku jeśli spojrzeć na udział w sprzedaży wszystkich urządzeń Garmina w pierwszym kwartale lat 2012 i 2011 to rynek samochodowy zanotował największy spadek (o blisko 2 punkty procentowe) a fitnessowy największy wzrost (1,7 pkt %).
Rynek fitness to nadal rynek stosunkowo mały, a zatem wszelkie wzrosty są też bardziej zauważalne. Rynek samochodowy i cała branża GPS będzie notowała prawdopodobnie trwały spadek ze względu na popularność urządzeń GPS w telefonach komórkowych (widać obok spadek ceny akcji Garmina na przestrzeni ostatnich lat). Czy i kiedy wzrost sprzedaży smartfonów wpłynie także na zatrzymanie wzrostowego trendu urządzeń dedykowanych? A może rynek fitness uratuje takie firmy jak Garmin czy TomTom przed upadkiem? Przekonamy się w najbliższych latach. A czy nasi czytelnicy do monitorowania treningu używają raczej urządzeń dedykowanych czy smartfonów?