Redakcja Bieganie.pl
NOWY JORK, NY – 26 stycznia 2012 – tego dnia rano Reebok przeniósł fitness na nowy poziom. Zwycięzcy zawodów Reebok CrossFit Games z 2011 roku, Rich Froning Jr. i Annie Thorisdottir, którzy zdobyli tytuł The Fittest Man i The Fittest Woman on Earth™, poprowadzili dwie drużyny. Każda z nich musiała wykonać Workout of the Day (w skrócie WOD, czyli trening dnia) na szczycie Empire State Building. Dzisiejszy WOD miał miejsce na wysokości 320 metrów nad ziemią, na zewnętrznym tarasie widokowym budynku i stanowił demonstrację tego, jak naprawdę wygląda trening CrossFit®, czyli rewolucyjny program siłowo-wytrzymałościowy stworzony przez Grega i Lauren Glassman, który stanowi główny punkt nowej kampanii reklamowej marki Reebok: Nadeszła Rewolucja w Treningu.
Po zakończeniu WOD, Chris Froio zajmujący stanowisko Reebok Head of Fitness & Training, który posiada Certyfikat Trenera CrossFit Pierwszego Stopnia i sędziował podczas tego wydarzenia, ogłosił że zwycięstwo odniosła drużyna Annie Thorisdottir. Filmik prezentujący cały WOD – od przybycia uczestników wydarzenia do Empire State Building aż do ukończenia treningu.
Trening na tarasie widokowym Empire State Building polegał na ukończeniu w ciągu 20 minut jak największej liczby rund ćwiczeń na które złożyły się: thrusters (przysiad ze sztangą wraz z jej wypchnięciem ponad głowę), podnoszenia kettlebell nad głowę, pompki w staniu na rękach oraz podwójne skoki na skakance. Członkowie drużyn wymieniali się ćwiczeniami po tym jak przeciwnik powracał na linię startu po drodze robiąc naprzemienne wypady nóg do przodu.
„Nadal nie mogę uwierzyć, że właśnie uczestniczyłem w treningu dnia na szczycie Empire State Building”- mówił Froning bezpośrednio po zakończeniu wydarzenia. „Z pewnością było to jedno z najbardziej niezapomnianych doświadczeń CrossFit, jakie miałem. Partnerstwo marki Reebok z CrossFit pozwala nam robić wiele niesamowitych rzeczy i – dosłownie – przenosi sport w nowe miejsca. Annie i jej drużyna wykonali kawał dobrej roboty i w pełni zasłużyli na zwycięstwo, ale spotkamy się jeszcze podczas Reebok CrossFit Games 2012.
Uli Becker, President of Reebok, mówi: „Reebok chce zmienić perspektywę patrzenia na fitness. Wiele osób czuje, że fitness i to żmudne i mało inspirujące zajęcie wpadające w rutynowy schemat, a my zamierzamy udowodnić, że wcale nie musi tak być. Z pewnością trening CrossFit na szczycie Empire State Building na tle widzianego z góry Manhattanu o poranku to nowy sposób doświadczania treningu. I to właśnie chcemy pokazać – trening w postaci CrossFit ma wszystkie elementy potrzebne do tego, aby obudzić w ludziach sportowego ducha – buduje społeczność, rywalizację i stawia wyzwania.
The Sport of Fitness Has Arrived, kampania, która rozpoczęła się w U.S.A. 15 stycznia, a globalnie zostanie uruchomiona w nadchodzącym miesiącu, oznacza zwrot w kierunku, w jakim zmierza Reebok – powrót do korzeni marki fitnessowo-treningowej. W 1980 roku Reebok był głównym katalizatorem rozwoju aerobiku – uczynił go popularnym wśród kobiet promując aktywny, fitnessowy styl życia. Za sprawą produktów takich jak buty Reebok Freestyle oraz programów treningowych typu Step Reebok, Reebok stał się wiodącą marką w rozwijającym się ruchu fitness. W 2012 roku Reebok, przez partnerstwo z CrossFit, pomaga promować nowy trend, który zmieni sposób myślenia o fitnessie i treningu.