NB 1080v12
 
26 sierpnia 2008 Redakcja Bieganie.pl Sprzęt

Salomon – wreszcie sklep dla biegaczy


salomon_sklep_5.jpg

Salomon to producent sprzętu sportowego, który w Polsce koncentrował się do tej pory głównie na sektorze narciarskim. Mimo że produkował znakomity letni sprzęt tzw. „outdoorowy” to dostępność w naszym kraju była dość ograniczona.

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale z przyjemnością informujemy o otwarciu w Polsce pierwszego firmowego sklepu Salomona z prawdziwego zdarzenia. Mieści się on, jak to zwykle w takich sytuacjach bywa, – stety dla Warszawiaków – właśnie w Warszawie, a niestety dla reszty biegaczy nie w ich miejscu zamieszkania. W Warszawie jest to Galeria Mokotów.

salomon_but_run.jpg

Salomon jeszcze kiedy zajmował się tylko narciarstwem zawsze dbał o to aby być awngardą wszelkich technologicznych innowacji sprzętowych. I to widoczne jest także w ofercie, którą znajdziemy w Warszawskim sklepie. Wiele ciekawych rozwiązań dotyczących najdrobniejszych spraw, począwszy od nietypowej struktury materiałów z których szyte są ubrania, po sposób wiązania butów. Jest to sprzęt naprawdę z najwyższej półki.

W Galerii Mokotów znajdziemy sporą ofertę sprzętu biegowego. Ale jak to w Salomonie bywa – nie zwykłego biegowego, ale przeznaczonego do biegania w trudniejszych warunkach. W przypadku ubrań nie ma to znaczenia – odzież Salomona może być tak samo dobrze stosowana przez biegaczy trenujących na bieżni, w lesie czy w górach. Jest nawet kilka elementów odzieży, które w przypadku Salomona wydaną się być lepsze niż u konkurencji. Do nich zaliczyć na pewno można znakomite biegowe damskie koszulki z wbudowanymi stanikami, moja żona do dziś uważa, że w lepszych nie biegała, a testowaliśmy naprawdę sporo.

salomon_ja.jpg

Ale oczywiście w przypadku Salomona to, co szczególnie odróżnia tę firmę od innych – to buty. Buty dedykowane bieganiu (i chodzeniu) po górach. Dostępnych jest kilka ciekawych modeli, które sprawdzą się w różnych pogodowo trudnych warunkach: XT Wings, XA Pro 3D, Speed Cross, Trail Runner, Trail Comp. Są to buty których genealogia wywodzi się z narciarstwa, a nie biegania po bieżni. Stąd też inna konstrukcja, buty są sztywne (w pozytywnym sensie), duża część niektórych modeli odlana jest w całości z jednego elementu, dobrze chronią przed uderzeniami bocznymi, a twarda podeszwa zewnętrzna chroni dobrze przed nierównościami terenu, małymi kamieniami które po kilkunastokilometrowym biegu mogą się dawać we znaki prze zbyt miękkiej podeszwie. Buty wcale nie są cięższe niż u konkurencji. Niedługo przedstawimy bardziej szczegółowo model Speed Cross, którego jednak, niestety, w tym momencie nie ma w warszawskim sklepie (podobno bardzo dobrze się sprzedawał). O innych modelach napiszemy wkrótce.

Wszystkie modele nie są tanie. Ale dla naszych czytelników mamy miłą niespodziankę. Firma Amer Sports, właściciel marki Salomon, ufundowała dla was 10 kart upoważniających do 20% rabatu przy zakupie dowolnego modelu. Karty ważne są do końca roku.

salomon_karta_1.jpg

Karty otrzymają zwycięzcy prostego konkursu. Będzie to tych pierwszych 10 osób, które na adres redakcji (to też część konkursu, sam znajdź adres czytelniku : ) ) przyślą nam odpowiedź na pytanie:

W którym roku i w jakim mieście powstał pierwszy zakład Salomona?


salomon_uliczka_1.jpg
Pierwszy zakład Salomona

Poniżej krótka rozmowa z Pawłem Wojtylką, marketing managerem Salomona:

Salomon był do tej pory raczej mało widoczny – dlaczego?

Spowodowane to było częstymi zmianami własnościowymi w Salomonie i w konsekwencji zmianami dystrybutorów w Polsce. W 2003 roku dystrybucje Salomona przejęła od firmy A.Bachleda Sport firma Adidas Poland, a w październiku 2005 roku – Amer Sports Poland. Nie sprzyjało to umacnianiu pozycji marki na rynku polskim i planowaniu długofalowych działań. Możemy zapewnić, że akurat Amer Sports traktuje Salomona,  jak i rynek polski bardzo poważnie, czego dowodem . jest plan utworzenia sieci własnych sklepów firmowych.

Jakie są plany wobec marki Salomon – myślę tutaj nie o sektorze narciarskim, ale biegowym – outdorowym?

Segment outdoorowy jest bardzo obiecujący dla Salomona. Mocna pozycja Salomona w Adventure Racing, osiągnięta dzięki zdobytemu doświadczeniu w tego typu zawodach, potwierdzona licznymi patentami, stosowaniem nowoczesnych materiałów i technologii potwierdza, że Salomon nie chce być postrzegany wyłącznie jako dostawca wysokiej klasy sprzętu narciarskiego. Oferta outdoorowa jest coraz szersza i zaspokaja potrzeby wszystkich miłośników tego rodzaju aktywności sportowej, od początkujących po profesjonalistów. Doświadczenie zdobyte przy produkcji obuwia czy odzieży outdoorowej wykorzystywane jest przy projektowaniu produktów dla segmentu biegowego, który stał się wiodącym w całym dziale outdoorowym i będzie rozwijany w kolejnych sezonach. Najlepszym dowodem na to są znakomite buty runningowe XT Wings, jak i coraz szerszy asortyment wyposażenia dla biegaczy .

Czy możemy liczyć na to, że w brandowych sklepach Salomona reprezentowane będą wszystkie najnowsze produkty w pełnej rozmiarówce ?

Asortyment Salomona nie pozwala pomieścić wszystkich produktów w pełnej rozmiarówce nawet w tak dużym sklepie jak w Galerii Mokotów. Naszym głównym celem jednak jest to, by sklepy firmowe Salomona były sklepami, gdzie w pierwszej kolejności należy się udać, by znaleźć specjalistyczne i najnowsze produkty.

Czy powstaną w Polsce jeszcze jakieś inne brandowe sklepy Salomona?

Tak, ale jest to kwestia najbliższych 2, 3 lat. Mamy coraz więcej linii produktów zarówno w sezonie zimowym jak i letnim. Wiemy, że cieszą się one bardzo pozytywnymi opiniami użytkowników, wiec tym samym chcemy zapewnić jak najszerszy dostęp do nich. Poza tym wszystkie informacje powinny być dostępne na stronie salomonsports.com/pl, która w dużym stopniu dostępna jest już także po polsku.

salomon_buty_2.jpg
Redakcja Bieganie
Redakcja Bieganie.pl