Redakcja Bieganie.pl
. | Tiery Henri w filmiku RunEasy |
W roku 2007 Reebok uruchomił kampanię pod nazwą Run Easy, czyli biegaj na luzie. Powstała ona na skutek raportu z którego wynikało, że blisko połowa (41%) ludzi na całym świecie nie chce uprawiać biegania z powodu strachu przed bólem, z którym kojarzy im się ten sport. Ponadto, prawie 23% ludzi jest zniechęconych do biegania z powodu wizerunku biegacza kreowanego przez marki sportowe.
Raport został przygotowany na zamówienie marki Reebok, przeprowadzono ponad 6,000 rozmów z ludzmi na całym świecie (tyle wywiadów przeprowadziła firma GfK NOP Ltd (UK) w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech, z ludźmi różnych narodowości, zarówno kobietami, jak i mężczyznami, w wieku od 14 lat i wyżej, między 15 a 23 marca 2007 roku). Reebok postanowił podjąć kroki w kierunku zmiany tradycyjnego spojrzenia na bieganie, które jest często propagowane przez konkurencyjne marki i w 2007 roku rozpoczęła światową kampanię zatytułowaną “Run Easy”, pokazującą, że bieganie powinno być przyjemnością i zabawą.
W kampanii wystąpiły gwiazdy sportu tacy jak: Allen Iverson, Thierry Henry, Carolina Klüft. Wszyscy pokazywali w kampanii, jak biegać według motto “Run Easy”.
“Poprzez ruch “Run Easy”, Reebok przeciwstawiał się temu, jak marki konkurencyjne pozycjonują bieganie, czyli idei “przekraczania dopuszczalnych granic”.
Z badań wynika, że bieganie jest sportem o największym potencjale rozwoju (dane z: NPD, SGI, Footwear Intelligence, BCG), jako największa światowa kategoria w przemyśle obuwniczym, ocenianym na około 9 miliardów dolarów. Koncepcja “Run Easy” została stworzona, aby pokazać ludziom, że mogą czerpać przyjemność z biegania bez narażania się na ból. Średnie statystyki, opracowane przez GfK NOP Ltd (UK) w sześciu krajach, pokazują, że oglądanie w telewizji rywalizujących ze sobą ludzi, biegnących na granicy wyczerpania, sprawia, że prawie jedna trzecia (30%) oglądających zniechęca się do udziału w tym sporcie, a połowa (51%) z nich będzie łączyć uprawianie biegów z nabawieniem się odcisków.
Inicjatywa “Run Easy” prowokowała i zmuszała do myślenia kontrowersyjnymi plakatami, zdjęciami przedstawiającymi biegaczy zmagających się z bólem, a także mocnymi hasłami takimi jak “Co ty najlepszego robisz?”, “Po co biegasz do oporu, to boli” oraz „Biegać + Wymiotować + Biegać = Szaleństwo”. Poniżej przykłady z kampanii.
Dlaczego „uderzać w ścianę” (dojść do granic wytrzymałości)? To boli. Biegaj na luzie. |
Co Ty robisz? Biegaj na luzie. |
Pobiłeś życiówkę czy po prostu siebie? Biegaj na luzie. |
Biegaj + wymiotuj + biegaj = Szaleństwo. Biegaj na luzie. |