Redakcja Bieganie.pl
"ASICS wprowadza na rynek swój najbardziej innowacyjny technicznie but w historii, nowy GEL-Quantum 360 ™, który zapewni sportowcom 360 stopniową amortyzację dzięki nagradzanemu materialowi Gel® umiejscowionemu na całej długości podeszwy.
"GEL-Quantum 360 ™ jest inny niż jakiekolwiek buty jakie do tej pory stworzył ASICS" – powiedział Tom Garza, dyrektor ds Produktuw ASICS America. To jest "game changer" w zakresie amortyzacji. (czyli but, który zmienia zasady gry). "
Na całej długości buta umiejscowiono też system TRUSSTIC (plastikowy kształt), co ma pozwolić na lepsze oddawanie przez but energii. But nie należy do najlżejszych, niestety GEL jest ciężki, rozmiar 45 waży około 376 g. Drop 10 mm.
Być może nie wszyscy czytelnicy zdają sobie z tego sprawę, ale marketingowa informacja od ASICSA zawiera całkiem interesującą treść (pomijam, że jest to oczywiście nowy "Game changer"), a mianowicie to, że rozmieszczając GEL na całej długości buta ASICS poszedł w drugą stronę w stosunku do modnej ostatnio sprężystości. Adidas z pianką boost, Puma Ignite czy nawet od dawna produkowane modele Nike z poduszką powietrzną, to nakierowanie na sprężystość. Tymczasem ASICSowy GEL to najbardziej tłumiący materiał ze wszystkich używanych w butach do biegania. Został wymyślony po to, żeby najlepiej jak to tylko możliwe tłumić wszelkie drgania, uderzenia. Biegając w butach, które miały rozmieszczony GEL punktowo, a w każdym razie tylko najwyżej w dwóch miejscach, być może nie zawsze czuliśmy tę różnicę. Wydaje się, że kiedy pierwsze GEL Quantum trafią do Polski będzie to dla butowych fetyszystów ciekawe doświadczenie – czy wyczujemy zupełnie inne zachowanie tego buta, chocby w porównaniu do Nike Pegasus (bo że Ultra Boost czy Energy Boost zachowują się inaczej to wszyscy czują) ? Kampania właśnie startuje w USA, but można juz kupić (od soboty), kosztuje 170 dolarów. Buta będzie można (przynajmniej w USA) dostać w 20 kolarach ! 🙂
Poniżej reklamówka, trzeba przyznać, że widać, że już chyba wszystkie firmy zaczęły w końcu wykorzystywa w reklamach biegaczy a nie modeli.