Redakcja Bieganie.pl
Organizatorzy Zimowego Ultramaratonu Karkonoskiego, Biegów w Szczawnicy, Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich oraz Łemkowyna Ultra-Trail® postanowili połączyć siły, by promować polskie biegi ultra wśród zagranicznych biegaczy. Aby przyciągnąć ultrasów z całego świata do Polski klaruje się już ambitny plan promocji na największych biegach w Europie oraz w zagranicznych mediach. Promowaną marką spinającą projekt będzie cykl Ultra Cup Poland. To właśnie biało-czerwone logo UCP zobaczymy w tym roku m. in. na 100 Miles of Istria, Ultra-Trail® Hungary, Lavaredo czy UTMB®.
Ultra Cup Poland to cykl zawodów skierowany do zawodników z Polski i zagranicy. Zapunktować można na 10 trasach, podczas 4 imprez w ciągu całego sezonu. Trasy składające się na UCP, to:
Zimowy Ultramaraton Karkonoski im. Tomka Kowalskiego – 53 km
Dziki Groń – 64 km
Niepokorny Mnich – 96 km
DFBG Ultra – 68 km
DFBG K-B-L – 110 km
DFBG Super Trail – 130 km
Bieg 7 Szczytów – 240 km
Łemkowyna Ultra-Trail® 70
Łemkowyna Ultra-Trail® 100
Łemkowyna Ultra-Trail® 150
Aby zostać sklasyfikowanym w cyklu trzeba ukończyć w limicie minimum 3 z powyższych tras. Każdy z biegów punktowany jest w ten sam sposób. Punkty za ukończenie danego biegu przydzielane są w zależności od zajętego miejsca. W przypadku każdego z biegów pierwszy zawodnik na mecie otrzymuje 300 punktów, drugi 299, trzeci 298, a każdy kolejny o jeden punkt mniej. Wszyscy zawodnicy, którzy zajmą miejsca powyżej 300 otrzymują za ukończenie danego biegu 1 punkt. W przypadku zawodników, którzy w danym roku ukończyli więcej niż 3 biegi wliczane do pucharu do końcowej klasyfikacji wliczona zostanie suma trzech najlepszych biegów danego zawodnika. W przypadku gdy w końcowej klasyfikacji dwóch lub więcej zawodników uzyska taką samą liczbę punktów, kryterium rozstrzygającym będzie miejsce zajęte na najdłuższej trasie, w której dany zawodnik wziął udział.
Najlepsi zawodnicy zostaną nagrodzeni na koniec sezonu. Już w tej chwili pula nagród wynosi 10 000zł.
Zapytaliśmy się Krzyśka Gajdzińskiego jaki był klucz wyboru imprez do „Pucharu”.
Czy tworzycie raczej zamkniętą ligę imprez mających dawać jakiś efekt
biznesowej synergii czy raczej otwarty projekt dla teoretycznie każdego
chętnego ultra-organizatora?
Więcej informacji: www.ultracuppoland.pl
Profil FB: www.facebook.com/ultracuppoland/