Marathon du Mont-Blanc to jeden z największych i najbardziej prestiżowych festiwali biegów górskich na świecie. W tym roku redakcja bieganie.pl pojawiła się we Francji w ramach projektu Kierunek Chamonix na zaproszenie marki New Balance, która jest partnerem wydarzenia, aby sprawdzić się na dwóch dystansach – 10 km (Oswald Rodrigo Pereira) i 23 km (Joanna Jóźwik).
W reportażu pokazujemy, jak wygląda rywalizacja w upale i na wymagających przewyższeniach, jaką atmosferę tworzą kibice oraz co sprawia, że bieg w sercu masywu Mont Blanc przyciąga tysiące zawodników. To kulisy imprezy, która od 1979 roku nieustannie się rozwija, dziś obejmując aż 7 różnych biegów – od Kilomètre Vertical po ultra 90 km.
Joanna Jóźwik po swoim debiucie w górach podsumowała: „Trasa była trudna, przewyższenia mocno dały w kość, ale klimat i widoki wynagrodziły cały wysiłek. Już następnego dnia miałam ochotę znów stanąć na starcie.”
Manager sportowy z kilkunastoletnim doświadczeniem. Współpracował z klubami sportowymi, topowymi sportowcami, artystami i influencerami z różnych branż. Od 2019 roku jest częścią redakcji Bieganie.pl, gdzie każdego dnia wdraża strategie marketingowe i odpowiada za całościowy rozwoju portalu. Biega od 2022 roku.