Jakie ćwiczenia wykonywać po treningu? Zestaw rozciągająco-mobilizujący

Wszystko o bieganiu i zdrowiu
Awatar użytkownika
bieganie.pl
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1739
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:29

Nieprzeczytany post

Skomentuj artykuł "Jakie ćwiczenia wykonywać po treningu? Zestaw rozciągająco-mobilizujący" https://bieganie.pl/zdrowie/cwiczenia-po-treningu/
New Balance but biegowy
Slawcio
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1347
Rejestracja: 10 lip 2017, 06:06
Życiówka na 10k: 39:40
Życiówka w maratonie: 2:59:13 Trail
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Nieprzeczytany post

"Niemniej jednak, często szkoda nam czasu na rozciąganie lub jest to dla nas zwyczajnie nudne."
A w artykule rozciągania na 20 minut.

Ja poproszę o wersję dla zabieganych, czyli śpieszę się do pracy i nie mam czasu. Na 4 ćwiczenia rozciągające znajdę czas, ale robić 12 to już mi się nie chce więc pędzę do pracy, a porozciągam się następnym razem.
Czyli jakąś wersję lite.
KISS (Keep It Simple, Stupid)
M50: 5K-18:18(2024), 10K-39:40(2022), 21K-1:22:28(2024), 42K-2:59:13(2024)
Awatar użytkownika
przemekEm
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 857
Rejestracja: 04 wrz 2019, 12:45
Lokalizacja: Warszawa

Nieprzeczytany post

Generalnie raczej nie po treningu, chyba że to był jakiś lekki bieg regeneracyjny, albo trening uzupełniający.

A co do rozciągania, to jak nie ma czasu na wszystko, to bierzesz jedną grupę mięśniową i robisz tak po 3x1 minuta P/L. Kolejny raz inna grupa, itd. Pewnie i tak da lepszy efekt, niż za każdym razem po 30" wszystkie.
Awatar użytkownika
beata
Ekspert/Trener
Posty: 6500
Rejestracja: 21 sty 2003, 11:46
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: W-wa

Nieprzeczytany post

przemekEm pisze: 20 cze 2022, 13:22Generalnie raczej nie po treningu, chyba że to był jakiś lekki bieg regeneracyjny, albo trening uzupełniający.

Dokładnie, przede wszystkim trzeba wiedzieć, po co się to robi, takie rozciąganie, "bo trzeba się rozciągać" jest bez sensu.
Po treningu to lepiej się kilka minut poruszać w przeciwnych zakresach, jakie mieliśmy podczas biegania, zamiast np. bezrefleksyjnie założyć nogę na ławkę i symulować jakieś rozciąganie.
A samo rozciąganie zrobić jako odrębną jednostkę (tak tak, wiem, nie ma na to czasu).
Pewnie i tak da lepszy efekt, niż za każdym razem po 30" wszystkie.
30'' jest ok, ale to musi być minimum, nie mniej. 30" wystarczy, aby mięsień się rozluźnił i rozciągnął.
banama
Stary Wyga
Stary Wyga
Posty: 177
Rejestracja: 22 lut 2022, 15:20
Życiówka na 10k: 39:38
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Po treningu to lepiej się kilka minut poruszać w przeciwnych zakresach, jakie mieliśmy podczas biegania, zamiast np. bezrefleksyjnie założyć nogę na ławkę i symulować jakieś rozciąganie.
Możesz podać jakieś przykłady takiej aktywności (chodzi o te przeciwne zakresy)?
1500 - 5:10 | 3000 - 11:14 | 5k - 19:05 | 10k: 39:38 | HM - 1:28:05

Blog: viewtopic.php?f=27&t=65140
Komentarze: viewtopic.php?f=27&t=65141
Awatar użytkownika
beata
Ekspert/Trener
Posty: 6500
Rejestracja: 21 sty 2003, 11:46
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: W-wa

Nieprzeczytany post

Wymachy nóg, krążenia ramion, krążenia nóg - takie płotkarskie, jakieś delikatne skipy - ale nie w seriach, a tak, żeby tylko zmienić ruch, itp.
Rolli
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 13324
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:18
Życiówka na 10k: 33:40
Życiówka w maratonie: 2:39:05

Nieprzeczytany post

Najlepsze ćwiczenie na świecie!! Postawienie nogi na ławce.
Albo trzymanie sie za stopę.

Oczywiście musi być zawsze po treningu!!!

hehehe
ODPOWIEDZ