Kalenji -TUNING

goike
Wyga
Wyga
Posty: 96
Rejestracja: 23 sie 2013, 08:14
Życiówka na 10k: 42 min 05 sek
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Kupiłem klej w markecie - do gumy i skóry, czyli do klejenia butów. MOgę przesłać zdjęcie. Mam nadzieję, że tym razem zdjęcie będzie lepsze. Kleiłem to niedbale dlatego musiałem poprawiać. Teraz jednak jakoś się trzyma od pół roku. Po drugie nie ściąłem czarnej gumy równiutko. To na pewno polepszyłoby przyczepność przy klejeniu. KOmbinowałem też z czerwonym silikonem, ale niestety nie zdał egzaminu i po jakimś czasie czarne gumy odpadały.
New Balance but biegowy
Awatar użytkownika
yacool
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 12928
Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
Kontakt:

Nieprzeczytany post

Moi drodzy,
mam prośbę do wszystkich, którzy śledzą zmagania Doktora Zenona.
Zenon poległ po całości, czyli w każdym calu.
Jako jego rzecznik tłumaczę w skrócie o co chodzi: http://www.bieganie.pl/forum/viewtopic. ... 40#p729154
A chodzi właśnie o tę cholerną nakrętkę, których na pęczki można kupić za grosze w rozmiarze gwintu M5 lub M6 (około 7zł/100sztuk).
Niestety kolce lekkoatletyczne mają gwint calowy, konkretnie 12-32 UNEF lub w innym zapisie 0,216-32 UNEF, gdzie 0,216 to część cala, czyli 5,486mm średnicy nominalnej gwintu. 32 to liczba zwojów na cal. UNEF oznacza gwint bardzo drobnozwojny.
Taką calową nakrętkę można więc wykonać tylko na zamówienie. Czy ktoś ma możliwość lub wie kto mógłby coś takiego zrobić? Ilość śladowa - powiedzmy niech ze 100 sztuk będzie tych nakrętek.
Keri
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1627
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:28
Życiówka w maratonie: 2:59:50

Nieprzeczytany post

yacool pisze:Moi drodzy,
mam prośbę do wszystkich, którzy śledzą zmagania Doktora Zenona.
Zenon poległ po całości, czyli w każdym calu.
Jako jego rzecznik tłumaczę w skrócie o co chodzi: http://www.bieganie.pl/forum/viewtopic. ... 40#p729154
A chodzi właśnie o tę cholerną nakrętkę, których na pęczki można kupić za grosze w rozmiarze gwintu M5 lub M6 (około 7zł/100sztuk).
Niestety kolce lekkoatletyczne mają gwint calowy, konkretnie 12-32 UNEF lub w innym zapisie 0,216-32 UNEF, gdzie 0,216 to część cala, czyli 5,486mm średnicy nominalnej gwintu. 32 to liczba zwojów na cal. UNEF oznacza gwint bardzo drobnozwojny.
Taką calową nakrętkę można więc wykonać tylko na zamówienie. Czy ktoś ma możliwość lub wie kto mógłby coś takiego zrobić? Ilość śladowa - powiedzmy niech ze 100 sztuk będzie tych nakrętek.
Rzuć okiem tutaj:
http://www.ebay.com/itm/Nike-Track-and- ... 1426613780
Masz komplet kolców z "gniazdami", nie trzeba nic dorabiać. Co prawda gniazda wygladaja na plastikowe, ale co do zasady będzie z pewnościa działać i nic nie trzeba dorabiać.
Awatar użytkownika
yacool
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 12928
Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
Kontakt:

Nieprzeczytany post

No ok, ale trzeba te gniazda jeszcze osadzić.
Nakrętka ma być wbita i przyklejona. Kolec wkręcany w nią ma ścisnąć dodatkowo podeszwę.
Keri
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1627
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:28
Życiówka w maratonie: 2:59:50

Nieprzeczytany post

yacool pisze:No ok, ale trzeba te gniazda jeszcze osadzić.
Nakrętka ma być wbita i przyklejona. Kolec wkręcany w nią ma ścisnąć dodatkowo podeszwę.
1. Oryginalnie tak, ale przecież można zastosować podejście identyczne jak z "twoja" nakrętka, czyli od środka.
2. Inaczej, co "standardowo" wkręca się w rzeczona nakrętkę. Może łatwiej/ taniej będzie to przerobić na kolec, niż zamawiać dedykowany.
Awatar użytkownika
yacool
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 12928
Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
Kontakt:

Nieprzeczytany post

Jeżeli myślisz o czymś takim, to jednak cena za sztukę nieco stopuje radosną improwizację.
Keri
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1627
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:28
Życiówka w maratonie: 2:59:50

Nieprzeczytany post

yacool pisze:Jeżeli myślisz o czymś takim, to jednak cena za sztukę nieco stopuje radosną improwizację.
1. Zapewniam cię, że owe 100 szt. dedykowanych będzie droższe w przeliczeniu na sztukę.
2. Nie, tu masz rozwiazanie ostateczne, ja miałem na myśli jakiś zwykły wkręt, coś co relatywnie łatwo przez np. skośne przecięcie ewentulanie oszlifowanie będzie udawać kolec.
goike
Wyga
Wyga
Posty: 96
Rejestracja: 23 sie 2013, 08:14
Życiówka na 10k: 42 min 05 sek
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Może coś z akcesoriów budowlanych lub meblowych uda się zaadoptować? Jak będę w markecie rozejrzę się. Ponadto może dałoby się coś zapożyczyć z butów dla piłkarzy tzw "korków" ?
Awatar użytkownika
yacool
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 12928
Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
Kontakt:

Nieprzeczytany post

To muszą być kolce. Korki nie wbiją się w glebę i będą wykrzywiać stopę zwłaszcza, że byłyby tylko 4 korki na obrzeżu podeszwy ułożone w kształcie podkowy. W kuluarach padł pomysł przegwintowania M5 na 12-32, czyli trzeba kupić gwintownik unef, ale nie wiem, czy to przypadkiem nie odbije się na wytrzymałości ścianki nakrętki kłowej.
goike
Wyga
Wyga
Posty: 96
Rejestracja: 23 sie 2013, 08:14
Życiówka na 10k: 42 min 05 sek
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

yacool pisze:To muszą być kolce. Korki nie wbiją się w glebę i będą wykrzywiać stopę zwłaszcza, że byłyby tylko 4 korki na obrzeżu podeszwy ułożone w kształcie podkowy. W kuluarach padł pomysł przegwintowania M5 na 12-32, czyli trzeba kupić gwintownik unef, ale nie wiem, czy to przypadkiem nie odbije się na wytrzymałości ścianki nakrętki kłowej.
MI chodzi o to żeby wykorzystać mocowania korków a zamiast korków wykorzystać coś innego nawet zwykłe śrubki z odpowiednim gwintem i po oszlifowaniu (zaostrzeniu). Lub zeszlifować część plastikową korka i zostanie sam "gwóźdź", który można zeszlifować.
Pomysł z przegwintowaniem też godny rozważenia.
Awatar użytkownika
yacool
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 12928
Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
Kontakt:

Nieprzeczytany post

Za dużo roboty z kształtowaniem śrub. Lepszym pomysłem od przegwintowywania nakrętki, może być przegwintowanie oryginalnego kolca na M5. Temat został nadany.
Mimo tego mam coraz bardziej nieodparte wrażenie, że problem z amerykańskimi gwintami urasta do rangi nierozwiązywalnego problemu wiz do stanów...
goike
Wyga
Wyga
Posty: 96
Rejestracja: 23 sie 2013, 08:14
Życiówka na 10k: 42 min 05 sek
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

yacool pisze:Za dużo roboty z kształtowaniem śrub. Lepszym pomysłem od przegwintowywania nakrętki, może być przegwintowanie oryginalnego kolca na M5. Temat został nadany.
Mimo tego mam coraz bardziej nieodparte wrażenie, że problem z amerykańskimi gwintami urasta do rangi nierozwiązywalnego problemu wiz do stanów...
Trzeba zapisać się na losowanie zielonej karty
Keri
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1627
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:28
Życiówka w maratonie: 2:59:50

Nieprzeczytany post

yacool pisze:Za dużo roboty z kształtowaniem śrub. Lepszym pomysłem od przegwintowywania nakrętki, może być przegwintowanie oryginalnego kolca na M5. Temat został nadany.
Mimo tego mam coraz bardziej nieodparte wrażenie, że problem z amerykańskimi gwintami urasta do rangi nierozwiązywalnego problemu wiz do stanów...
Pomyślałem również o możliwości przegwinowania, ale nie chciało mi się tego przeliczać by sprawdzić, czy to możliwe.
"Rozwiercenie" nakrętki zdecydowanie bardziej ja osłabi niż ewentualne przegwintowanie kolca.

A co powiesz o tym:

http://art-inox.com.pl/pl/p/M2,5x3-wkre ... 914A2/2823
Awatar użytkownika
yacool
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 12928
Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
Kontakt:

Nieprzeczytany post

To by trzeba było wkręcać go od środka i kontrować z zewnątrz drugą nakrętką. Przekombinowane.
Keri
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1627
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:28
Życiówka w maratonie: 2:59:50

Nieprzeczytany post

Nie upieram się, że jest to rozwiazanie idealne, ale nie musisz wcale wkręcać od środka, czy dodatkowo kontrować. Wystarczy, że na odpowiedniej wysokości wkrętu zniszczysz gwint, tak, by zablokować nakrętkę w pożadanym miejscu i już masz bolec z elementem kontrujacym/ dociskowym.
Czyli:
1. Wkręcasz do buta swoja nakrętkę do drewna
2. Wkręcasz w nia (przez uprzednio wykonane otwory w podeszwie) wzmiankowana śrubę.
3. Na śrubę wkręcasz element kontrujacy, który blokujesz poprzez zniszczenid gwintu.
Finezji w tym nie ma za wiele, ale będzie działać.
ODPOWIEDZ