Reklamacja Asics Gel Cumulus 14

MANEWR1
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 6
Rejestracja: 07 lis 2012, 00:05
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Witajcie,

piszę tego posta ponieważ liczę że znajdą się na forum osoby, które w sprawach związanych z reklamacją obuwia biegowego mają większe ode mnie doświadczenie i będą chciały pomóc.

Jakiś czas temu, tj. 06.07.2013r zakupiłem we Wrocławskim sklepie sieciówki runnersclub obuwie Asics Gel Cumulus 14. Podczas zakupu, sprzedawca informował mnie o 2 letniej gwarancji jaką objęte są wszystkie buty sprzedawane w ww. sklepie.
W trakcie użytkowania (szacuje "przebieg" butów na jakieś 600km) zauważyłem, że cholewka odkleiła się od podeszwy.
W dniu 17.04.2014 reklamowałem obuwie i w dniu dzisiejszym dostałem swoje obuwie z odrzuconą reklamacją.

Reklamacja została odrzucona na podstawie opinii rzeczoznawcy, który pisze:

"USTALENIA:
Obuwie używane, zakupione w dniu 06.07.2013r.
Od stron przyśrodkowych obu butów występują podłużne odklejenia spoin łączących wierzchy z podeszwami. Odchylenia w miejscu połączeń tych elementów wynikają na skutek przeciążeń mechanicznych części składowych w trakcie wielomiesięcznej oraz intensywnej eksploatacji obuwia.
Reklamowane obuwie było używane w okresie około 8 miesięcy, natomiast art.4 pkt.1 ustawy z 27.07.2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej stanowi, że okres 6 miesięcy jest wystarczający do ujawnienia się wad fizycznych, za które byłby odpowiedzialny sprzedawca lub producent. Wiąże się to z brakiem podstaw do domniemania, że sprzedawca wydał konsumentowi obuwie obciążone wadą. Przedmiotowe obuwie w dniu wydania konsumentowi było więc zgodne z umową i nadawał się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany.
W związku z powyższym roszczenia nabywcy należy traktować jako bezzasadne."

Z powyższej odpowiedzi wynika, że zarówno sprzedawca jak i producent odpowiadają za bezusterkowość sprzedawanego towaru jedynie przez 6 miesięcy, to dlaczego byłem informowany że przez 24? Czy to oznacza, że klienci jednej z największych w Polsce sieci dedykowanych bieganiu są okłamywani :zero: ?

W jaki sposób mogę się odwołać od krzywdzącego mnie sposobu załatwienia tej sprawy?

p.s. załączam poglądowe zdjęcia obu butów.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/968 ... 7ae7f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a5 ... c152f.html
PKO
manfred
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 595
Rejestracja: 27 paź 2009, 07:08
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Nieprzeczytany post

To na co jest ta dwuletnia gwarancja?
Vein1975
Stary Wyga
Stary Wyga
Posty: 235
Rejestracja: 12 kwie 2014, 18:36
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: 4:27:31

Nieprzeczytany post

Nie wiem co napisałeś w reklamacji. Bo to co podałeś mogło wpłynąć na odrzucenie reklamacji. W Polsce bardzo często odrzuca sie reklamacje bo ludzie nie wiedza ze mogą sie odwołać od odrzucenia reklamacji. Odwoluj sie napewno druga odpowiedz będzie inna .
MariNerr
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 499
Rejestracja: 02 wrz 2013, 22:54
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Warszawa

Nieprzeczytany post

Dawno się nie bawiłem w żadne reklamacje, ale ogólnie wygląda to tak. Sprzedawca powołuje się tu na "zgodność towaru z umową", czyli wynikało by z tego, że reklamowałeś te buty z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za towar. Uszkodzenie powstałe do 6 miesięcy od zakupu traktuje się jako wadę fabryczną, ale z tego co wiem są tak zwane wady ukryte jak w tym przypadku złe klejenie, które mogą ujawnić się po tym okresie i wystarczy je zgłosić do 2 miesięcy od dnia pojawienia się usterki. Dlatego są 2 lata odpowiedzialności sprzedawcy za towar, a nie 6 miesięcy.
Wg mnie możesz próbować ponownie reklamować to jako wadę ukrytą z tego samego tytułu, czyli odpowiedzialności za towar, albo zrobić to prościej i reklamować to z tytułu gwarancji (trzeba zaznaczyć z jakiego tytułu reklamujesz). Napisz, że buty użytkowałeś zgodnie z przeznaczeniem i uszkodzenie nie powstało z twojej winy, w związku z tym prosisz o skuteczne usunięcie usterki lub wymianę butów na nowe w ramach gwarancji, w innym wypadku zgłosisz sprawę do rzecznika praw konsumenta.
Jeśli sklep nie uzna reklamacji, to kontaktujesz się z rzecznikiem praw konsumenta, który powinien spróbować negocjować ze sklepem, ewentualnie pomóc od razu w złożeniu wniosku do sądu konsumenckiego. W sądzie konsumenckim sprawa jest wygrana praktycznie na 100% tyle, że sklep nie ma obowiązku zgodzenia się na sprawę w sądzie konsumenckim. Wtedy zakładasz zwykłą sprawę sądową gdzie już będą musieli się zjawić i na koniec pokryć dodatkowo koszty sądowe. Zabawa długa, ale według mnie przy takim uszkodzeniu butów sprawa jest bezproblemowa.
kiss of life (retired)
smatters
Wyga
Wyga
Posty: 97
Rejestracja: 21 kwie 2014, 11:14
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Bolton

Nieprzeczytany post

A nie latwiej skontaktowac sie z ASICS Polska i przedstawic sprawe telefonicznie, a pozniej przeslac buty do glownej siedziby azeby wymienili?
MANEWR1
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 6
Rejestracja: 07 lis 2012, 00:05
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

MariNerr pisze: Napisz, że buty użytkowałeś zgodnie z przeznaczeniem i uszkodzenie nie powstało z twojej winy, w związku z tym prosisz o skuteczne usunięcie usterki lub wymianę butów na nowe w ramach gwarancji
Dzisiaj będę we Wrocławiu i postaram się zrobić jak pisałeś. Usunięcie usterki raczej nie wchodzi w grę, bo podejrzewam, że za pół roku będzie to samo :echech:
Robert
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 791
Rejestracja: 30 lip 2001, 10:24
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

smatters pisze:A nie latwiej skontaktowac sie z ASICS Polska i przedstawic sprawe telefonicznie, a pozniej przeslac buty do glownej siedziby azeby wymienili?
Oj wesole jest to co napisales - od razu widac, ze Bolton z Twojego opisu jednak nie lezy nad Wisla. Pewnie przyzwyczajony jestes do brytyjskiego standardu Customer service i takich tam glupot...

Asics w Polsce, na swojej stronie www nie podaje do siebie zadnego kontaktu - ani telefonicznego, ani mailowego. Tak wiec bezpieczniej - aby moc sie ewentualnie zwrocic do producenta, lepiej w przyszlosci wybierac produkty innych marek. New Balance, Adidas czy nawet malenka Skora podaja informacje, jak sie z nimi skontaktowac.

Jak przypuszczam, europejska centrala w Niderlandach wyslala do Polski prikaz: "Zadnej zbednej obslugi klienta! Nie ma pieniedzy na glupoty - licza sie kasa wyslana do Holandii." W sumie juz same nazwiska w zarzadzie polskiej spolki Asics w Warszawie, odrobine sugeruja, ze ci ludzie wieksza uwage moga przykladac do aktywnosci w innych czesciach swiata:
- Cameron Alistair
- Donald Unbehaun Carsten
- Pietersen Ronald Johannes

Jak sie popatrzy na inne kraje europejskie - Niemcy, UK, Rosje czy nawet male Czechy - wszedzie tam dystrybutorzy Asics podaja kontakt do siebie. Najpewniej nabywca portugalski czy czeski jest jednak bardziej wartosciowy.
Awatar użytkownika
Ejdem
Stary Wyga
Stary Wyga
Posty: 212
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:05
Życiówka na 10k: 48m15s
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

No dobra........tez mi się Asicsy rozwaliły, GT 1000, 9mc, z czego 2 mc biegałem w brooksach. Przebieg........500 km. Jaką drogę reklamacji wybrac?
Profian
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 18
Rejestracja: 23 lut 2014, 22:39
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Asics prowadzi politykę reklamacji poza firmą. Przerzuca obsługę gwarancyjna na sprzedawcę, dając mu w zamian paroprocentowe upusty cenowe do zamówień mające to rekompensowac. W takiej sytuacji reklamacja obuwia jest dla sprzedawcy kilkusetzlotowym kosztem i bedzie zniechęcał klienta jak moze byle nie tracić na tej parze butów kasy. Jeśli sprzedawca nie chce iść na rękę to pozostaje rzecznik praw konsumenckich i i ostatecznie Sąd. Wada jaka opisujesz wydaje sie być zasadna do reklamacji, pytanie jak mocno zależy ci na tym i czy będziesz sie z nimi wykłócał co moze trochę nerwów zjeść. A na przyszłość tak jak Robert podaje, chcesz większej pewności reklamacyjnej wybieraj produkty innych marek.
smatters
Wyga
Wyga
Posty: 97
Rejestracja: 21 kwie 2014, 11:14
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Bolton

Nieprzeczytany post

Robert pisze:
smatters pisze:A nie latwiej skontaktowac sie z ASICS Polska i przedstawic sprawe telefonicznie, a pozniej przeslac buty do glownej siedziby azeby wymienili?
Oj wesole jest to co napisales - od razu widac, ze Bolton z Twojego opisu jednak nie lezy nad Wisla. Pewnie przyzwyczajony jestes do brytyjskiego standardu Customer service i takich tam glupot...

Asics w Polsce, na swojej stronie www nie podaje do siebie zadnego kontaktu - ani telefonicznego, ani mailowego. Tak wiec bezpieczniej - aby moc sie ewentualnie zwrocic do producenta, lepiej w przyszlosci wybierac produkty innych marek. New Balance, Adidas czy nawet malenka Skora podaja informacje, jak sie z nimi skontaktowac.
Nie kazde Bolton lezy w Anglii.
Na stronie ASICS Polska znalazlem ten adres:
ASICS Polska Sp. z o.o.
ul. Bitwy Warszawskiej 1920r 7b
02-366 Warszawa

Mysle, ze nalezy napisac dwa listy, po polsku I angielsku I wyslac do siedziby w Polsce a drugi do siedziby w Europie.

ASICS ma swoj code of conduct,
punkt 5. ..."5) Safety of Products and Services

ASICS shall comply with applicable laws and regulations related to safety and maintain sufficient quality management systems to provide safe products and services to our customers. Should any accident or safety problem occur, while using our products and services, we shall promptly take appropriate action respecting the integrity...."

Jesli but sie rozwalil to 'safety' jest problematyczne I mozna sie odwolac do tego punktu. Nigdzie nie moglem znalezc odnosnika do 'quality', ale 'safety' zawsze jest przed quality, wiec mysle, ze to wystarczy.

Powodzenia
Robert
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 791
Rejestracja: 30 lip 2001, 10:24
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

smatters pisze: Nie kazde Bolton lezy w Anglii.
A to racja - czyli najoczywistsze skojarzenie, tym razem nie bylo jednak wlasciwe?
smatters pisze: Na stronie ASICS Polska znalazlem ten adres:
02-366 Warszawa
...
Mysle, ze nalezy napisac dwa listy, po polsku I angielsku I wyslac do siedziby w Polsce a drugi do siedziby w Europie.
W Twojej pierwszej wypowiedzi, do ktorej sie odnioslem, sugerowales kontakt telefoniczny - takiego numeru nie podaja, jak rowniez nie podaja adresu e-mail.

Pardon my French...
...ale w stosunku do takiego podejscia producenta: "wzięliśmy juz kase, wiec teraz nie zawracaj nam glowy", to nasuwa mi sie slowo powszechnie uznawane za obrazliwe...
Jak juz potrzebowalbym spotykac sie z nimi w sadzie, to faktycznie sensowny jest adres spolki z KRS, aby listem poleconym wyslac pozew.

Ale we wspolczesnym swiecie, od spolki podchodzacej uczciwie do obslugi klienta oczekuje podania ŁATWEJ formy kontaktu - adresu e-mail i telefonu na stronie www. Jesli tego w Polsce nie podaja - w przeciwienstwie do wiekszosci panstw Europy - to zakladam ze nie jest to przypadek, a dzialanie z premedytacja - akurat na tym rynku tniemy koszty, obnizajac jakosc consumer care.
"W koncu po cholere Polakom fikusne zachciewajki?! Takie rzeczy to mozemy robic u siebie w Holandii, nawet w Portugalii czy Czechach, ale tam? Tam wazne jest jedynie, aby zostawili pieniadze."

Skoro inne marki podaja takie dane - jest to dla mnie wyrazna sugestia, aby w sytuacji, gdy kolejny raz decydowal bede, gdzie wydac pieniadze na artykuly sportowe, omijac marke Asics szerokim lukiem, bo w przypadku problemow, nie bedzie latwo sie z nimi skonktaktowac.
Awatar użytkownika
502340
Wyga
Wyga
Posty: 85
Rejestracja: 08 kwie 2014, 12:43
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Tworóg Mały

Nieprzeczytany post

Asics nimbus 15. Po 4 miesiącach reklamowałem wyrwane zapiętki - oba buty. Reklamacje uznano, buty wymieniono na taki sam model, ale inny kolor. Po kolejnych 4 miesiącach historia się powtórzyła - wyrwane zapiętki. Przebiegi w okresie 4 miesięcy max 600 km. Reklamacja została uznana, bo "nie minęło 6 miesięcy od zakupu" stwierdził kierownik sklepu. Chciałem wymienić na takie same, ale niestety są znowu w innym kolorze i kosztują 130 zł drożej od tych które zwróciłem. Nie zgodziłem się dopłacić, buty nie są tego warte, choć bardzo mi odpowiadają. Wziąłem kasę i kupiłem MIZUNO WAVE ULTIMA 5, w necie za 319 zł, czyli zaoszczędziłem 300 zł. Cenowo skorzystałem, ale asicsy bardziej mi pasowały.

Ciągle użytkuję asics nimbus 11! w których nic nie szwankuje! Przebieg 3500 km.
Obrazek
smatters
Wyga
Wyga
Posty: 97
Rejestracja: 21 kwie 2014, 11:14
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Bolton

Nieprzeczytany post

Robert,
sugerowalem kontakt telefoniczny bo wydawalo mi sie, ze taki istnieje. Na pewno w siedzibie Asics maja telefon, ale z jakis tam przyczyn go nie ustepniaja.
Ja na pewno nie kupilbym wiecej butow firmy, ktora nie stoi za swoim produktem, jesli on sie rozwala.
Jednak, nalezy tez zadac sobie inne pytanie, dlaczego akurat w Polsce robia takie trudnosci?

Kiedys jak biegalem w Nike, wymieniali mi buty w sklepie do 2 lat!!! :hejhej: od dnia wyprodukowania, ktory znajdowal sie na jezyku, i skorzystalem z tego nie jeden raz. Oczywiscie, musiala to byc wada fabryczna. W Nike-ach nie bylo o nia az tak trudno. W koncu zrezygnowalem z tej firmy bo pomimo tego, ze product wydawal mi sie atrakcyjny na poczatku, podczas uzytkowania tracil dosc szybko.
Hasan_ciach
Dyskutant
Dyskutant
Posty: 26
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:15
Życiówka na 10k: 1g:00m:14s
Życiówka w maratonie: brak
Kontakt:

Nieprzeczytany post

viewtopic.php?f=38&t=39837
Awatar użytkownika
Ejdem
Stary Wyga
Stary Wyga
Posty: 212
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:05
Życiówka na 10k: 48m15s
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

To jest trochę walka z wiatrakami........szczególnie przy zakupie przez internet.
Reklamowałem z powodu przetarć z przodu buta to mi odpisali, że wytarte zapiętki więc źle używałem :bum:
Napisali, że źle dobrałem rozmiar i dlatego się popsuły. No i zbyt intensywnie używałem....400 km :-)

Od dziś omijam sklep runnersclub oraz buty Asics :-)
New Balance but biegowy
ODPOWIEDZ