Kalenji -TUNING
- tomasir
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 815
- Rejestracja: 13 maja 2008, 14:19
co do samych ekidenów 50 - nabyłem z 3 tyg temu w Decathlonie i miałem troszkę czasu by rozpocząć wstępną robotę.
Po pierwsze zwróciłem uwagę, że podeszwa jest inna niż w tu omawianych:
Zmieniła się tez nieco sama podeszwa (nie da się rysować linii przy krojeniu pięty po wytłoczeniach) - stąd polecam nieco bardziej uważać.
Po ścięciu podeszwy - również zaskoczyła mnie liczba otworów. Nie jest to ani 2 ani tez 4 - tylko 11
Mile jestem zaskoczony też samą wagą:
rozmiar 44 - 237,5 g bez jakichkolwiek zmian. Sam ścięcie pięty, oderwanie czarnej gumy z przodu buta oraz wyjęcie wkładki spowodowało potężną zmianę wagi. W tej chwili buty ważą: 143 g. Myślę zatem, że po wyszlifowaniu, ścięciu rantów i wyjęciu zapiętka - ostateczna waga buta powinna wynieść 120-125g (nie będzie dużego dalszego spadku wagi, gdyż muszę zakleić te 11 otworów)
Po pierwsze zwróciłem uwagę, że podeszwa jest inna niż w tu omawianych:
Zmieniła się tez nieco sama podeszwa (nie da się rysować linii przy krojeniu pięty po wytłoczeniach) - stąd polecam nieco bardziej uważać.
Po ścięciu podeszwy - również zaskoczyła mnie liczba otworów. Nie jest to ani 2 ani tez 4 - tylko 11
Mile jestem zaskoczony też samą wagą:
rozmiar 44 - 237,5 g bez jakichkolwiek zmian. Sam ścięcie pięty, oderwanie czarnej gumy z przodu buta oraz wyjęcie wkładki spowodowało potężną zmianę wagi. W tej chwili buty ważą: 143 g. Myślę zatem, że po wyszlifowaniu, ścięciu rantów i wyjęciu zapiętka - ostateczna waga buta powinna wynieść 120-125g (nie będzie dużego dalszego spadku wagi, gdyż muszę zakleić te 11 otworów)
zgodnie z naturą!
- tomasir
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 815
- Rejestracja: 13 maja 2008, 14:19
te 140g to chyba razem z wkładką do butów - bo inaczej wyszło podejrzanie dużo A wagę 140g lepiej odnieśc w stosunku do podstawowej wagi buta - która wynosiła u mnie ok 240g (u Ciebie pewnie podobnie). Choć nie da się zaprzeczyć, że jest to sporo mniej niż w tych butach z Lidla (przy zbliżonej cenie)
zgodnie z naturą!
- klosiu
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 3196
- Rejestracja: 05 lis 2006, 18:03
- Życiówka na 10k: 43:40
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Poznan
Faktycznie coraz więcej dziur w pięcie. Niedługo Kalenji będzie patentować rewelacyjną amortyzację za pomocą poduszek powietrznych .
The faster you are, the slower life goes by.
- toxic
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 360
- Rejestracja: 12 lis 2011, 08:48
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Powiedzcie mi czy Zenki bez tej czarnej gumy w podeszwie, przy samej piance, po wdepnięciu w byle kałużę nie nabierają wody do środka? Hyperspeedy Asicsa mają cienką piankę i jakiś tam postrzępiony bieżnik. Dobrze, że to tylko startówki, bo strasznie mnie to irytuje, że wystarczy mała kałuża żebym pływał od środka. Gdyby to był but treningowy, jak zenki, to odłożył bym je i kupił chyba nową parę.
"Niesamowite, jak mało wiesz o grze, w którą grasz całe życie."
- strasb
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4779
- Rejestracja: 01 sie 2010, 11:25
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Lozanna
Mam i Zenki, i Hyperspeedy. Z Hyperspeedami jest jak piszesz, woda momentalnie przesiaka na wylot - taki design. W Zenkach ta pianka jest duzo gestsza, przy wiekszej ulewie zaczyna powoli nasiakac, ale nie wiem czy z raz doszlo mi az do stopy. Jednym slowem - nie ma porownania.
- tomasir
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 815
- Rejestracja: 13 maja 2008, 14:19
Ja wczoraj szlifowałem tą "kratką" do szlifowania chyba tynków. Szybka i prosta robota - możę z 20 min na oba buty. A jak ktoś chce mieć mega estetykę to zawsze można końcówkę poprawić papierem.kwaczor pisze:To tu moja obrazkowa relacja Szlifowanie polecam tarnikiem do styropianu, idzie szybciej.
ps. Dziury zalałeś klejem? Ja wczoraj zacząłem i się okazało że 1 tubka kleju nie wystarczyła! Dziś muszę dokupić drugą.
zgodnie z naturą!
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 1219
- Rejestracja: 09 paź 2012, 11:09
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
W języku rowerowym miałbyś tzw. slikiKlanger pisze:A nie lepiej byłoby nakleić jakąś cienką gumkę na te otwory, np. dętkę rowerową zamiast lać klej? Trakcja by się pewnie trochę też poprawiła
A propos zdjęć kapci na wadze: to chyba nieuczciwe w stosunku do Lidla, bo czy dobrze widzę, że ważony jest stuningowany Kalenji i niestuningowany Lidl wciąż z wielgachną bambułą pianki pod piętą?
- tomasir
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 815
- Rejestracja: 13 maja 2008, 14:19
Zalanie klejem jest pewniejsze i nie trzeba tego potem zmieniać, a poza tym to jednorazowy koszt (tubka kleju ok 4 zeta).Klanger pisze:A nie lepiej byłoby nakleić jakąś cienką gumkę na te otwory, np. dętkę rowerową zamiast lać klej? Trakcja by się pewnie trochę też poprawiła
Co do trakcji - u mnie źle nie będzie bo zostawiłem nieruszone to podstawowe środkowe przetłoczenie w środkowej części buta.
zgodnie z naturą!
- tomasir
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 815
- Rejestracja: 13 maja 2008, 14:19
Chyba chciał pokazać różnicę wagi.hassy pisze:W języku rowerowym miałbyś tzw. slikiKlanger pisze:A nie lepiej byłoby nakleić jakąś cienką gumkę na te otwory, np. dętkę rowerową zamiast lać klej? Trakcja by się pewnie trochę też poprawiła
A propos zdjęć kapci na wadze: to chyba nieuczciwe w stosunku do Lidla, bo czy dobrze widzę, że ważony jest stuningowany Kalenji i niestuningowany Lidl wciąż z wielgachną bambułą pianki pod piętą?
A co do wagi niestuningowanych butów i tak jest potężna różnica.
Ekideny u mnie rozmiar 44: 237,5g
Lidlowskie jak podał kolega 322 g
zgodnie z naturą!
-
- Wyga
- Posty: 134
- Rejestracja: 23 kwie 2009, 11:18
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Nie śledzę tego wątku, więc może już o tym było. Chyba Adidas wykradł od Zenka technologię
http://www.adidas.pl/Buty-adidas-adipur ... PL,pd.html
http://www.adidas.pl/Buty-adidas-adipur ... PL,pd.html
- yacool
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 12931
- Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
- Kontakt:
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Zobaczcie jakie perełki!
A tu na filmie (od 1:00).
Jeśli u Was w Carrefurze jeszcze są, to rozmiar 44 poproszę
Gdzieś muszą jeszcze leżeć na półce, skoro "nie nadają się do żadnego sportu, a już na pewno nie do biegania"
A tu na filmie (od 1:00).
Jeśli u Was w Carrefurze jeszcze są, to rozmiar 44 poproszę
Gdzieś muszą jeszcze leżeć na półce, skoro "nie nadają się do żadnego sportu, a już na pewno nie do biegania"
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas