Polski biegacz na biznesowej mapie świata – PODCAST #92 – Witold Kowalski
- bieganie.pl
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 1739
- Rejestracja: 27 sty 2008, 15:29
Witold Kowalski wprowadził do Polski i przez trzynaście lat zarządzał Nike Poland, filią światowego lidera rynku sportowego. To właśnie w tamtych latach w naszym kraju nastąpiła transformacja biegania, które ze sportu niszowego zamieniło się w masowy. Gość odcinka, opowiedział o prekursorskich działaniach i funkcjonowaniu firmy na ówczesnym rynku, a także porównał je do dzisiejszych realiów biegowego biznesu.
Z podcastu dowiecie się:
- Jakim konsumentem jest Polski biegacz na tle swoich odpowiedników ze świata?
-Czy marka 4F ma szansę przebić się na światowe rynki?
- Jak wyglądała organizacja pierwszej imprezy Run Warsaw?
- Dlaczego aktualnie Nike nie działa w bieganiu na terenie Polski?
Skomentuj podcast: "Polski biegacz na biznesowej mapie świata – Witold Kowalski" https://bieganie.pl/audio/witold-kowals ... i-biegacz/
Z podcastu dowiecie się:
- Jakim konsumentem jest Polski biegacz na tle swoich odpowiedników ze świata?
-Czy marka 4F ma szansę przebić się na światowe rynki?
- Jak wyglądała organizacja pierwszej imprezy Run Warsaw?
- Dlaczego aktualnie Nike nie działa w bieganiu na terenie Polski?
Skomentuj podcast: "Polski biegacz na biznesowej mapie świata – Witold Kowalski" https://bieganie.pl/audio/witold-kowals ... i-biegacz/
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 375
- Rejestracja: 29 gru 2016, 14:21
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Pasjonujący wywiad! Kuba, dzięki bardzo! To była pieszczota dla moich uszu słuchać Twojego gościa, ale i Ciebie
-
- Dyskutant
- Posty: 49
- Rejestracja: 11 cze 2019, 09:38
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Bardzo miło i motywująco jest to czytać. Serdeczne dzięki.
Ze swojej strony dodam, że jako moderator również z dużym zaciekawieniem słuchałem Witolda. Jestem ciekawy jak odsłucha się taki biegowy-niebiegowy podcast.
Będę wdzięczny za uwagi i sugestie na przyszłość, gdyby ktoś z forumowiczów również słuchał tego odcinka. Krytyczne, ale konstruktywne, też są mile widziane
- Arti
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4522
- Rejestracja: 02 paź 2001, 10:53
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Poznan
Ja również dziękuję, takie podcasty są bardzo ciekawe i wartościowe.
Ciekawe ale prawdziwe i niby oczywiste spostrzeżenie ,że Nike inwestuje w ikony sportu i jak Cristiano strzela bramkę to może to oglądać np miliard ludzi a już maratończyka ewentualnie wbiegającego na metę ale to ani nie te emocje ani nie taka publiczność. Myślę,że porównywalne emocje do np. karnego Crisiano budzą i budziły pojedynki lub finały męskich biegów na 100m.
Ciekawe ale prawdziwe i niby oczywiste spostrzeżenie ,że Nike inwestuje w ikony sportu i jak Cristiano strzela bramkę to może to oglądać np miliard ludzi a już maratończyka ewentualnie wbiegającego na metę ale to ani nie te emocje ani nie taka publiczność. Myślę,że porównywalne emocje do np. karnego Crisiano budzą i budziły pojedynki lub finały męskich biegów na 100m.
[url=http://www.kujawinski.com]www.kujawinski.com[/url]
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 377
- Rejestracja: 18 wrz 2014, 15:10
- Życiówka na 10k: 39
- Życiówka w maratonie: brak
Miło posłuchać mądrego człowieka. Temat bardzo ciekawy, polski rynek biegowy w ostatnich 10-15 latach to mega interesujący case i sam się zastanawiałem dokąd to zmierza.
Sam również miałem pozytywne skojarzenia z nike i jakoś tak od początku wybierałem tą markę. Ale to się zmienia i już nie dominuje w mojej garderobie. Ewidentnie kilka lat temu nastąpił zwrot firmy i nie inwestuje już w rozwój społeczności, nie jest obecna przy dużych biegach i wogóle w bieganiu,. Odeszła od korzeni można powiedzieć. Intreresują ich niestety tylko "ikony" sportu i to w najbardziej kasowych dyscyplinach. Liczy się kasa.
Sam również miałem pozytywne skojarzenia z nike i jakoś tak od początku wybierałem tą markę. Ale to się zmienia i już nie dominuje w mojej garderobie. Ewidentnie kilka lat temu nastąpił zwrot firmy i nie inwestuje już w rozwój społeczności, nie jest obecna przy dużych biegach i wogóle w bieganiu,. Odeszła od korzeni można powiedzieć. Intreresują ich niestety tylko "ikony" sportu i to w najbardziej kasowych dyscyplinach. Liczy się kasa.
- Arti
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4522
- Rejestracja: 02 paź 2001, 10:53
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Poznan
Dziwne trochę myślenie, to tak jakby oczekiwać,że dla Porsche czy Mercedesa nie liczy się kasa.. Firmy powstają dla pieniędzy właścicieli, to biznes.
Poza tym z tego co mi wiadomo to w USA Nike to najbardziej prestiżowa marka obuwniczo-odzieżowa i tak było od dziesiątek lat. Dlatego to oczywiste też ,że reprezentują ją ikony.
W USA bycie pod banderą Nike to najwyższy status sportowca, taka jest przynajmniej moja obecna wiedza od samych sportowców tam trenujących,
Poza tym z tego co mi wiadomo to w USA Nike to najbardziej prestiżowa marka obuwniczo-odzieżowa i tak było od dziesiątek lat. Dlatego to oczywiste też ,że reprezentują ją ikony.
W USA bycie pod banderą Nike to najwyższy status sportowca, taka jest przynajmniej moja obecna wiedza od samych sportowców tam trenujących,
[url=http://www.kujawinski.com]www.kujawinski.com[/url]
- jorge.martinez
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 665
- Rejestracja: 09 lis 2016, 14:35
- Życiówka na 10k: 35:17
- Życiówka w maratonie: 2:57:27
- Lokalizacja: Warszawa
Ciekawy wniosek na koniec, że konkurencji niedługo też pójdą drogą Nike i się z lokalnych działań okołobiegowych w PL się wycofają. Póki co adidas, reebook, asics sięgają do lokalnych zasobów i są obecni i robią rzeczy. Ale oni sobie pójdą i jeśli nie powstaną i nie okrzepną struktury, które będą dawały wartość taką, jak ustępujące społeczności skupione wokół marek i nie wejdą marki, które wypełnią lukę po markach sportowych (czy czasem Biegnij Warszawo nie stało się już definitywnie beznajkowe?), to będzie bieda.
Wiele rzeczy, o których mowa w kontekście strategii nike nabierają sensu, gdy się poczyta księżkę założyciela firmy. Nie dziwi stawianie na młodych i topowych zawodników o globalnym zasięgu (np. taki RL to już zawodnik odchodzący do lamusa). Nie dziwi, że nike sprzedaje rzeczy biegowe w cenie jakichś 20-30% wyższej niż konkurencja i nie bawi się w jakieś spektakularne promki. Nie dziwi że nie tworzą społeczności czy nie są obecni lokalnie. Kilka lat temu nike wycofał się z WTC, teraz chyba wygasza już związki z Biegnij Warszawo. Takie marki nie są od roboty u podstaw (niestety).
Wiele rzeczy, o których mowa w kontekście strategii nike nabierają sensu, gdy się poczyta księżkę założyciela firmy. Nie dziwi stawianie na młodych i topowych zawodników o globalnym zasięgu (np. taki RL to już zawodnik odchodzący do lamusa). Nie dziwi, że nike sprzedaje rzeczy biegowe w cenie jakichś 20-30% wyższej niż konkurencja i nie bawi się w jakieś spektakularne promki. Nie dziwi że nie tworzą społeczności czy nie są obecni lokalnie. Kilka lat temu nike wycofał się z WTC, teraz chyba wygasza już związki z Biegnij Warszawo. Takie marki nie są od roboty u podstaw (niestety).
1000m - 2:59.35 (VI'22) | 3000m - 9:49.75 (X'23) | 5km - 17:02 (V'23) | 10km - 35:17 (XI '23) | 15km - 55:57 (I '19) | HM - 1:18:21 (III '23) | M - 2:57:27 (IV '18)
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 604
- Rejestracja: 30 kwie 2021, 16:00
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
jorge.martinez pisze: ↑25 maja 2022, 22:20 Ciekawy wniosek na koniec, że konkurencji niedługo też pójdą drogą Nike i się z lokalnych działań okołobiegowych w PL się wycofają. Póki co adidas, reebook, asics sięgają do lokalnych zasobów i są obecni i robią rzeczy. Ale oni sobie pójdą i jeśli nie powstaną i nie okrzepną struktury, które będą dawały wartość taką, jak ustępujące społeczności skupione wokół marek i nie wejdą marki, które wypełnią lukę po markach sportowych (czy czasem Biegnij Warszawo nie stało się już definitywnie beznajkowe?), to będzie bieda.
Wiele rzeczy, o których mowa w kontekście strategii nike nabierają sensu, gdy się poczyta księżkę założyciela firmy. Nie dziwi stawianie na młodych i topowych zawodników o globalnym zasięgu (np. taki RL to już zawodnik odchodzący do lamusa). Nie dziwi, że nike sprzedaje rzeczy biegowe w cenie jakichś 20-30% wyższej niż konkurencja i nie bawi się w jakieś spektakularne promki. Nie dziwi że nie tworzą społeczności czy nie są obecni lokalnie. Kilka lat temu nike wycofał się z WTC, teraz chyba wygasza już związki z Biegnij Warszawo. Takie marki nie są od roboty u podstaw (niestety).
Podcast chętnie jutro w pracy przesłucham ale pojawiło się tam stwierdzenie o promkach? Bo wydaje mi się, że właśnie to Nike potrafi rzucać je najczęściej i bardzo często największe (dodatkowe % od wyprzedażowego towaru itp)
-
- Rozgrzewający Się
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 lip 2022, 11:47
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Zainteresowala mnie troche ta rozmowa, i chcialem ja uslyszec - ale informacje na stronie sugeruja, ze plik zniknal z serwisu SoundCloud.
To jakis wypadek techniczny, czy kwestia czysto finansowa - tzn. swiadomie skasowano to nagranie, bo kierowanie ewentualnych sluchaczy do Spotify jest bardziej dochodowe?
To jakis wypadek techniczny, czy kwestia czysto finansowa - tzn. swiadomie skasowano to nagranie, bo kierowanie ewentualnych sluchaczy do Spotify jest bardziej dochodowe?