Adidas nieustanie walczy o równouprawnienie w sporcie. Tuż po zakończeniu ogólnopolskiej kampanii społecznej With Women We Run, marka bez wytchnienia rozpoczyna kolejne działania, tym razem zachęcając do wsparcia stowarzyszenia Trenuj Bycie Dobrym w ramach adidas Breaking Barriers Project. Od 4 kwietnia, każdy aktywny użytkownik aplikacji adiClub może przekazać część swoich punktów na pomoc organizacji.
Breaking Barriers Project to wieloletni, globalny program, w ramach którego adidas udziela wsparcia organizacjom non-profit walczącym o równe prawa i dostęp do infrastruktury, wiedzy oraz karier sportowych dla kobiet i dziewcząt w całej Europie. Program zakłada wyrównanie szans płci na poziomie amatorskim i zawodowym poprzez edukowanie, inspirowanie, finansowanie, mentoring oraz szkolenia. Obejmuje także promocje i organizację wydarzeń, które zwiększają widoczność kobiet w sporcie. W przewidzianych na 5 lat działaniach, w których weźmie udział 15 organizacji pozarządowych i ok. 50 tysięcy osób, ważne miejsce zajmuje warmińsko-mazurska inicjatywa Trenuj Bycie Dobrym.
Celem założycieli Trenuj Bycie Dobrym jest wspieranie i inspirowanie dzieci oraz młodzieży w doskonaleniu się poprzez aktywność fizyczną i sportową. Od 2020 roku stowarzyszenie działa na rzecz wyrównania szans wewnątrz organizacji poprzez wzmacnianie pozycji lokalnych liderek oraz promowanie równości płci wśród swojej sportowej społeczności. Największym zainteresowaniem cieszy się innowacyjny program #football3, który redefiniuje reguły w piłce nożnej tak, by umożliwić dialog i silną współpracę między uczestnikami. Program ułatwia włączenie do gry kobiet i dziewczyn, umocnienie ich roli na boisku i tym samym przełamanie niesprawiedliwych barier kulturowych. Tak o działaniach Trenuj Bycie Dobrym mówi jedna z liderek adidas Breaking Barriers, Magdalena Burczyńska:
Projekt jest ważnym krokiem w kierunku stworzenia bardziej sprawiedliwego i inkluzywnego świata sportu. Takiego, w którym kobiety mają równe szanse na udział i sukces, a mężczyźni uznają ich obecność za równie ważną.
Trenuj Bycie Dobrym to także edukacja młodzieży i pracowników instytucji publicznych w kwestii równouprawnienia oraz tworzenie przestrzeni dla dialogu opartego o wzajemne zrozumienie, empatię, szacunek i uczciwość. Tak, jak adidas Breaking Barriers, stowarzyszenie przełamuje tradycyjne myślenie o sporcie i sportowcach, tworząc otwarte pole do rozwoju każdemu uczestnikowi, bez stereotypów i dyskryminacji.
Jeżeli jesteś aktywnym użytkownikiem adiClub i chcesz włączyć się do akcji, możesz wymienić swoje punkty z aplikacji na realne wsparcie. Twój poziom adiClub nie ulegnie zmianie, a zadziałasz pozytywnie na zmianę sytuacji kobiet i dziewczynek w sporcie.
Wymieniaj punkty i przełamuj bariery!
adidas to światowy lider w branży artykułów sportowych. Firma z siedzibą w niemieckim Herzogenaurach zatrudnia ponad 59 000 osób na całym świecie i w 2022 roku wygenerowała sprzedaż w wysokości 22,5 miliarda euro.