Redakcja Bieganie.pl
Na sukcesy sportowe i coroczny progres wyników składa się szereg czynników, a jednym z nich jest jakość spożywanej żywności i produktów dedykowanych dla sportowców. Marka HIGH5 to wiodący brytyjski producent najwyższej jakości żywności funkcjonalnej dla sportowców, z której produktów od lat korzysta Callum Hawkins oraz wielu czołowych sportowców na całym świecie.
Firma HIGH5 została założona ponad 20 lat temu przez dwóch braci Timothy i Michaela Atkinson, profesjonalnie uprawiających triathlon. Sami postanowili poszukać naturalnej alternatywy żywieniowej dla przeładowanych sztucznymi składnikami produktów dedykowanych dla sportowców. Dobrze znając potrzeby żywieniowe swoje i sobie podobnych osób oraz wspierając się licznymi badaniami naukowymi, stworzyli szeroką gamę wysoce skutecznych produktów przy użyciu najlepszych naturalnych składników.
Produkty tej marki od lat słyną z tego, że nie zawierają sztucznych dodatków, sztucznych barwników, aromatów ani substancji słodzących. Dzięki badaniom i testom, przy współpracy ze sportowcami wielu dyscyplin wytrzymałościowych, wypracowano receptury produktów, których spożywanie w mierzalny sposób wpływa na poprawę wyników sportowych.
Na każdym z etapów powstawania produktów, od wyboru dostawców, poprzez proces produkcji, aż po badania w niezależnych laboratoriach, ścisła kontrola gwarantuje, że są one w 100% bezpieczne oraz wolne od składników znajdujących się na Liście Substancji i Metod Zabronionych WADA.
Konrad Swałdek. Fot. Karolina Krawczyk
Rok 2016 to pierwszy sezon działalności HIGH5 w Polsce. W kraju mogliście spotkać nas i nasze produkty na kilkudziesięciu imprezach sportowych z różnych dyscyplin, w tym także tych rangi Mistrzostw Polski. Od maratonów, triathlonów, biegów ulicznych, poprzez imprezy Nordic Walking, MTB XC, aż biegi górskie i ultra, a także Tour de Pologne. W październiku byliśmy partnerem Cracovia Półmaratonu Królewskiego. Podobnie jak robi to HIGH5 na Wyspach Brytyjskich – już teraz aktywnie wspieramy naszą wiedzą i naturalnymi produktami kilkunastu polskich sportowców z różnych dyscyplin sportów wytrzymałościowych. Naszą ambicją jest, aby ta grupa z roku na rok się poszerzała, dlatego powołaliśmy do istnienia fundację, której działania koncentrują się głównie na wsparciu młodych utalentowanych osób. Plany na kolejne lata w tym zakresie mamy bardzo ambitne. Posiadamy specjalną ofertę dla klubów i stowarzyszeń sportowych. Zapraszamy Państwa do współpracy.
HIGH5 jako jeden z niewielu producentów żywności funkcjonalnej dla sportowców, w swoich produktach nie stosuje sztucznych dodatków, sztucznych barwników, aromatów i substancji słodzących. Każdy produkt posiada oznaczenia dotyczące zawartości glutenu oraz informację, czy nadaje się do spożycia przez wegetarian.
Można powiedzieć, że składniki produktów tej marki są dokładnie takie same jak te, znajdujące się w naszym cotygodniowym koszyku zakupów ze zdrową żywnością. Dzięki temu produkty HIGH5 są naprawdę smaczne, o czym warto przekonać się samemu. Producent w swej polityce gwarantuje klientom 100% satysfakcji lub zwrot pieniędzy w sytuacji, gdy spożycie produktów podczas zawodów zawiedzie nasze oczekiwania i nie wpłynie na poprawę wyników. Jest to odważne i bardzo mocne zobowiązanie. Świadczy o najwyższej jakości produktów oraz pokazuje sposób, w jaki firma buduje relacje ze swoimi klientami – fair play w sporcie i biznesie.
Tom Owens. Fot. Guillem Casanova Photography
O skuteczności nowej generacji produktów energetycznych od HIGH5 świadczą także wyniki sportowe wielu czołowych zawodników. Do grona tych osób należą min. czołowi Brytyjscy biegacze górscy, a w tym zawodnicy międzynarodowego teamu Salomona: Tom Owens (tegoroczny Mistrz Świata Skyrunning, tegoroczny zwycięzca Tromso Skyrace i Comapedrosa Skyrace) oraz Ricky Lightfoot (Mistrz Świata z 2013r. IAU Trail World Championships, mający na swoim koncie zwycięzca min. w tak kultowych biegów jak Zegama-Aizkorri).
Ricky Lightfoot
Potwierdzona badaniami naukowymi formuła produktów od wielu lat pomaga zawodnikom wydajniej, szybciej, bez kłopotów żołądkowych i kryzysów energetycznych trenować oraz kończyć zawody na jak najlepszej pozycji.
Formuła nowej generacji funkcjonalnych napojów węglowodanowych EnergySource, EnergySource Plus, EnergySource X’treme oparta została na mieszance węglowodanów prostych maltodekstryny i fruktozy w proporcjach 2:1. Dlaczego jest to takie ważne? Badania pokazują, że maksymalne wchłanianie węglowodanów w przypadku tradycyjnych napojów sportowych jest na poziomie 60g na godzinę, natomiast spożycie napojów węglowodanowych nowej generacji w formule maltodekstryna: fruktoza 2:1 pozwala znacznie zwiększyć wchłanianie węglowodanów, do poziomu nawet do 90g na godzinę. Jak to możliwe, że nasz organizm jest w stanie przyswoić o 40% więcej węglowodanów?
Składniki napoju EnergySource, dostają się do mięśni, w których wykorzystywane są jako paliwo. Najpierw napój trafia do żołądka, a później do jelita. W tym czasie układ trawienny rozkłada różne rodzaje węglowodanów z napoju do glukozy. Glukoza jak wiadomo jest głównym źródłem energii dla organizmu. Zanim glukoza przedostanie się z jelita do krwiobiegu, a następnie do mięśni, najpierw musi przedostać się przez ścianę jelita. Czyni to za pomocą tak zwanych transporterów glukozy. Uważa się, że 60 gramów na godzinę to maksymalna ilość węglowodanów, którą organizm może wchłonąć. Nasze dodatkowe 30 gramów węglowodanów bierze się stąd, że fruktoza nie jest trawiona do glukozy i nie wchodzi w konflikt z maltodekstryną. Dzięki temu dostarczamy naszemu organizmowi 40% więcej paliwa i jesteśmy w stanie przejechać dłuższy dystans w lepszym tempie na tym samym poziomie wytrenowania, co pokazują liczne badania.
Dodatkowe wzbogacenie wybranych produktów z kofeiną pozwala zwiększyć wydajność psychiczną i fizyczną, poprawić wytrzymałość organizmu oraz obniżyć poziom odczuwanego zmęczenia.
Oferta produktów z kategorii energia to oprócz najlepiej sprzedającego się na Wyspach Brytyjskich napoju węglowodanowego z elektrolitami EnergySource w różnych smakach, także żele i batony bazujące na połączeniu węglowodanów prostych (maltodekstryna i fruktoza 2:1). Żele opierają się w swym składzie na sokach owocowych wzbogaconych o elektrolity oraz opcjonalnie kofeinę. Charakteryzują się dużą płynnością, co pozwala komfortowo spożywać je bez popijania. Batony Energy Bar produkowane w oparciu naturalne składniki, suszone owoce i ziarna zbóż dostarczają konkretną dawkę węglowodanów prostych i złożonych, a tym samym zasób dłużej uwalnianej naturalnej energii (325kcala na 100g produktu). Batony Sports Bar to podobna propozycja dla osób, które preferują nieco słodsze przekąski w jogurtowej lub czekoladowej polewie.
W kategorii nawodnienie króluje napój izotoniczny w tabletkach ZERO, co oznacza, iż nie zawiera on kalorii. Rozpuszczalne tabletki zawierają niezbędne elektrolity (magnez, sód, potas, wapń) oraz witaminę C i wyciąg z zielonej herbaty. Elektrolity słodzone są naturalnym słodzikiem sukralozą i nie zawierają cukru. Rozpuszczalne tabletki z elektrolitami, to bardzo praktyczne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w podróży i na szlaku. Zamiast zabierać ze sobą zapas napoju, możemy uzupełnić tylko wodę i dodając do bidonu, czy bukłaka ZERO właściwie nawodnić organizm (np. podczas treningu lub startu w górach).
Intensywnie trenującym biegaczom do gustu przypadnie również oferta produktów potreningowych (recovery), mających na celu oprócz uzupełnienia zapasów glikogenu, także pomoc w regeneracji i odbudowie włókien mięśniowych. W tej kategorii dostępne są zaawansowane napoje EnergySource 4:1 tzw. „All in One”, charakteryzujące się proporcją węglowodanów prostych (maltodekstryna i fruktoza) do protein 4:1 oraz wzbogacone o niezbędne elektrolity. Mimo, iż napój 4:1 w składzie posiada najwyższej jakości izolat białka serwatkoego (PDCAAS 1,14), jest lekki i dobrze rozpuszcza się z wodą. To doskonała propozycja dla sportowców w trakcie ciężkich sesji treningowych oraz wieloetapowych zawodów lub obozów treningowych. Batony 4:1 to podobna funkcja jednak przygotowana w oparciu o węglowodany proste i złożone jak w EnergyBar, wzbogacone o proteiny z orzechów oraz izolat białka uzyskiwany z nasion soi.
Napoje Protein Recovery z 30% zawartością izolatu białka serwatkowego (zawierającego BCAA) to praktyczna propozycja, która idealnie smakuje jako shakes w połączeniu z mlekiem (np. roślinnym migdałowym, ryżowym) lub wodą. Bardzo dobrze się rozpuszcza i do wymieszania napoju wystarczy bidon. Szczególną propozycją w ofercie HIGH5 są batony ProteinSnack dedykowane dla wegan i stworzone w oparciu o takie składniki jak: nasiona Chia, jagody Goji oraz Orzechy Brazylijskie. Baton nie jest słodki i jest bardzo sycący, dlatego zawsze stanowi bardzo wartościowy posiłek potreningowy. Zawiera 20gr naturalnych protein w 100 g produktu.
Więcej informacji na temat naszych produktów oraz specjalnie dla Was przygotowane plany treningowe oraz poradniki suplementacyjne znajdziecie na naszej stronie internetowej www.high-5.com.pl
WYMYŚL HASŁO REKLAMOWE DLA HIGH5 POLSKA I WYGRAJ SUPERZESTAW PRODUKTÓW HIGH5 POD CHOINKĘ
Np.: HIGH5 – Przybij Piątkę Dawaj Dalej. Dla autora najlepszego hasła przewidziana jest superaktrakcyjna nagroda w postaci całej gamy produktów HIGH5 o łącznej wartości ponad 1000 złotych. Ponadto wśród wszystkich uczestników konkursu rozlosujemy 5 zestawów produktów HIGH5 MARATON o wartości ponad 100 złotych.
Informacje na temat firmy HIGH5, które mogą się Wam przydać do stworzenia najlepszego hasła reklamowego znajdziecie na stronie internetowej www.high-5.com.pl oraz w powyższym artykule.
Propozycję hasła należy nadsyłać do 24 grudnia 2016 roku.
Regulamin:
1. Organizatorem konkursu jest Bieganie.pl, sponsorem nagrody HIGH5 Polska.
2. Nagrodę wygrywa ta osoba, która nadeśle najlepsze hasło reklamowe.
3. Propozycje można nadsyłać do 24 grudnia do godziny 20:00.
4. Można wysłać tylko jedną propozycję hasła. Jeśli ktoś prześle więcej niż jedną propozycję, przyjmujemy, że liczy się ostatnia propozycja.
5. Ogłoszenie wyników nastąpi 29 grudnia 2016 roku.