Kampania „Jesteśmy maratończykami”
Towarzyszący kampanii film – “Jesteśmy Maratończykami” – pokazuje poświęcenie, determinację i pasję uczestników biegów maratońskich z całego globu – krew, pot i łzy towarzyszące każdemu maratonowi.
27 marca, firma ASICS, od lat wspierająca biegaczy z całego świata, opublikowała nagranie wideo “Jesteśmy Maratończykami”. Zwraca w nim uwagę na determinację biegaczy, stawiających czoła ogromnemu wysiłkowi, jakiego wymaga udział w maratonie.
Film stworzono po to, by oddać cześć stanowiącym 1% ludzkiej populacji maratończykom. Wideo pokazuje ich niepowstrzymane dążenie do osiągnięcia wymarzonych wyników na mecie, ciągłe mierzenie się z własnymi słabościami.
W trwającym zaledwie 90 sekund nagraniu udało się wychwycić specyfikę bycia maratończykiem – towarzyszące maratonom rytuały oraz nieuniknione komplikacje. Codzienność biegacza przygotowującego się do uczestnictwa w mierzącym 42 km 195 m trasy maratonie wypełniona jest strategicznym planowaniem, treningiem i ogromnym osobistym poświęceniem.
Nagranie otwiera scena, w której biegaczka, w nocy poprzedzającej maraton, drobiazgowo przygotowuje swój strój. Scenie tej towarzyszą humorystyczne ujęcia, pokazujące stosowane przez maratończyków zabiegi mające zapobiec powstawaniom otarć i rozwiązaniom sznurówek podczas biegu.
Podnoszące na duchu nagranie zawiera szereg stwierdzeń przybliżających naturę bycia maratończykiem, takich jak: “Nasza moda rządzi się swoimi prawami”, “Biegniemy dopóki możemy chodzić”.
Wideo zrealizowała agencja 180 Amsterdam, specjalizująca się w działaniach z zakresu Brand Communication. Wykorzystano w nim nagrania z Maratonu w Melbourne z 2013 roku.
Kampania “Jesteśmy Maratończykami” jest częścią globalnej kampanii ASICS “Better Your Best”.