4 maja 2012 Redakcja Bieganie.pl Sprzęt

Stale rośnie rynek dedykowanych urządzeń do treningu


Stale rośnie rynek dedykowanych urządzeń do treningu. Wg danych finansowych Garmina za pierwsze półrocze 2012 :

Outdoor Fitness Urządzenia nawigacji morskiej Urządzenia samochodowe Urządzenia lotnicze Total
Sprzedaż netto 1Q2012* 77162 71215 56064 279269 72887 556597
Sprzedaż netto 1Q2011* 66450 56367 51308 264550 69159 507834
Zmiana (2012/2011) 14,95% 23,38% 8,86% 5,41% 5,25% 9,17%
*Dane w tysiącach dolarów.

Największy procentowy wzrost sprzedaży zanotowała właśnie działka Fitness, czyli urządzeń dedykowanych aktywności sportowej. 71mln to nadal mało w porównaniu do prawie 280 mln sprzedaży urządzeń do samochodów ale to liczba zauważalna. W dodatku jeśli spojrzeć na udział w sprzedaży wszystkich urządzeń Garmina w pierwszym kwartale lat 2012 i 2011 to rynek samochodowy zanotował największy spadek (o blisko 2 punkty procentowe) a fitnessowy największy wzrost (1,7 pkt %).

garmin_wykres.pngRynek fitness to nadal rynek stosunkowo mały, a zatem wszelkie wzrosty są też bardziej zauważalne. Rynek samochodowy i cała branża GPS będzie notowała prawdopodobnie trwały spadek ze względu na popularność urządzeń GPS w telefonach komórkowych (widać obok spadek ceny akcji Garmina na przestrzeni ostatnich lat). Czy i kiedy wzrost sprzedaży smartfonów wpłynie także na zatrzymanie wzrostowego trendu urządzeń dedykowanych? A może rynek fitness uratuje takie firmy jak Garmin czy TomTom przed upadkiem? Przekonamy się w najbliższych latach. A czy nasi czytelnicy do monitorowania treningu używają raczej urządzeń dedykowanych czy smartfonów?

Możliwość komentowania została wyłączona.