Redakcja Bieganie.pl
Adam Klein, bieganie.pl: Jak pewnie wielu czytelników zauważyło rok 2009, mimo podobno wszech panującego kryzysu był rokiem w którym marka Powerade bardzo się zaktywizowała, obecni byli na większości portali sportowych, sponsorowali wiele imprez, wchodzili właściwie w każdą niszę gdzie widać było jakąś sportową aktywność. Rok 2010 ma być podobny. Kiedy dodatkowo związali się też z Agnieszką Gortel i Marcinem Lewandowskim uznałem, że jest to na tyle interesujące, że warto jest przeprowadzić z nimi rozmowę. Po prostu do tej pory tacy giganci jak CocaCola nie wiązali swojej marki z żadnymi konkretnymi nazwiskami, zawodnikami z polskiego światka biegowego. Na moje pytania zgodził się odpowiedzieć Pan Maciej Puciata, Powerade Brand Manager.
Adam Klein: Widać, że w ostatnim roku Powerade bardzo wzmógł swoją aktywność w bieganiu, kolarstwie, jesteście jakoś wyraźnie bliżej sportu, także tego amatorskiego.
Maciej Puciata, Powerade Brand Manager: Tak, zgadza się. Ponieważ Powerade to napój przygotowany specjalnie z myślą o ludziach uprawiających sport, staramy się być blisko osób aktywnych, rozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Zależy nam też na tym, aby edukować ludzi i uświadamiać im, że właściwe nawadnianie jest tak samo ważne, jak prawidłowa rozgrzewka czy odpowiedni sprzęt i strój sportowy.
Ale chyba jeszcze nigdy nie wchodziliście tak mocno w samo bieganie? Ja się oczywiście bardzo cieszę ale co się dzieje?
Mocno angażujemy się w bieganie, bo jest ono jednym z najpopularniejszych sportów w Polsce. Z roku na rok przybywa biegaczy, a masowe biegi uliczne notują coraz większą frekwencję. Ale już od wielu lat Powerade wspiera maratony w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i na Śląsku. Jesteśmy też obecni na Mistrzostwach Polski w Dębnie, Biegu Niepodległości czy najpopularniejszych półmaratonach w kraju. Podczas wszystkich tych biegów zapewniamy biegaczom możliwość uzupełnienia płynów na trasie i rozdajemy materiały edukacyjne, niejednokrotnie wspieramy też pacemakerów.
W tym roku po raz pierwszy Powerade zaangażował się w akcję społeczną Polska Biega, której celem jest zachęcenie jak największej liczby Polaków do biegania i prowadzenia aktywnego stylu życia.
Chyba po raz pierwszy też związaliście się tak mocno z konkretnymi nazwiskami, konkretnymi osobami?
Od wielu lat marka współpracuje z Jerzym Skarżyńskim, znanym maratończykiem i autorem książek o bieganiu, który pełni rolę ambasadora marki, prowadzi rozgrzewki dla biegaczy i bierze udział w warsztatach teoretycznych, mówiąc o znaczeniu nawadniania.
Rzeczywiście od tego roku po raz pierwszy marka nawiązała współpracę z większą grupą biegaczy. Powerade wspiera Marcina Lewandowskiego, znakomitego 800-metrowca i mistrza Europy U-23, a także Agnieszkę Gortel, mistrzynię Polski w półmaratonie. Oboje są dla biegaczy- amatorów autorytetami w swojej dziedzinie, oboje też mają ogromne szanse na udane starty podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Powerade pomaga im w dążeniu do osiągnięcia wyznaczonych celów sportowych oraz wykorzystuje wiedzę i doświadczenie zawodników do promowania biegania w naszym kraju i edukowania ludzi chcących uprawiać tę dyscyplinę.
DYSKUSJA NA FORUM