Trening interwałowy

Biegowe "citius, altius, fortius": miejsce dla tych którzy chca biegac dalej i szybciej.
Dvesi
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Witam, nie wiem czy to dobre forum do tej sprawy ale wydaje mi się całkiem odpowiednie. Mam 22 lata gram w piłkę nożna ćwiczę siłowo 3 razy w tygodniu od dwóch miesięcy biegam z 4x-3x w tygodniu po 5-6 km i doszedłem do tempa około 4.40 na kilometr co jest ogromnym progresem, i myśle ze w miarę bazę tlenowa zbudowałem ogólnie z bieganiem w stałym tempie problemu nie mam mógłbym biec z 10 km i nie było by problemu. Problem zaczyna się gdy w ta piłkę gram i trzeba nabijać sprinty. Dwa trzy dłuższe sprinty i leżę kompletnie, płuca mało nie wylecą, dodam ze wejście po schodach na czwarte piętro tez mnie męczy i po pierwsze czy to jest normalne ze biegam już systematycznie 2 miesiące i się tak męczę przy sprintach? Wiem ze to wysiłek beztlenowy ale wiem ze inni w drużynie przyjdą raz na trening i problemów takich nie maja. Teraz do sedna oczywiście chce zacząć robić interwały tylko jak zacząć. Przeplatać to wraz z bieganiem typowo areobowym w tygodniu? Ile razy w tygodniu wykonywać taki trening i czy efekty będą w miarę szybko widoczne? Chciałbym na początek zacząć od biegu Np 20 m i lekki trucht lub nawet chód przez 20-30 sek itd. Chodź wiem ze tu po kilku sprintach będzie problem. Teraz jeszcze pytanie czy taka ciulowa wydolność może być jakoś uwarunkowana genetycznie? Zawsze miałem jakiś kontakt ze sportem i nigdy nie byłem chłopakiem co siedział z chipsami przed komputerem a u mnie w drużynie są ludzie co pała papierosy przyjdą raz na trening już nie mówiąc o jakimkolwiek bieganiu i w miarę biegają i nie narzekają, a ja z tym problem mam zawsze dodam ze nadmiaru zbędnej tkanki tłuszczowej tez nie mam o ile ma to jakieś znaczenie.
New Balance but biegowy
MM91
Wyga
Wyga
Życiówka na 10k: 42:21
Życiówka w maratonie: 3:59:24

Nieprzeczytany post