Nowe buty do biegania a drętwienie stopy...
-
- Rozgrzewający Się
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Witam. Jestem początkującą 30letnią kobietą o 165 cm wzrostu i 64kg wagi. Biegam od trzech tygodni. W drugim tygodniu biegania zakupiłam sobie buty Kalenji Ekiden 50 (na początku to były zwykłe Adidas Superstar). I tu pojawił się pewien problem. Owszem, biega mi się w nich dobrze, ale zaobserwowałam w prawej stopie tendencję do drętwienia. Gdzieś w połowie treningu (lecę planem 10-tygodniowym) pojawia się charakterystyczne mrowienie. Czym to może być spowodowane? Z własnych obserwacji i z obserwacji sposobu zużycia obuwia wynika, że mam raczej neutralną stopę (staram się zwracać na to uwagę jeszcze zanim pójdę zrobić sobie fachowy test). Będę wdzięczna za odpowiedź.
-
- Zaprawiony W Bojach
30 lat, to już nie taka początkująca kobietaAlmare pisze:Witam. Jestem początkującą 30letnią kobietą o 165 cm wzrostu i 64kg wagi.

Co do drętwienia to możesz za mocno sznurować buta, sam but jest lekko za mały. Do biegania buty nie powinny być za mocno dopasowane a lekko 0,5-1 nr większe. Może to być też po prostu objaw początków biegania i tak reagują Twoje stopy.
Pozdrawiam!
wykastrowany kot
wykastrowany kot
-
- Rozgrzewający Się
No masz całkowitą rację, źle się wyraziłam
. Buty na pewno nie są za małe gdyż kupiłam rozmiar większe niż zwykle noszę. Może masz rację z tym za mocnym sznurowaniem, dzisiaj sprawdzę na treningu. Zastanowiło mnie dlaczego taki objaw biegania wystąpił dopiero po zmianie obuwia 

-
- Rozgrzewający Się
Witam!
Rok temu, jak zaczynałem biegać, miałem podobny problem. Pierwsze 2 tygodnie biegałem w zwykłych butach. Później kupiłem biegowe i zaczęły się problemy. Po pierwszym kilometrze zaczynały drętwieć mi stopy i łydki (obie). Stawałem, masowałem i po kolejnych 100m to samo
Zacząłem słabiej sznurować buty - bez zmian.