yacool pisze:Najwolniejsi też pobiegli w adidasie i to zdaje się też jest prawda
no i wynika z szybkiego researchu wykonanego przez userów forum, że jednak nie prawda.
yacool pisze:Gdyby organizatorzy maratonu podpisali kontrakt z menedżerami zawodników wspieranych przez najk, to mielibyśmy prawdopodobnie taką samą notatkę, tyle że ze zmienioną nazwą firmy
no, to duży postęp w "trzechpaskach", bo kiedyś było (?)tak:
"Adidas, the shoe sponsor at the 1960 Summer Olympics, had few shoes left when Bikila went to try out shoes and he ended up with a pair that didn’t fit comfortably, so he couldn't use them. A couple of hours before the race, Bikila decided to run barefoot"
"źródło" sobie każdy może wygóglać - może i będzie b. wiarygodne niż "notatka prasowa";
a serio: ten niegdyś całkiem interesujący portal osiągnął poziom dna (nie mylić z DNA;)
gl pisze:a serio: ten niegdyś całkiem interesujący portal osiągnął poziom dna (nie mylić z DNA;)
żal:(
Chyba za bardzo się ekscytujesz
Pewnie masz jeszcze kilka dowodów w postaci słabych artykułów ukazujących się tutaj, bo pisanie, że portal osiągnął dno po jednym, bądź co bądź prawdziwym stwierdzeniu, to trochę przegięcie. Nie sądzisz?
To, że w MW2015 najszybsi pobiegli w Adidasach jest faktem i zostało to napisane. Czego tu się doszukiwać?
radslo1 pisze:
Chyba za bardzo się ekscytujesz :hahaha:
Pewnie masz jeszcze kilka dowodów w postaci słabych artykułów
sęk w tym, że tu już od dawna mało jest - jak piszesz - "artykułów";
dominują żenujące wrzutki:(
oczywiście, możesz mieć inne zdanie.
ja, w każdym razie, żegnam. Szkoda mi tylko jednej osoby, kt. tu pisała b. dobre Artykuły.
A moze powinna byc kolejna statystyka:
W czym biegli Ci, ktorzy nie dobiegli?
Ja przyznaje sie, ze bieglem w Adiosach ... Ale zamiast byc jednym z najszybszych ... Nie dobieglem ... Tzn ze zakladajac Adiosy albo ladujesz w czolowce? Albo nie jestes sklasyfikowany?
Czym Wy się tu Panowie (i Panie) tak gorączkujecie? Portal podaje prawdziwa informacje (ciekawostke), ktora faktycznie jest korzystna dla jednego z producentow obuwia. Jezeli nawet kilka/kilkaset osob kupi przez to adidasy zamiast butow innej marki to co z tego? Buty dobre jak kazde inne, bedzie im sie fajnie biegac. W kolarstwie np. nie ma najmniejszego problemu z podawaniem informacji na jakim rowerze jechal zwyciezca zawodow. A tutaj reakcje wrecz histeryczne - czytelnicy zegnaja sie na zawsze. Proponuje na zdjeciach w kolejnych relacjach rozpikselowywac buty zwyciezcow, zeby nikt sie przypadkiem nie domyslil jaka to marka.
Naprawdę tak trudno zrozumieć, że informacja niepełna, podana bez właściwego komentarza lub wyrwana z kontekstu może być manipulacją, nawet jeżeli sama w sobie jest najświętszą prawdą? Naprawdę tak trudno to pojąć? A jeszcze większą manipulacją może być ukrywanie, że ta prawdziwa, lecz niepełna informacja jest w istocie reklamą, a nie analizą przeprowadzoną przez „prasę”. Też trudno pojąć?
Tak więc są dwie opcje, aby było fair:
- piszemy wprost, że jest to reklama (lub artykuł sponsorowany) i jest ok, niech piszą co chcą, niech wyrywają z kontekstu , itp. – tu ramy są szersze,
- przygotowujemy artykuł i podajemy, że czołówka biegła w obuwiu danej marki dodając rzetelnie, jak na prasę przystało, że czołówka te obuwie dostała za darmo od producenta. Niewykluczone też, że menedżer ma takie zobowiązanie, a może zawodnik, mogą mieć umowny obowiązek do startu w danym obuwiu (czego nie wiem, ale gdybym był dziennikarzem i przygotowywał rzetelny artykuł, to na pewno doświadczenie życiowe na taką ewentualność wskazuje, a ja bym to po prostu sprawdził). Sądzę również, że gdyby takiego obowiązku nawet nie było, to nie do przyjęcia dla sponsora byłby wystąpienie w obuwiu innej marki. Wszystko do łatwego sprawdzenia. Można oczywiście też dodać, że są zawodnicy, którzy nie pobiegliby w darmowym obuwiu, jeżeli by im nie pasowało, a są tacy co w ogóle nie przywiązują do tego wagi i biegną w tym co dostaną. Dziennikarz zapewne przytoczyłby kilka rozmów i podał cytaty. Można dodać subiektywną opinie autora artykułu, że sam te buty lubi. I wszystko byłoby ok, a tak jak to zostało zrobione – nie jest ok. Tym się różni rzetelne dziennikarstwo (notka prasowa) od reklamy.
Ja wiedziałem, że notatka prasowa to materiał przygotowany przez zainteresowaną stronę dla prasy jako gotowiec. Ten artykuł był oznaczony jako notatka prasowa. W zasadzie więc pretensje mogą mieć tylko ci, którzy nie znali pojęcia notatki prasowej. Paradoksalnie jednak to właśnie te osoby najwięcej skorzystały, bo czegoś się dowiedziały jeżeli nie z artykułu to z dyskusji, która się wywiązała.
To że czołówka sportowców nie płaci z własnej kieszeni za swoje rakiety tenisowe, buty, rowery, samochody to wie chyba każde dziecko. Faktem jest natomiast że zawsze warto byłoby podać szerszy kontekst: napisać o umowach sponsorskich, cytować wywiady z osobami o różnych poglądach na dana sprawę, dorzucić wyniki badan niezależnych instytutów - z tym że wtedy z kilkunastozdaniowej notatki zrobiłaby się monografia pt. 'wpływ obuwia na wyniki sportowe'. Swoją drogą przeczytałbym ją z zainteresowaniem
trochę się bru zagalopowałeś. ktoś miał dzwonić do biegaczy/menedżerów i pytać dlaczego ten czy ów biegł w Adidasach? żeby napisać kilka zdań, że w czołówce najwięcej jest Adidasów? i piszesz, że sam byś to sprawdził? na pewno?
No własnie, a Ty wiesz? http://techlaw.pl/rejestracja-portalu-bloga-prasa-wzor/
Jakieś tam doświadczenie w pracy w niewielkim portalu (zarejestrowanym jako "prasa") z redaktorem naczelnym itd. mam i praktyka jest taka, że często (szczególnie przy istnieniu umowy sponsorskiej) informacje prasowe są wrzucane w całości bez modyfikacji. Sa przy tym czytelnie opisane, jak w przypadku omawianego tekstu.
Z punktu obiektywności definicja jest dla informacji prasowej niezbyt przychylna:
"Komunikat prasowy rożni się od artykułów prasowych. Artykuł prasowy jest zbiorem faktów zebranych przez dziennikarzy opublikowany w środkach przekazu, natomiast komunikat prasowy został stworzony w celu zachęcenia dziennikarzy do napisania artykułu o określonym temacie. Fenomen polega na tym, że komunikat prasowy jest jawnie stronniczy i wypełniony informacjami nad którymi pracował sam autor. Komunikat prasowy jest napisany w celu naświetlenia ważnych wydarzeń, programów lub kawałka informacji przez organizacje, która zwięźle opisuje kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego i jak jest częścią opisywanej historii."
ale nie można jednak zapominać, ze biznes musi przynosić pieniądze. Za TV płacimy abonament (i tak lecą reklamy), za gazetę trzeba zapłacić itd. Czasy, kiedy w necie wszystko było za darmo, już dawno minęły.
Info adidasa o niczym, raczej jako ciekawostka i promocja. trzeba z tym żyć.