Mój komentarz - regulamin Tomasza - zbyt krótki, zbyt ogólny i niedoprecyzowany. Natomiast regulamin zaproponowany przez Fredzia to takie popadanie ze skrajności w skrajność: "Chcecie to macie"
Dobra teraz moja propozycja - regulamin autorstwa mojego kolegi, częściowo zmodyfikowany, sprawdzony na ludziach z pozytywnym skutkiem:
-= 1. REJESTRACJA NOWEGO UŻYTKOWNIKA =-
1.1 Zalogowanie się na forum oznacza automatyczną akceptację niniejszego regulaminu.
1.2 Można posiadać wyłącznie jeden profil użytkownika.
1.3 Nie podajemy fałszywych e-maili.
1.4 W miejscu „Moja strona WWW” nie można zamieszczać linków do stron ogólnie przyjętych czy uznawanych za wulgarne, drastyczne, obraźliwe lub niezgodnych z prawem polskim. Dotyczy to także linków do stron o tematyce pornograficznej.
1.5 Nie używamy avatara wykonanego przez innego użytkownika bez jego zgody.
-= 2. ZASADY DYSKUSJI NA FORUM =-
2.1 Nie zakładamy istniejących już tematów. Zanim założysz jakiś temat upewnij się czy takowy już nie istnieje. Pomoże Ci w tym funkcja "Szukaj".
2.2. Nie nadawaj tematowi tytułu: "Pomocy", "Ważne", "Problem" itp. W nazwie staraj się jak najlepiej opisać czego dotyczy temat, tak aby inni użytkownicy mogli włączyć się do dyskusji.
2.3 Tematy zdublowane (tzn. takie, których tematyka jest podobna lub taka sama jak założonego wcześniej (niekoniecznie przez tą samą osobę)), będą kasowane. Dotyczy to również tematów założonych w innych podforach. Wykroczenie to jest równoznaczne ze spamem.
2.4 Tematy zakładamy tylko w działach odpowiadających organizacyjnie zawartości nowego tematu. Czyli innymi słowy: każdy temat powinien znajdować się w najbardziej odpowiednim dla niego miejscu, a jego treść powinna być adekwatna do jego tytułu.
2.5 Treści postu nie ograniczaj do słowa "Jak w temacie...", „Zgadzam się” lub podobnych, przedstaw dokładniej swoje stanowisko, uzasadnij swoje zdanie.
2.6 Pisz rzeczowo i konkretnie, tak ażeby każdy Cię zrozumiał.
2.7 Posty obraźliwe i godzące w dobre imię innych użytkowników (także ich uczucia), jak i zawierające niecenzuralne słowa, mogą być usuwane lub zmieniane.
2.8 Nie dopisuj postów, które nie wnoszą nic nowego do dyskusji. Drobne dygresje będą tolerowane, jednak całkowicie odejście od tematu już nie będzie. Posty tego typu będą kasowane.
2.9 Caps Lock - prosimy o pisanie małymi literami. W sieci duże (wielkie) litery oznaczają krzyk i mogą być wykorzystane w bardzo wąskim zakresie. Zabrania się także nadużywania emotikonek, pogrubionej oraz kolorowych czcionek.
2.10 Uwagi o błędach ortograficznych czy interpunkcyjnych załatwia się prywatnymi wiadomościami (PW).
2.11 Jeśli macie jakieś pytania dotyczące forum, przeczytajcie dział F.A.Q lub prześlijcie prywatną wiadomość (PW) któremuś z moderatorów bądź administratorów forum.
2.12 Istnieje jeszcze wiele praw tu obowiązujących, a nie zapisanych, których zbiór powszechnie nazywa się netykietą.
-= 3. POZOSTAŁE ZASADY KORZYSTANIA Z FORUM =-
3.1 Za porządek na Forum odpowiadają Moderatorzy - oni decydują, które posty łamią Regulamin i jakie podjąć kroki w celu poprawy sytuacji.
Moderator ma zazwyczaj rację. Jeśli nie chcesz mu podpaść to stosuj się do wszystkich poniższych i powyższych punktów regulaminu.
Decyzje moderatorów nie podlegają publicznej dyskusji. W razie wątpliwości zgłoś się prywatnie do administratora. Jednak w razie niepowodzenia od jego decyzji odwołanie nie przysługuje.
3.2 Osoby działające na niekorzyść forum mogą zostać zbanowane bez ostrzeżenia.
3.3 Zabrania się używania wszelakich wulgaryzmów, niezależnie od języka w którym zostały napisane.
3.4 Zabrania się zalewania forum spamem. Po kilku ostrzeżeniach konto użytkownika dopuszczającego się tego procederu zostanie zablokowane, a następnie skasowane.
3.5 Użytkownikowi przysługuje prawo do uzyskania wyjaśnienia dotyczącego skasowania przez administratora/moderatora jego tematu/postu, o ile to działanie nie wynika w sposób jednoznaczny z niniejszego regulaminu.
3.6 Nieprzestrzeganie regulaminu może prowadzić do tymczasowego zablokowania konta lub stałego usunięcia z listy użytkowników.
3.7 Redakcja forum nie ponosi odpowiedzialności za treści merytoryczne na forum. Opinie wyrażone przez użytkowników są ich prywatnymi opiniami.
3.8 Wszelakie kłótnie użytkowników i bezsensowne wątki służące tylko do nabijania ilości postów będą kasowane bez ostrzeżenia. Zabrania się także organizowania na forum prywatnych chatów, do tego służą inne media typu gg, mail, czy telefon.
3.9 Zabrania się umieszczania ogłoszeń w celach komercyjnych, zarobkowych oraz matrymonialnych.
3.10 Zabrania się propagowania wszelkich przejawów nietolerancji (ze względu na wiek, płeć, wyznanie, kolor skóry, cechy fizyczne czy psychiczne, przekonania).
3.11 Redakcja forum zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym czasie w przyszłości.
Zapraszam do dyskusji. Propozycje zmian, uściślenie, wykreślenia zbędnych punktów, dodania nowych punktów itd - mile widziane !!!
No przede wszystkim opinia Fredzia i całej redakcji jak najbardziej wyczekiwana.
