Czestotliwość biegów...
- Drake
- Rozgrzewający Się
Witam
Jestem początkującym biegaczem, ostatnio zauwazylem ze najlepiej mi sie biega "w kratke" tzn: w jednym dniu bieg (pół godziny do godziny) w nastepnym przerwa i tak dalej. Czy jest to zly system biegania? Na forum spotkalem sie z przekonaniem ze najlepiej biega sie w bardziej systematycznym systemie tzn: dwa dni - przerwa 1 dzien na regeneracje miesni, trzy dni - przerwa jeden dzien itd. Czy istnieje jakies zalecenie co do czestotliwosci biegow czy zalezy to od indywidualnych preferencji?
dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam
Jestem początkującym biegaczem, ostatnio zauwazylem ze najlepiej mi sie biega "w kratke" tzn: w jednym dniu bieg (pół godziny do godziny) w nastepnym przerwa i tak dalej. Czy jest to zly system biegania? Na forum spotkalem sie z przekonaniem ze najlepiej biega sie w bardziej systematycznym systemie tzn: dwa dni - przerwa 1 dzien na regeneracje miesni, trzy dni - przerwa jeden dzien itd. Czy istnieje jakies zalecenie co do czestotliwosci biegow czy zalezy to od indywidualnych preferencji?
- Rudzik
- Zaprawiony W Bojach
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Kontakt:
ja biegam zawsze co 2 dzien chyba ze wiem ze cos mi wypadnie to zdarza sie ze sa to 2 dni zrzedu ale staram sie eliminowac takie sytuacje. Ja lubie ten kratkowy system :D
gg 46090
- luskan
- Wyga
Też biegam co drugi dzień, kiedyś maksymalnie biegałem 4 - dni pod rząd, ostatniego dnia zawsze czułem wyraźne zmęczenie nóg. Tylko, że wtedy nie wiedziałem jeszcze o 'uzdrawiających' właściwościach szybkiego schładzania mięśni i stawów po biegu.
- longrunner
- Stary Wyga
bieganie w kratke nie jest najlepszym pomyslem, jesli nie mozesz, nie dajesz rady, nie chcesz zbyt czesto polecam co drugi dzien lub 3 razy w tygodniu w fazie wstepnej to w zupelnosci wystarczy.
mozesz tez zaczac od planu 10 tygodniowego-w zaleznosci od tego w jakiej jestes kondycji