Ból po zewnętrznej stronie kolan

Wszystko o bieganiu i zdrowiu
nowybiegacz95
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2021, 12:18
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Najwięcej boli jak jestem w pozycji klęczenia z tułowiem prostym, im dłużej tym więcej boli tam gdzie czerwone kółko, i czuć napięcie tam gdzie pomarańczowe kółko, ścięgno tam biegnie. To napięcie nie biegnie przez cały bok biodra tylko tyle co zaznaczyłem może odrobinę wyżej. Co to może być?Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Sikor
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 4047
Rejestracja: 31 lip 2015, 15:36
Życiówka na 10k: 40:35
Życiówka w maratonie: 3:13:29
Kontakt:

Nieprzeczytany post

Mi to wyglada na ITBS o ile dobrze rozgryzlem zdjecie.
truchtamse
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2020, 09:57
Życiówka na 10k: 49:26
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Mi też.
Idź do fizjo. Miałem to. Powyginał mnie, posprawdzał, po 30 minutach tortur pokazał, gdzie leży problem (daleko od miejsca bólu ; -)) i powiedział, co robić. Zacząłem to robić i dolegliwość ustąpiła.
Awatar użytkownika
klosiu
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 3039
Rejestracja: 05 lis 2006, 18:03
Życiówka na 10k: 43:40
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Poznan

Nieprzeczytany post

No zasadniczo okolice dupska trzeba wtedy rozciągać ;).
Ostatnio gdzieś wyczytałem, że pasmo biodrowo piszczelowe - jak się je wypreparuje z ciała i podwiesi na nim 300 kilo, to się rozciągnie może na centymetr, więc rolowanie czy próby rozciągania tego pasma są z góry skazane na porażkę. Jedyne co można to rozciągać przyczepy tego pasma do miednicy.
The faster you are, the slower life goes by.
kkkrzysiek
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1745
Rejestracja: 18 lut 2017, 09:29
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Mnie na objawy ITBS pomagało jeżdżenie piłką w okolicy kolca biodrowego. Kładłem się bokiem na piłce i pracowałem nad tymi okolicami. Ale przyczyny faktycznie mogą być też bardziej w pośladkach, bo mięśnie pośladkowe też rozluźniałemi to też przynosiło ulgę. Jak w wielu tematach 'boli mnie, pomocy" - idź do fizjo, najprędzej znajdzie przyczynę i zaleci dobry zestaw ćwiczeń i pokaże jak je wykonywać.
Awatar użytkownika
50latek
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 697
Rejestracja: 18 wrz 2019, 21:23
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: wieś na Mazowszu

Nieprzeczytany post

Oczywiście pewności mieć nie będziemy co Ci dolega, ale ja na początku biegania miałem podobny ból nad kolanem na zewnątrz. Przeszukałem net, wyszedł ITBS.
Znów przeszukałem i jednocześnie wykonywałem zalecane ćwiczenia siłowe, rozciąganie i rolowanie, nie przerywając wychodzenia na bieganie w tym czasie. Szybko pomogło i ból nigdy się nie powtórzył (minęły dokładnie 2 lata).
Blog - Danielesem nie tylko dla zdrowia
Komentarze do bloga
(Stadion/atest PZLA 2021): 1000 4:04, 3000 13:43, 5000 23:54, 5k 23:10, 10k 49:30, HM 1:58:52
nowybiegacz95
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2021, 12:18
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Dzięki za odpowiedzi, wdrożyłem ćwiczenie siłowe plus rozciąganie zobaczę jak nie pomorze to idę do fizjo.
WojciechW1
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2021, 11:50
Życiówka na 10k: 51:36
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Możliwe, że jest to przeciążenie pasma biodrowo-piszczelowego spowodowane niewydolnością mięśnia pośladkowego średniego. Naprężacz powięzi w przypadku takiej niewydolności swojego kolegi przejmuje jego funkcję i nadmiernie napina pasmo żeby ustabilizować miednicę. Nie zaszkodzi popracować nad pośladkowym średnim, nawet jeśli nie trafiłem z diagnozą, ponieważ jest jednym z ważniejszych mięśni stabilizujących miednicę. Będą to różne odwodzenia nogi (jest tego dużo na yt). No i można rolować, żeby zadziałać trochę przeciwbólowo. Jeśli nie pomoże to warto spotkać się z fizjoterapeutą.
ODPOWIEDZ